Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Eurovisjonens Sangfestival 2012 Baku

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-12, 08:13   #1
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Eurovisjonens Sangfestival 2012 Baku

Vi må ha en tråd, ja?
Jeg har gleda meg stort til denne uka, og i kveld braker det løs for alvor. Og hjelpes for en semifinale det kommer til å bli med alle "sirkusnumrene" på rekke og rad. Min personlige favoritt åpner showet. Montenegros Rambo Amadeus, med sine satiriske tekster og merkelige blanding av funk, etnopop og jazz, jeg er dødssjarmert:

(Kilde: youtube.com)

Også har vi i andre enden av skalaen Valentina Monetta fra San Marino, en godt voksen dame på snart 40 som framfører skikkelig jenterom-pop, hun har nærmest blitt et ESC-fenomen, dette er skikkelig patetisk:

Gammel 22-05-12, 08:15   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eurovisjonens Sangfestival 2012 Baku

Ups. San Marinos "Facebook" ble jo disket, og erstattet av denne versjonen slik at ingen skulle tro at de reklamerte for Facebook

Gammel 22-05-12, 08:24   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går vi "all in" når det gjelder MGP. Snuppa er blodfan og synes dette er utrolig kult. Hun har klart å få meg revet med. Vi sitter og stemmer og styrer. Og hun får sitte oppe helt til det er ferdig (over midnatt er LENGE for en 7-åring).

Hun får stemme på en artist, og foreløpig ligger det an til å bli Sverige.

Gammel 22-05-12, 08:29   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Her går vi "all in" når det gjelder MGP. Snuppa er blodfan og synes dette er utrolig kult. Hun har klart å få meg revet med. Vi sitter og stemmer og styrer. Og hun får sitte oppe helt til det er ferdig (over midnatt er LENGE for en 7-åring).

Hun får stemme på en artist, og foreløpig ligger det an til å bli Sverige.

I kveld får vi ikke stemme forresten, vi skal stemme i delfinale 2, på torsdag. I kveld er det bare sirkus og moro Vi har ESC-kalas 3 kvelder til ende her i heimen, og har egne avstemninger og gjettekonkurranser og fryktelig moro
Håper svenskene driter seg ut I mine øyne er Sverige en manifestasjon av alt som er galt med ESC.

Gammel 22-05-12, 08:48   #5
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gubben her hater showet så må få lurt han ut av huset på lørdag.

Gammel 22-05-12, 08:51   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig! Dette blir festlig!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 08:53   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg er Melodi Grand Prix-fan! (MGP-begrepet er sikkert kjempeutdatert å bruke om den internasjonale finalen, men så er jeg jo litt utdatert selv også.)

Og så synes jeg den svenske låten er ganske flott, selv om det egentlig ikke er min musikksmak i det hele tatt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 09:05   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Facebook!? Jeg må bare innrømme at jeg har fått sansen for Tooji og sangen hans, jeg. Jeg følger med hvert eneste år, dette her er vel en av mine største Guilty Pleasures! Mannen og jeg pleier å se finalen med hvert vårt vinglass, og skåler for hver modulering.

Gammel 22-05-12, 09:09   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Men Montenegro sin var dritkul! Spørs om Europa tar humoren, men.

Gammel 22-05-12, 09:17   #10
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Facebook!?

Og til og med Facebook uh, oh, oh! Fantastisk!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 09:43   #11
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gleder meg vilt til delfinale 1 i kveld, er blodfan av ESC. Jeg elsker Sveriges bidrag med Loreen, tror den kommer til å vinne hele greia. San Marino blir kveldens høydare på patetisk skalaen, for et makkverk.
Lurer på hvordan hun skal fremføre sangen, vri seg rundt i senga sammen med lappisen mens hun kvitrer click me with your mouse?

Sist redigert av mocci : 22-05-12 kl 10:14.
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 10:23   #12
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Gleder meg vilt til delfinale 1 i kveld, er blodfan av ESC. Jeg elsker Sveriges bidrag med Loreen, tror den kommer til å vinne hele greia. San Marino blir kveldens høydare på patetisk skalaen, for et makkverk.
Lurer på hvordan hun skal fremføre sangen, vri seg rundt i senga sammen med lappisen mens hun kvitrer click me with your mouse?

Gammel 22-05-12, 10:25   #13
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gleder meg jeg også, høydepunktet er å forberede MGP-fest sammen med barna. Og å hyle høyt av de mest patetiske innslagene. Stas!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 10:28   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke fulgt med i timen som vanlig, men jeg tror Sverige vinner. Den har jeg hørt på radio, og den er jo veldig ESC, eller?

Jeg pleier å se finalen, men jeg syns det er mest gøy med poengene. Musikken er jeg ikke så fan av. Eldste finner poengskjema på nett, så må vi gi poeng til hver av bidragene, og sammenligne med resultatet. Den som får vinneren høyest opp får premie.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 10:29   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Dette blir gøy!

Gammel 22-05-12, 10:32   #16
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

En annen favoritt i kveld er Moldova. Skikkelig gla'låt som ikke lyder som svenske kjøttboller (ref: norge, sverige, azerbaijan, malta, kypros, hellas, spania, italia, irland og england har alle svenske låtskrivere)

Gammel 22-05-12, 10:36   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er en skam at øynene kollektivt lukkes for hvilke forhold ESC arrangeres under i Baku, og har ingen planer om å se.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 10:48   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er en skam at øynene kollektivt lukkes for hvilke forhold ESC arrangeres under i Baku, og har ingen planer om å se.

Jeg har ikke lest noe om det (har vel ikke lett heller), kan du komme med en "for dummies" versjon?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 10:52   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har ikke lest noe om det (har vel ikke lett heller), kan du komme med en "for dummies" versjon?

Ikke underbygget med kilder just nu, men det har vært masse reportasjer om at folk har blitt kastet ut av hus som har blitt revet for å gjøre plass til ESC. Landet kritiseres stadig for brudd på menneskerettighetene.

http://www.aftenposten.no/meninger/G...l#.T7tTd0V7onE

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 11:21   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kan være helt enig i at Aserbajan har ganske mange graverende brudd på menneskerettighetene, og at det kan diskuteres om dette skulle diskvalifisere dem fra deltakelse i ESC. Jeg har vært aktiv på Amnesty sine sider og sendt protester i øst og vest (mest øst ) angående dette.

Og jeg klarer allikevel å se på ESC som en fest, selv om jeg ikke helt synes kvaliteten på musikken stort sett ikke er imponerende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.