|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
Rask hjelp?Trenger kjapp hjelp. Har en boks fløte som går ut i dag. Tenkte å bruke den hvis den ikke luktet vondt. Til middag. Den lukter ikke vondt, men det hadde dannet seg tjukk "snerk" på toppen. Boksen var ikke åpnet. Kan den brukes? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Rask hjelp?Okei, tror jeg gjør det. Siden den ikke luktet vondt.. Takk for superkjapt svar! ;-) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rask hjelp?Jeg hadde bare ristet den god før jeg tok den oppi maten. Ikke noe galt med den så lenge den ikke lukter. Da en liten smak på tunga etter du har ristet den for sikkerhets skyld. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rask hjelp?Jeg hadde brukt den. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rask hjelp?Har opplevd snerk og klumper i fløte langt innenfor holdbarhetsdatoen. Men fløten har hverken lukta eller smakt dårlig, og klumpene og snerket ble borte når man rista på pakken. Så jeg hadde brukt den |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Rask hjelp?Det er vel bare fettet som samler seg, er det ikke? Uansett kan den glatt brukes så lenge den ikke lukter. :har gjort det selv i dag, med fløte som gikk ut for to dager siden:
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Rask hjelp?Fløte bruker jeg i mat leeenge etter holdbarhetsdatoen har gått ut. Så lenge den ikke lukter og den skal kokes. Funker som bare det.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Rask hjelp?Jeg kjøper mest kremfløte. Matfløte har vel ganske lang holdbarhet? Hadde definitivt brukt den om den ikke luktet surt også.
|
|
|
#11 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rask hjelp?Jeg smaker på fløten (matfløte også). Smaker den fint, bruker jeg den. Klumper og snerk gjør ingenting.
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Rask hjelp?Fløten funket helt fint den. :-) Tusen takk for alle svarene. Kommer nok til å være litt mindre kresen på datoen heretter så lenge jeg kan stole på luktesansen. :-) |
|
|
|
![]() |
|
|