Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er Bornholm et ålreit feriested? Eller er det annet i Danmark som kan passe?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-12, 22:45   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er Bornholm et ålreit feriested? Eller er det annet i Danmark som kan passe?

Vi vurderer å dra på vår første danmarkstur (som ikke er København), og trenger hjelp til å finne ut hva som er ålreit. Vi reiser med en syvåring, og ønsker bare å slappe av på en strand og spise is med guf. Vi liker å bo godt, så vi kan ikke leie en campinghytte. (Jeg foretrekker egentlig hotell med spa og roomservice. )

Kan Bornholm ha noe å by på for oss? Finnes det noen bra hoteller eller fine leiligheter der? Evt finnes det et annet sted som kan være egnet?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 23:03   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Bornholm et ålreit feriested? Eller er det annet i Danmark som kan passe?

Jeg skal til Bornholm på korpstur i slutten av juni, og vi skal bo i ferieleiligheter. Jeg har hørt mye bra om stedet, men har aldri vært der. Jeg er litt redd for at det blir litt i overkant touristy.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 23:28   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Bornholm et ålreit feriested? Eller er det annet i Danmark som kan passe?

Bornholm skal være flott, men jeg har aldri vært der.

Gammel 24-05-12, 23:32   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Samsø er også et veldig koselig og annerledes alternativ.

Gammel 24-05-12, 23:32   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... det kan bli veldig stille og kanskje litt kjedelig ...

Gammel 24-05-12, 23:37   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Foreldra mine har reist der fleire år på rad. Dei siste åra har dei droppa det, sidan dei synes turen over blir for dyr. Men det er ein flott plass og dei har likt seg innmari godt.

Gammel 31-05-12, 12:21   #7
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hørt mye blandet om Bornholm, så det kommer nok an på øyet som ser og hva man liker. Noen venner har elsaket det, andre vil aldri tilbake. Personlig ville jeg nok heller valgt et annet sted i Danmark. Jeg vil slå et slag for Fanø, et virkelig ferieparadis. Fantastiske strender. Og perfekt for avslapning. Samtidig så er det litt forskjellige aktiviteter om man vil. Gå tur for å se selene feks. Det er vel ikke noe hotell med spa, men det er flere hoteller på øyen og mange gode restauranter. Det vanligste er å leie sommerhus, det er mange flotte å velge i.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 12:23   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et vennepar av meg pleier å reise til Tisvildeleje. De trives kjempegodt. Ikke så langt fra København, og litt sånn økourbant på landet. Det er visstnok veldig hot, og der den danske kronprinsfamilien ferierer.

Gammel 31-05-12, 12:29   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tisvildeleje er fint. Vi bodde like ved det året Mini var nyfødt. Du må forresten huske på at det blåser absolutt hele tiden i Danmark. Og da mener jeg absolutt hele tiden. Jeg har egentlig aldri syntes det har vært helt ideelt å være på stranden der, så Danmarksferier er gjerne opplevelsesferier for oss.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 12:32   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns det er helt greit å være på østkysten, der blåser det ikke så veldig mye. Vi var også en vår i Faaborg helt i sør, det var fint.

Gammel 31-05-12, 12:43   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har flere ganger feriert nordøst på Jylland. Vi har bodd to ganger i Hals og i år prøver vi Hou. Det er søvnige, små steder med fine strender, lite action og perfekt for sakte liv. Også er det relativt kort vei til Aalborg, Fårup, Skagen, Grenå osv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 12:49   #12
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi var i Ebeltoft i fjor. Der er det vakkert! Kort vei til Ree Ebeltoft Safari-park, hvor ungene stortrivdes. Helt grei kjøreavstand til Grenaa og Djurs og 45 minutter til Århus.

Gammel 31-05-12, 12:52   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De stedene jeg har likt meg best hat vært På Sjællands odde og i nærheten av Ebeltoft. Fine bademuligheter og fine hytter.

Gammel 31-05-12, 12:52   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nord på Sjælland er veldig fint. Og øst på Jylland.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 12:53   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er helt greit å være på østkysten, der blåser det ikke så veldig mye.

Nja, problemet er vel at det aldri er helt vindstille. For det er det virkelig aldri. Noen syns det er forfriskende, andre (meg) liker at det av og til ikke blåser. Og jeg er ellers veldig glad i Danmark, altså. Bare så det er sagt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 12:59   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har opplevd flere hete, vindstille dager i Danmark, altså. Men selvsagt blåser det endel.

Gammel 31-05-12, 13:09   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært mange ganger på Bornholm (har famile der). Det er ei hyggelig lita øy, men ganske sedat. Fint å sykle - mange småplasser med trivelige restauranter, og masse flotte strender. De fineste er på østkysten, vestkysten er mer klippete. Det går også an å ta båtturer ut til ei lita øy utfor Bornholm, og til Sverige.

For opplevelse, er det en middelalderpark og en lekepark, men det er ikke akkurat de svære greiene. Men - mine unger har likt det.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er litt redd for at det blir litt i overkant touristy.

Turistmengden har aldri plaget meg. Som sagt - synes det er ganske avslappa stemning.

Gammel 31-05-12, 13:17   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bornholm er fin! Også snakker folk mye mer forståelig der enn i resten av danmark, synes jeg.
Jeg har forøvrig en evig crush på Danmark og vet om utallige steder jeg gjerne drar tilbake til, slik som traktene rundt Ebeltoft, Silkeborg med Gudenå og Himmelbjerget og sånn (men det er innland, da.), Faaborg på Fyn - Fyn er fantastisk med utrolig mye gøy å oppleve og korte kjøreavstander. I påsken i fjor leide vi nydelig sommerhus i Karrebæksminde. Der er det drusfint og idyllisk og BonBonLand er rett i nærheten - og det er heller ikke langt til København, ihvertfall ikke etter norske standarder.
Vestkysten av Jylland er vakker, men der blåser det mye, selv etter dansk standard.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 13:23   #19
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på Bornholm med familien to ganger som barn/ungdom. Vi likte oss godt der, men mine foreldre likte nok ferier av det roligere slaget. Vi leide feriehus med en annen familie, og gjorde sånt som å rusle i gatene, kikke i butikker og spise is, se på gamle kirker og tårn og severdigheter, gå på kunstutstilling, en dag i fornøyelsespark med badeland og minigolf, grille "hjemme" i hagen, gå på kafé og restaurant eller på stranda. Jeg hadde glatt dratt dit igjen med egne unger, men vi kommer antakelig til å dra til andre steder i Danmark, før Bornholm.

Gammel 31-05-12, 18:21   #20
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Masse god input! Tusen takk!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.