|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Poden har nettopp begynt å gå og har fått sine første sko i størrelse 21. Hvor lenge tror dere han kan bruke dem?
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Jeg pleier kjøpe skoene så han har 1-1,5 cm å vokse på. Da holder ut sesongen storsett. Dvs er de ikke kjøpt "akuratt" så kan du sikkert forvente at de holder over sommeren. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Det kan variere utrolig. Mine barn har som regel kunnet bruke vårskoene en hel sesong. (Altså, kjøper vi sko i april/mai så holder de som regel ut august/september, eller til det er på tide med vintersko). Hvis ikke jeg har bommet og kjøpt dem i snaueste laget i utgangspunktet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Så da kan jeg bare kjøpe sko med god samvittighet da?
|
|
|
#5 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Junior vokste 4 nummer mellom 1 og 2 år
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Signerer Martis. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Poden sine føtter vokser i rakettfart. Han brukte str 19 når han var 1 år, nå bruker han 25 (2,5 år). Og han er ikke lange karen.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Lille B har vokst to skostørrelser per sesong. Men han vokser fort ellers også, så det er jo en liten pekepinn. Hans første sko var vintersko i størrelse 23, nå har han vårsko i 27 og 26. Han er 2,5 år.
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Her hadde guttungen to par goretexsko første vinteren. Et par i 22 og et i 24. De i 22 var store da sesongen startet i oktober, og vi måtte kjøpe joggesko i 26 i juni året etterpå. Det blir vel fire størrelser på en sesong. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Audacious
|
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Storesøster vokste fem størrelser fra 1-2 år. Det er nesten umulig å vite hvor fort de vokser, som svarene her viser.
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?De sier jo at skoen skal være hvertfall 1 cm større, slikt att barne har noe å vokse i. Pony trur jeg det er har slike såler man kan ta ut og de har markert der føttene skal være |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Det varierer veldig.
|
|
|
|
#15 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Jeg synes det har gått litt i rykk og napp. De skal jo ha omtrent 1,5 cm å vokse i når de kjøpes nye. SuperNova begynte vel med str 20 omtrent da hun begynte å gå i fjor sommer. Deretter har hun vært gjennom 21 og 22 før hun nå er på 22/23. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?Dette er jo veldig forskjellig fra barn til barn da.
|
|
|
|
#17 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?2-3 str i året her.. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
-
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte må små barn øke skostørrelsen sin?2 skonummer i året omtrent her. I fjor var sommerskoene i str 24 og i år har jeg kjøpt str 26. Hun har et par i str 25 fra i fjor høst, de kan brukes en liten stund nå. |
|
|
|
![]() |
|
|