Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-12, 10:37   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Håret mitt er et evig katastrofeområde. Det er veldig glatt og ganske tynt. Jeg hater å gå til frisør og syns sjelden at det blir noe særlig mye bedre av klipping og styling heller. Det varer i så fall bare noen få uker og så er alt tilbake til samme elendigheten.

Min hårstyling består av vasking annenhver dag hvor jeg føner det halvtørt, tar i skum og føner litt til og tilslutt sprayer det og rufser så godt jeg kan får å få et par timer med volum. De dagene jeg ikke vasker håret har jeg hestehale og det ser IKKE bra ut med masse småhår stikkende ut overalt.

Jeg mister også mye hår hele tiden så det blir mye småhår.

Fargen liker jeg og siden jeg ikke har mer enn ett eller to grå hår innimellom så farger jeg det aldri. Jeg har mørkt og ganske blankt hår.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 10:41   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Vasker det hver dag, grer det, lar det gro, og har i en hårbøyle. Jeg ser omtrent sånn ut:

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 10:47   #3
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har funnet meg en ålreit frisør. Hun får frie tøyler mer eller mindre, men det blir aldri til at hun går amok.
Jeg vasker det, har i skum, greier gjennom det slik jeg vil at det skal være og så får det tørke. Noen timer senere kommer jeg på at jeg skulle gjort meg ferdig så jeg går innom badet igjen, tar sånn voks eller paste eller hva det nå er, drar luggen på plass med det, fikser foran/bak ørene og resten rufses inn bak.

Skal jeg pønte meg så fønes håret tørt, jeg bruker glattetang på lugg og foran/bak ørene, har i voks/paste og så spray tilslutt. Tørr hårspray.

Jeg har ikke langt hår da, og det er oppklippet litt her og der.
Jeg tror forresten det beste midlet er sånn saltvannspray som jeg kun bruker de dagene jeg skal pønte meg. Frisyren holder litt bedre da.
(Og for min del hjelper det jo litt at jeg ikke skal stresse meg på jobb hver dag. Jeg er blitt litt 'hårlat' av det.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 10:47   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du ligner på Nancy Drew, Dragen-

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 11:00   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt beste tips er å ikke vaske håret i tide og utide (hvis jeg egentlig har en "vaske hår-dag", men bare skal være hjemme, venter jeg en dag ekstra). Og har du mulighet så bruk en skikkelig god shampoo/balsam tilpasset ditt hår. Det samme gjelder andre hårprodukter. Jeg merker i hvertfall stor forskjell de gangene jeg går tom for et eller annet og nød-shopper noe som er helt feil for mitt hår.

Finn en god hårkur som skal styrke og gi sunnhet til håret. Bruk den jevnlig.

Jeg styrer litt med det der håret mitt jeg også, merker jeg. Ikke slik at jeg fikser og ordner så mye, og jeg setter det aldri opp og sånn, men jeg har brukt ganske mye tid og testet ganske mange produkter før jeg har slått meg til ro med ting som funker for mitt hår.

Sånn behandler jeg håret mitt.
Jeg vasker håret hver 3. dag. På kvelden før jeg legger meg. Jeg klem-tørker det med håndkleet for å få krøllene til å samle seg litt. Jeg tar gjerne i litt hårkur i tuppene, også legger jeg meg. Når jeg står opp skyller jeg håret, klem-tørker det og har i en hårkrem fra Redken. Håret lufttørker mens jeg diller og duller med frokost og kaffe og sånn, også sprayer jeg håret med noe som skal gi glans før jeg drar.
De morgenene når jeg ikke har vasket håret kvelden før, skylder jeg noen ganger igjennom håret da også, for håret mitt blir veldig bustete i løpet av natten.
Men nå har jeg begynt å få så langt hår at jeg bare kan finger-gre det, også ser det "godkjent" ut for en dag på kontoret om ikke annet.

Jeg går til frisøren 2-3 ganger i året.

Gammel 05-06-12, 11:01   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker håret annenhver dag, sånn ca. (med Wella eller noe annet fra butikken), og har aldri eid en føner. Når jeg trener, setter jeg det i en flette, og ja - det er vel det. Jeg prøver å børste det en gang eller to om dagen, da.

Den eneste gangen jeg har farget håret, var det en gave fra mannen.

Gammel 05-06-12, 11:15   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tynt og glatt hår, men det er mange hårstrå visstnok, uansett tror alle at jeg har veldig tjukt hår men når de tar i det så kjenner de at det ikke stemmer..
Jeg liker å ha det litt rufsete så det er sikkert derfor det ser tjukkere ut.

Jeg har litt fall/krøll og etter at jeg klippet av meg det lange håret for noen år siden så får jeg en veldig fin bøy i håret når jeg klipper det i bob, rett under øret og litt kortere bak.

Jeg går til frisøren maks 2 ganger i året, det holder igrunnen.
Jeg har nesten sort hår, eller om jeg ikke hadde farget det så hadde det vært krise-grått i skillen...
Farger det hjemme hver 2.måned omtrent.
Vasker håret annenhver dag og bruker skum som gir litt fylde og bruker aldri føner. Drar det bak ørene ¨så tørker det som det vil. Sprayer i hårspay og rufser det litt til før jeg går. Hårsprayen glir fort ut men har en frisyre som kan dras bak øret.

Gammel 05-06-12, 11:23   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker hairthickening foam fra Define i luggen og straightening spray fra KMS på hele håret før det fønes helt tørt. Bruker rundbørste fra KMS til å forme helt på slutten (har kort bob).

Prøver å ikke vaske mer enn to ganger pr uke og bruker tørrsjampo noen dager. Den gir også flott volum.

Klipper og farger ca hver 8. uke.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 11:30   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tynt hår. Det er helt flatt og jeg hater det. Jeg går til frisør hver 8. uke ca, klipper og farger ettervekst. Et par ganger i året striper jeg det også. Ellers vasker jeg det som regel hver kveld og lar det lufttørke. Om morgenen bruker jeg stylingjern (rettetang fra ghb) og lager krøller og volum i håret. Hele håret ta ca 10-11 min å fikse og det er SÅ verdt det.

Gammel 05-06-12, 11:33   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Dette høres litt ut som mitt hår. Jeg bruker en formue på en veldig god frisør. Jeg er helt avhengi av en god klipp hver 8 uke, hvis ikke ser det helt for jævlig ut. Jeg merker også stor forskjell på håret i de perioder jeg er flink med hårkur en gang per uke. Da ligger jeg gjerne med kur om natta.

Så mitt svar er vel dyktig frisør og gode produkter, inkl gdh tang!

Ellers må jeg legge til at strikken og hestehalen også er min beste venn. Og jeg kommer til å fortsette med den til noen sier jeg er for gammel til den, eller jeg evt har for mange grå hår til den type sveis!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 11:36   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker håret hver 2. eller 3. dag, og lufttørker alltid. Jeg bruker alltid balsam og nå er jeg godt fornøyd med shampo og balsam fra Kerastase som gir mye fuktighet til det tykke og litt tørre/krøllete håret mitt. Men jeg må bytte merker av og til for jeg blir fort allergisk. Jeg har hårkur fra samme merke som heter oliocurl, eller noe lignende.

Jeg bruker en hårkrem med hold for krøllet hår som jeg tar i når det er vått.

Av og til farger jeg håret i en nyanse som er ganske lik min egen (gir fin glans, men ikke ettervekst).

Jeg kliper meg max 2 ganger i halvåret.
Håret er vel bortimot den delen av meg jeg er mest fornøyd med.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 11:41   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hårstrikk.

Jeg har egentlig et ganske takknemlig hår. Det er mange og tynne hårstrå, men jeg har fall, så det ser ganske ok ut.
Men altså. Jeg klipper det sjelden slik at jeg ikke får det i hårstrikk. Det sies at jeg har et ansikt som godt kler hår i hestehale -

Gammel 05-06-12, 11:48   #13
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Vasker det annen hver dag med frisørshampo.... Innimellom hårkur, prøver huske gre det før jeg vasker det, men stort sett havner det i en hestehale eller hårknute og blir sjelden luftet. Klipper det 2-4 ganger i året. Jeg har veldig lyst blondt hår, typisk norsk med mange tynne hårstrå, så det er tykt, men ser ikke slik ut. Fikk litt fall etter siste fødsel, men håpløst å style for alt glir ut og jeg orker ikke bruke tid på det.
*drømmen er å være fix på håret hver dag*

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 11:57   #14
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sliter en del med håret mitt også. Går til frisør max en gang i året, tar meg ikke råd til det oftere. Etter vektoperasjonen mister jeg mer hår enn noensinne, og jeg har mye småhårstrå som gjør at håret blir ganske bustete. Pga grå hår farger jeg det ca. annenhver måned. Jeg bruker Bedhead frisørshampo og Sebastian hårkur i hvert fall en gang i uken, lar håret lufttørke og har det som regel løst. Vasker håret omtrent hver 3.dag, det blir heldigvis ikke fett før. Til fest bruker jeg gjerne silkeproteiner i håret og glattetang, da ser det noenlunde ok ut.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 11:59   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

som trøst så er mitt hår konstant katastofehår. det kan til nøds ligge pent en stund, men begynner det å blåse eller yre så ser jeg ut som en mopp.

jeg har alltid et strikk i lommen/vesken. jeg skulle ønske jeg klarte å flette sånn sidelengst lissom.. hehe.. det hadde vært pent ser jeg for meg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:01   #16
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klipper meg hos verdens beste frisør. Etter at jeg startet med det, føler jeg alt har blitt bedre. Ellers er mitt beste hårtips (eller frisøren sitt) å gre håret i dusjen mens balsamen er i, og bare tørke det forsiktig med håndkle etterpå. Håret mitt tåler visst ikke så godt å bli gredd i.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:03   #17
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Håret mitt er mye mer happy nå når jeg vasker det hver tredje, fjerde dag. Skyller det hver annen.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:20   #18
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hater håret mitt intenst men alle andre synes vist at det er noe av det fineste de har sett. Jeg har KRØLLER og det er håpløst. Jeg skulle ønske jeg kunne ha hatt flatt hår.

Men jeg vasker det vel 2.hver dag, håndkletørker og bruker det jeg har for hånden for å unngå brus.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:20   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg vaske håret med KMS sin shampo og balsam for krølla hår annakvar morgen. Da gjer eg som Kirsebær, klemme det halvtørt for å samle krøllane. Har i KMS krem for krølla hår. Lar det alltid lufttørke men bruke slettetang på luggen for å få den til å ligge fint. En gong i veka bruke eg Redken-kur, men skal skifte over til Curl-kuren no når eg har fått litt lengde.

Eg klippe tuppane og stripe det kvar åttande veke og klippe luggen kvar fjerde veke. Fast repetisjonsprogram.

Gammel 05-06-12, 12:25   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt beste hårtips er forresten å klippe seg ofte!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.