Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som har byttet skapdører på IKEA kjøkkenet sitt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 13:18   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Noen som har byttet skapdører på IKEA kjøkkenet sitt?

Jeg synes skapdørene på IKEA kjøkkenet mitt har blitt så slitte og stygge. Noen som har byttet? Er det en stor jobb eller enkelt og greit? Trenger man kun kjøpe nye dører altså?

:stoler mer på erfaringer en IKEA sine hjemmesider:

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 13:19   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har byttet skapdører på IKEA kjøkkenet sitt?

*følger med*

Gammel 19-05-12, 13:46   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har gjort det. Det var en smal sak; bare å feste hengslene på dørene og sette på dørhåndtak. Sistnevnte er det eneste som er litt arbeid, siden man må bore hull. Tror de har en slags måledings på Ikea man kan bruke for å få plassert håndbakene likt på alle dørene.

Gammel 19-05-12, 17:32   #4
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Virker ikke som det er noen stor jobb, nei.

Jeg er passe lei Lidingö-dørene våre, og har lurt på det samme...

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 23:41   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har byttet. Vi måtte bytte hengslene også. Jeg husker ikke hvorfor, men tror det var fordi de var slitt. Det er mulig det var fordi de ikke passet, kjøkkenet var mer enn 15 år gammelt. Det var en grei jobb og det ble veldig mye finere etterpå. Vi måtte bytte listene under skapene også. De var i samme farge som dørene, så det så feil ut å beholde dem.

Gammel 19-05-12, 23:47   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har gjort det. Det var en smal sak; bare å feste hengslene på dørene og sette på dørhåndtak. Sistnevnte er det eneste som er litt arbeid, siden man må bore hull. Tror de har en slags måledings på Ikea man kan bruke for å få plassert håndbakene likt på alle dørene.

Den målegreia til håndtakene er GENIAL! Vi brukte den nå da vi byttet ut hele kjøkkenet. Vi brukte faktisk de fleste stammene fra det gamle IKEA-kjøkkenet og har byttet alle fronter. Veldig enkelt, ifølge mannen.

Gammel 19-05-12, 23:56   #7
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Genialt enkelt. Og kjøkkenet vårt var over 12 år da vi skiftet ut, billig og som sagt veldig enkelt. En fryd å se hvor forvandlet kjøkkenet ble med nye dører.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 11:16   #8
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drar opp denne jeg. Noen av dere som har skiftet fronter som har noe pekepinn på pris?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 11:52   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Og her har jeg jo helt glemt å takke for svar folkens. Det må jo definitivt bli nye skapdører i løpet av sommeren. Nyttig også med tips om at man bør kjøpe med nye hengsler!

Takk.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 23:07   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Drar opp denne jeg. Noen av dere som har skiftet fronter som har noe pekepinn på pris?

Mener vi brukte ca 4500,- jeg, for 19 dører og 8 skuffer.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 23:11   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg byttet til de rimeligste frontene som fantes da (tror de er gått ut nå), og brukte i underkant av 5000. Det inkluderte også at et underskap ble byttet ut med kjøpmannsskuffer. Regnet grovt over i fjor hva det ville koste å bytte igjen til hvit høyglans, og endte på 12-13000. Avhengig av front, altså.

Gammel 01-06-12, 10:00   #12
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det er enorm forskjell på prisen på frontene. Vi kjøpte de billigste og enkleste som fantes da. De var ekstremt mye billigere enn alt annet. Jeg tror vi brukte under 2000,- totalt. Vi hadde ikke så stort kjøkken.

Gammel 01-06-12, 13:54   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Du går inn på IKEA sine sider og sjekker pris der. Det hele kommer jo an på hvilke fronter man velger.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 15:31   #14
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Du går inn på IKEA sine sider og sjekker pris der. Det hele kommer jo an på hvilke fronter man velger.

Jeg trodde ikke jeg kunne søke opp pris på bare frontene, men nå ser jeg jo at det funker. Takk!

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.