Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mongolsk biff

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-12, 22:50   #1
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Mongolsk biff

Denne lagde jeg i går, og jeg kan bare anbefale den på det sterkeste.

NAM, altså.

Gammel 03-06-12, 22:53   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mongolsk biff

Er c. cup? Det hørtes ganske mye ut med to kopper olje. Og en kopp soyasaus? Og brunt sukker??

Hva er starch?

Og hva er l.b.?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 00:51   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

c er cup (amerikansk mål)
lb er pound, 2 lb er ca 900 g (google "lb to kilo")
starch som i cornstarch er maisstivelse, som jeg ville brukt maizenna.

Lenger ned i oppskriften står det at 1 cup olje sikkert er nok til stekingen, og man skal jo helle av overskuddet slik at det ikke er så mye olje i den ferdige retten. Biffen blir vel fritert rett og slett.

Så veldig godt ut og jeg har lyst til å prøve dette, men må nok ut og handle litt først. Var forøvrig en ganske stor oppskrift også, så mulig jeg ville halvert den til å passe til middag her.

Nedover i kommentarene står det også at man kan kaste sausen etter at man har latt biffen koke med et par minutter, eller så lage jevning av mazenna og servere med saus. Om man vil ha den magrere varianten, med mindre salt så ville jeg kanskje gjort dette. Men sausen ser jo deilig ut da!

Gammel 04-06-12, 01:01   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Oljen er for å steke i, ja.

Jeg brukte maizenna.

Det var en skikkelig fantastisk rett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.