|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Hertuginne
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Jeg tror den går rimelig kjapt å lage, de er jo bittesmå disse prematurklærne.
|
|
|
#42 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Denne http://www.knittinghelp.com/video/pl...al-continental måten gjer eg det på, når eg strikker vrangmasker. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Dette garnet er brukt i oppskriften: http://www.knittingfever.com/c/yarn/...ord-baby-milk/ Det er 220 yards per 50 g. Da blir det vel kanskje ikke så halvgæærnt med babyull?
|
|
|
#44 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Det er ganske tynt, så eg trur du trygt kan bruke babyull for eit litt luftig plagg. Viss du bruker baby merino, trur eg jakka vi l bli ganske kompakt. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Jeg skal bruke vanlig babyull (ikke baby merino, men Dale baby ull) tenkte jeg, så den er ikke like stretchy som Drops sin, så da tror jeg det blir passe med 3,5.
|
|
|
#47 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Woho, spennende, nå må jeg bare sjekke at jeg har passende lengde på rundpinnen.
|
|
|
#48 |
|
Hertuginne
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?
Jøss, så komplisert. Jeg legger aldri garnet over, men så har jeg nettopp nå funnet ut at jeg strikker visst ikke continental style, jeg strikker combined style. Strikking er mye mer komplisert enn jeg, i all min naivitet, trodde.
|
|
|
#49 |
|
Librocubicularist
|
Det syntest eg såg komplisert ut... Eg gjer bare slik som bestemor lærte meg, då eg var lita... |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Hertuginne
|
Og jeg gjør sånn som mormor lærte meg.
|
|
|
#51 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Jeg skal kikke på begge, også kommer vel mamma innom en tur i morgen. Jeg husker vagt hvordan jeg strikker vrangt, så får se om jeg kjenner igjen noe.
|
|
|
#52 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Continental så kjent ut, combined så himla komplisert ut.
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 08-06-12 kl 17:03. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Nå er jeg i min spede start. CO 1 st, betyr at jeg skal legge til en maske ytterst og så strikke den eller? Ellers passer det liksom ikke videre mht når jeg skal flytte over maskemarkøren.
|
|
|
#54 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Eller betyr det bare at jeg skal hekte den jeg legger på ytterst over på den andre pinnen og så begynne å strikke? Jeg er på rad 1.
|
|
|
#55 |
|
Hertuginne
|
Jepp, det stemmer det.
|
|
|
#56 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Jeg endte opp med å lage den ny og bare ta den løst over (som jeg ofte gjør med første maske uansett), siden det skulle legges til en i andre enden også. Så får vi se om det blir noe ordnings på det etterhvert. Oppskriften virker grei nok foreløpig.
|
|
|
#57 |
|
maler
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Jeg bruker norwegian metode ser jeg, og synes det er tungvindt og rart egentlig, men jeg greier ikke å lære meg noe annet heller. Dette sitter på et vis i fingrene og blir best likevel.
|
|
|
#58 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Jeg stusser litt her nå: Har strikket rad 15 og 16 som anvist. Så står det:
|
|
|
#59 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Ingen? Jeg tenker at jeg strikker rad 18 med alle maskene (siden det ikke er noen økninger kan det jo ikke skade så mye annet enn på lengden), og så strikker jeg den som er rad 18 i oppskriften etterpå og tar av til ermene.
|
|
|
#60 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer jeg denne oppskriften da?Jeg tror det er meningen at du skal øke på rad 17 og ta av til ermene på rad 18.
|
![]() |
|
|