|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ny hybridsykkelJeg og mannen skal kjøpe nye sykler. Skal brukes til familiesykkelturer og trening. Prisklasse omtrent 7000, pluss minus. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
villende
|
Sv: Ny hybridsykkelEtter veldig mye forsking i vår endte jeg opp med en Hard Rocx Cross Machine C4 med skivebremser og jeg er veldig fornøyd med valget mitt! Den er litt dyrere enn C3, men jeg syns det var verdt det. Mannen har en C3 og er fornøyd med den. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Sv: Ny hybridsykkelTakk for tips, det skal jeg huske. Altså de modellene som heter Disc? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
villende
|
Sv: Ny hybridsykkelDette er min andre Hard Rocx, så jeg vil absolutt anbefale merket. Den første (terrengsykkel) er over ti år og fortsatt helt brukbar, men jeg ønsket meg en lettere hybrid, som triller litt raskere. Både fordi jeg sykler mye og fordi jeg merket at det etterhvert ble ganske tungt å sykle med Mini i sete, noe som klart avhjelpes av at den nye sykkelen min er en del lettere siden den ikke har dempegaffel. Hybrid er en helt annen verden enn terrengsykkel, som nå bare kommer til å brukes til nettopp terrengsykling. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Sv: Ny hybridsykkelSå bra. Fortauskanter er det ikke så mye av her gitt, her er det sykkelsti eller ingenting. :bøgda: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Ny hybridsykkelJeg hadde sett meg ut TREK 7.5 WSD, men endte med tilsvarende Nakamura fordi det var tilbud. TREK sykkelen er helt sikkert et godt kjøp. Jeg gjorde god research før jeg kjøpte. Fant den anbefalt og den kom svært godt ut i test.
|
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Sv: Ny hybridsykkelJa, jeg mener å ha lest en test der Trek kom veldig bra ut, men nå finner jeg den ikke igjen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Sv: Ny hybridsykkelHer er den, men fra 2008.
|
|
|
|
#9 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ny hybridsykkelDu skal ha den sykkelen som passer til deg. Skivebremser er fint, men man må lese seg litt opp på hvordan bruken er. Hydrauliske skivebremser koster mer enn vanlige skivebremser. Skivebremser er dyre å skifte ut også, tror mine koster 250,- for 1 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Ny hybridsykkelStrengt tatt så er det vel bare ramma som er forskjellig på de ulike syklene. Alt annet er gjerne fra shimano i ulike versjoner. Så dra heller og prøv for å finne den rette til deg.
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Sv: Ny hybridsykkelVenla, det er sikkert sant. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
med tunga på styret
Sv: Ny hybridsykkel
Jålebukken har en Bianchi hybrid, så de finnes nok. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Sv: Ny hybridsykkelDa skal jeg sjekke det også i butikken. Det er jo en bitteliten butikk, de har sikkert ikke all verdens sykler på lager, så jeg får vel ta det de har. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ny hybridsykkelJeg har selv en BMC jeg er veldig fornøyd med, men den eldste broren til mannen eier en sykkelbutikk og de er mest fornøyde med Hard rocx. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har diplom
Sv: Ny hybridsykkelOk, nå har jeg besøkt sykkelbutikken. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
villende
|
Sv: Ny hybridsykkelJeg tror det er litt smak og behag hvilken sykkel som er best, men hvis du har mest lyst på en 7.5, så kjøper du det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
med tunga på styret
Sv: Ny hybridsykkelDen dyreste er litt bedre utstyrt, men om du vil kjenne forskjell er en annen sak. Føler du at du vil legge 2000,- mer på bordet så tar du den dyreste. Eller du tar den rimeligste og bruker det du sparer på en garmin 500 (pulsklokke). Last opp garmin trainingsenter og trening vil ikke lenger være det samme som før. Lykke til med valget. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Sv: Ny hybridsykkelTakk for svar alle. Jeg inbiller meg at hvis jeg kjøper den dyreste kommer jeg til å sykle dritlangt. Men det stemmer jo helt sikkert ikke. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Ny hybridsykkelKombipedaler ville jeg ha kjøpt. Genialt om du skal bruke sykkelen til trening i tillegg til transport. Du venner deg til å bruke klikk på en dag, om du må stoppe et par ganger.
|
|
|
#20 |
|
Passe aktiv
Sv: Ny hybridsykkelJeg har nå kun klikk pedaler, de er av bedre kvalitet, lettere å klikke inn og ut. Men det hadde vært greit å hvilt foten på en kombipedal gjennom Oslo sentrum. Bare for sikkerhets skyld.
|
|
![]() |
|
|