|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Transport i LondonVi skal være en uke i London i sommer. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Transport i LondonKan ikke svare deg, men slenger meg på her, da vi vurderer en tur til London i sommer vi også
|
|
|
#3 |
|
lettere utlada
|
Sv: Transport i LondonKjøp et ukeskort som går på tuben og bussene ja. Jeg vet ikke hvor dere skal, og hva dere skal se, men vi pleier å kjøpe for sone 1 kun. Det går også ann å kjøpe for flere soner, hvis dere vet at dere ofte skal utfor sone 1. (Du ser på tubekartet hvor sonene er)
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Transport i LondonDe har også kort som gjelder for buss og bane i alle sonene.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Transport i LondonKjøp et oyster card, få det tilsendt hjem så har dere når dere ankommer. Lett å få ladet det opp, men tungvint å anskaffe i london. Google oyster card så finner du sidene man kan få kjøpt.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Transport i LondonSyns du det er tungvint å anskaffe, Esme? Vi bare kjøpte det på Victoria Station når vi kom inn med Gatwickekspressen. Tok tre minutter.
|
|
|
#7 |
|
villende
|
Sv: Transport i LondonOyster card får du i kjøpt på togstasjon eller tubestasjoner på flyplassene. Hvis du bor i Oslo kan du kjøpe det på Kilroy. Det er dessuten en maksgrense for hvor mye du trekkes i løpet av dagen, så det er ikke gitt at det lønner seg å kjøpe et ukeskort. Prisene finner du her. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Transport i London
Hm. Nei, jeg har hørt det fra andre så jeg tok det for god fisk og bestilte på nettet, og fikk det tilsendt.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Transport i LondonOyster card, ja. Jeg har heller aldri hatt problemer med å kjøpe det på stedet, Victoria f.eks. er helt kurant. Det er veldig praktisk, og så kan en ta vare på kortet til neste gang! :vært mye i London:
|
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Transport i LondonDer kom det ja, Oyster card.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Også bare fortsetter du å spre feilinformasjon!? :skingrestemme:
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Transport i LondonVi fikk oss Oyster card på en stasjon i London uten hazzle.
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Transport i LondonTakk for nyttige svar folkens! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Ja. Du kan velge å fylle på med en sum penger, eller en periodebillett. Noe som egentlig går litt ut på ett, for du blir ikke trukket for mer enn en viss sum hver dag.
|
|
|
#15 |
|
lettere utlada
|
Sv: Transport i LondonOyster card? Det var nytt for meg, men så smart da. Det skal jeg jammen bestille neste gang jeg reiser. Høres mye mer lettvint ut enn de vanlige kortene.
|
|
|
#17 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Transport i LondonOystercard |
|
|
|
|
|
#18 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Transport i LondonVil det lønne seg å kjøpe Oyster Card dersom man bare er et par dager i London, bor sentralt, men skal toge litt ut av byen etterpå? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Transport i LondonHvis du ikke skal bruke kollektivtransport de dagene du er i London, er det ikke sikkert. Skal du langt ut av byen med tog, da? De har vel et sonesystem, så det kommer an på om kortet dekker det.
|
|
|
|
#20 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Transport i LondonTuben föles genial og saann de förste dagene. Etterhvert blir man sinnsykt lei av all gaaingen opp og ned og bortover. Da er det buss som er tingen (og taxi paa slutten av dagen.....) Litt mer komplekst aa skjönne bussystemet, men naar man begynner aa bli kjent, er det jo bare aa se hvor man er og hoppe av. |
|
|
|
![]() |
|
|