Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Barnehagekake - gi meg inspirasjon!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-12, 20:53   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagekake - gi meg inspirasjon!

Jeg har i min visdom (etter en lang runde med ørten bursdagskaker for min lille prinsesse, inkludert en vaskeekte prinsesseslottkake) meldt meg frivillig til å lage kake til barnehagesommerfesten til uken.

Jeg er så inderlig lei av sjokoladekake. Da pleier jeg alltid å bake ROOMs gulrotkake, men nå har jeg akkurat snikspist siste stykket fra forrige runde på den også. Og det er jo ikke alle barn som liker ostekremen.

Så hvor går man da? FPs o orakelsamling. Jeg vet det har vært tilsvarende tråder, og jeg har (faktisk) prøvd å lete litt, men det var så vanskeli-hi-hig å finne noe som fristet.

Noen som har gode forslag og oppskrifter som slår an hos både barn og voksne, som ikke er Toro, men ikke aaaaalt for mange prosedyrer? Som da helst ikke er sjokoladekake eller CCCB eller gulrotkake, men fortrinnsvis lages i langpanne. Pretty please?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 20:59   #2
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagekake - gi meg inspirasjon!

Jeg vil anbefale denne: http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=banankake

Den er utrolig god!

Gammel 10-06-12, 20:59   #3
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Åh, som jeg skulle skrevet det selv. :abonnerer:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 20:59   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Suksessterte liker alle her i huset (utenom det rare barnet som ikke liker noen kaker i det hele tatt)

Jeg lager den gjerne i langpanne og deler den i to med krem i midten og på toppen.

Gammel 10-06-12, 20:59   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Henger meg på, jeg skal også bake kake til sommerfest denne uken og tenkte starte akkurat samme tråd ...

Gammel 10-06-12, 21:00   #6
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Eller marengsbunn med vaniljekrem og frukt. Det spiser til og med det rare barnet her, han bare dropper å spise bunnen.

Gammel 10-06-12, 21:03   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, glemte å si at det er nøtteallergikere i barnehagen, så det kan ikke være nøtter i. Men kom gjerne med forslag likevel, så klart, det kan jo være andre anledninger.

Tove, jeg tror jeg aldri har smakt banankake, og jeg ser at det er mye om det rundt omkring. Men blir det ikke innmari søtt? Det hadde jo vært morsomt å finne noe nytt.

- No. 4 -
Gammel 10-06-12, 21:04   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Suksessterte er med mandler, nøtteallergikeren jeg kjenner kan fint spise den. I konfirmasjonen nylig var det den eneste kaken som det forsvant hver smule av.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 21:05   #9
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Tove, jeg tror jeg aldri har smakt banankake, og jeg ser at det er mye om det rundt omkring. Men blir det ikke innmari søtt? Det hadde jo vært morsomt å finne noe nytt.

Jeg synes ikke den er søtere enn andre kaker av denne typen. En sjokoladekake er mye søtere.

Gammel 10-06-12, 21:06   #10
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bakte vaniljekake med revet sjokolade oppå (rev sjokolade oppå mens den ennå var varm) til sommeravslutningen på skolen til Poden. Den forsvant som dugg for solen.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 21:08   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ah. Den berømte vaniljekaken. Den har jeg ikke tenkt på en gang. Jeg må titte på den igjen.

- No. 4 -
Gammel 10-06-12, 21:14   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mandler er ofte ikke heller noe for nøtteallergikere altså.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 21:40   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg laget vaniljekaken til sommerfesten i fjor.

Til juleverksted laget barna og jeg Toro muffins (de lyse, glutenfrie) og pyntet fint med melisglasur og masse pynt. De forsvant raskt!

Gammel 10-06-12, 21:48   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamellkake eller kanelkake.

Du finner begge oppskriftene i denne tråden.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 21:49   #15
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Krydderkake?
Muffins?
Kanelsnurrer?
Boller?

Gammel 10-06-12, 21:49   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pavlova med krem og eller vaniljekrem/sjokoladekrem og masse gode bær og frukter?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 22:02   #17
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Surmelkskake, gjerne uten glasur:

http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?362

Jeg har ikke prøvd denne oppskriften, men den ligner veldig på den jeg ikke gidder finne frem akkurat nå. Denne kaken pleier barn å like veldig godt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 22:07   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I den tress-kaketråden min er det en oppskrift på jordbærkake. Hvis du ganger den oppskriften med tre eller fire burde den være perfekt til langpanne, også lager du jordbærsmørkrem til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 22:31   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blåbær eller rabarbrapai m/is?
Pavlova, jordbærkake, ostekake m/jordbærlokk.

Hva med hjemmelaget is og jordbær? Eller MÅ det være kake?

Ett eller annet som ikke er så tungt i sommervarmen.

Gammel 10-06-12, 22:56   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Sommervarmen? Det har ikke vært varmt her siden pinse.

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.