Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kreta for 2 voksne - hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-12, 21:15   #1
Left
Passiv

Standard

Kreta for 2 voksne - hvor?

Jeg har aldri vært på Kreta, men har tur på trappene med en god venninne, og lurte på hvor man best bor da? Det trenger med andre ord ikke være barnevennlig
Vi skal sole og bade, slappe av og bare kose oss. Ikke veldig mye severdigheter ser jeg for meg, men litt shopping må det jo bli.

Så, hvor drar vi? Platanias?

Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:18   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kreta for 2 voksne - hvor?

Ikke Platanias!

Jeg anbefaler som alltid Rhetymnon. Der får du alt: Shopping, Gamlebyen, en nydelig melis-strand, ro om du ønsker det, fest om du ønsker det, nydelig mat og hyggelige mennesker. Jeg rett og slett elsker Rhetymnon.

Gammel 20-05-12, 21:19   #3
Left
Passiv

Standard

Nåh, det var en grei beskrivelse. Det hørtes egentlig helt ut som om det kunne passe for oss ja

Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:25   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker godt Agia Marina, men har ikke testet Rhetymnon og det hørtes veldig forlokkende ut.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:32   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi dro til Agia Marina etter å ha vært i Rhetymnon. Det var som å komme til Ingenmannsland. Joda, fint for avslapning og greit for Ungene, men for oss voksne ble det gørrkjedelig i 2 uker. Platanias gikk vi jo gjennom på 10 minutter, det var et sorry utvalg i resturanter, butikker var det jo omtrent ikke og vi endte opp med mye buss til Chania, samt leide bil og kjørte til Rhetymnon.

I Rhetymnon har de jo skikkelige butikker - ikke bare turist-ræl. Havna er nydelig om kvelden (dog noe dyrt å spise der, men pent verdt en kveld liksom), man kan rusle i Gamlebyen og bare nyte og man kan gå milevis langs strandpromenaden. Det er et utall av resturanter og stranden er bare rett og slett fantastisk. I tillegg kan man ta dagstur til Santorini o.l. med båt om det skulle være ønskelig.

Gammel 20-05-12, 21:48   #6
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:55   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Ikke Hersonissos med mindre dere ønsker party-party.

Ellers har jeg hørt mye bra om Agios Nikolaos på østkysten men har ikke vært der selv. Tror kanskje det er et litt dyrere sted dog.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 22:04   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Æsj, jeg og venninnen skal til Platanias nå om et par uker. Har selv vært i Rethymnon, og det var koselig der altså, men jeg har vært på mange koseligere steder i Hellas... Og så har jeg hørt så mye positivt om Platanias og Chania, så da tenkte jeg det var midt i blinken... Men etter å ha lest innleggene her så er jeg jo ikke så overbevist lengre

Her skal vi bo.

Gammel 20-05-12, 22:07   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi var i Agia Marina i fjor og var da i Platanias et par turer. Helt greit, men mangler litt av den greske sjarmen for å si det mildt. Det er sånn typisk turiststed med turist-ting.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 22:08   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Æsj, jeg og venninnen skal til Platanias nå om et par uker. Har selv vært i Rethymnon, og det var koselig der altså, men jeg har vært på mange koseligere steder i Hellas... Og så har jeg hørt så mye positivt om Platanias og Chania, så da tenkte jeg det var midt i blinken... Men etter å ha lest innleggene her så er jeg jo ikke så overbevist lengre

Her skal vi bo.

Jeg liker meg veldig godt både i Agia Marina og Platanias, så jeg tror dere får det veldig bra.
Har vært der 5 ganger og reiser gjerne igjen!

Foreldrene mine bodde på det hotellet dere skal på og de hadde det helt flott der.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 22:11   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis dere bare skal to voksne så må dere dra til Rethymnon. Bo i gangavstand til sentrum, eller innen 1-2 km fra i alle fall. Mye fint å se på kvelden og koselig by og tusle rundt i på kvelden og masse god mat. Unngå havna når dere skal spise (men det er fint å gå gjennom der), men inne i gamle byen er det mange gode resturanter. Vi hadde Lemon Garden som stamresturant for mange år siden. Den var ikke like sjarmerende nå lenger sist vi var der siden det er laget stor åpen plass rett bak og den er ikke like intim lenger, men verdt et besøk allikevel. Ligger i en av smågatene i gågate bydelen. Du kan sikkert google den. Her fant jeg resturanten jeg mente: http://www.lemontreegarden.com/

Sist redigert av Elisabet : 20-05-12 kl 22:43.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 22:11   #12
Left
Passiv

Standard

Hva tror du gnuri?

Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 22:12   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg liker meg veldig godt både i Agia Marina og Platanias, så jeg tror dere får det veldig bra.
Har vært der 5 ganger og reiser gjerne igjen!

Foreldrene mine bodde på det hotellet dere skal på og de hadde det helt flott der.

Høres bra ut det da Vi skal uansett slappe max av, så det blir ikke mye farting på oss

Gammel 20-05-12, 22:36   #14
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hva tror du gnuri?

Sist redigert av gnuri : 20-05-12 kl 22:44.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 09:16   #15
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Platanias er da hyggelig?? Har vært der på venninnetur jeg, vi hadde det strålende.

Gammel 12-08-13, 20:59   #16
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drar opp denne.. Flere erfaringer på/med Kreta? og hotellanbefalinger/avbefalinger?
Lurer på Agia Marina eller Platanias feks.. Ligger det i samme område ca eller? og i fht Rethymnon?

Gammel 12-08-13, 21:09   #17
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Agia Marina og Platanias ligger i samme område, ja. Rethymnon ligger et godt stykke unna, i motsatt retning fra flyplassen.
Jeg hadde mye heller dratt til Rethymnon enn Platanias.

Gammel 12-08-13, 21:18   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan godt bo i Chania. Større enn Rethymnon, men samme kosen.

Faren min har hus i Gamlebyen i Chania, og jeg stortrives der. Vi testet ut topprestaurantene på TripAdvisor i sommer, og vi er enige i de gode tilbakemeldingene. Det gjelder bare å komme seg litt ut av den Venetianske havna. Vi har vært i Rethymnon også, og har ikke et vondt ord å si om den byen heller. Agia Marina og Platanias er turiststeder. Supert for unger, men ikke et sted jeg ville dratt på venninnetur.

Forøvrig anbefaler jeg Paleochora. En liten perle av en by på sørsiden av øya. Litt under to timer unna Chania med buss (mye raskere med leiebil). Bare moderat med shoppingmuligheter, men gode strender og en rolig stemning.

Gammel 12-08-13, 21:23   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmm..vanskelig å finne greie hotell til ok pris i Reth... Vi har grense rundt max 5000 pr pers. Har da kikket på Apollo.

Gammel 12-08-13, 21:47   #20
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg drømmer om Elounda på kjærestetur ... Men jeg har ikke vært der.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.