|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Campingferie i Nord-Sverige eller Nord-FinlandVi skal ta ungene med på campingferie i Nord-Sverige eller Nord-Finland, siden de har etterlyst å dra på ferie i utlandet og ikke bare i Norge. Hverken jeg eller mannen har vært der i moderne tid, så jeg lurer på om det er noen som har gode tips til steder, severdigheter og fine campingplasser? Vi kan godt ta noen netter på hotell også, dersom det er byer vi burde besøke der det ikke er fint å campe.
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17 Join the nerds, we have pi Sist redigert av Miromurr : 19-06-12 kl 12:06. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Campingferie i Nord-Sverige eller Nord-FinlandPite Havsbad og Byske Havsbad skal vel være blant de beste nå. Ei stund siden jeg har vært der, dog, men det kan googles.
|
|
|
#6 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Campingferie i Nord-Sverige eller Nord-Finlandvar i Umeå I helgen og campingen var ikke helt som forventet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tøff i frakk
Sv: Campingferie i Nord-Sverige eller Nord-FinlandTakk for tips.
Hva var det som ikke var som forventet?
|
|
|
#8 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Campingferie i Nord-Sverige eller Nord-FinlandAnbefaler Nallikari Camping i Oulo, Finland. Der var vi flere ganger med ungene våre da de var på alder med dine og trivdes veldig godt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Campingferie i Nord-Sverige eller Nord-FinlandVi skal til Luleå, men har booket oss på hotell. Campet for noen år siden på Arcus, men det var ett mygg-helvete av dimensjoner. I år er det visstnok ekstra myggsomt i Nord-Sverige. Vi tenker å ta en dagstur til Piteå, og en til Haparanda og Tornio, som ligger 12 mil lenger nordøst. I Luleå er det et flymuseum som skal være veldig ok. Når drar dere?
|
|
|
|
#10 |
|
Tøff i frakk
Sv: Campingferie i Nord-Sverige eller Nord-FinlandMygg ja, det kan jo bli ubehagelig. Vi bor midt i beste klekkeområdet her i byen og det går bra, men yngste reagerer mer på ukjente myggstikk så det kan jo bli ekstra plagsomt for ham.
|
|
|
#11 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Campingferie i Nord-Sverige eller Nord-FinlandAuda, verste tida for mygg. Vi drar ikke før i august, håper det verste har gitt seg til da. Man utvikler antistoffer mot mygg slik at man tåler lokale myggstammer bedre enn fremmede. Jeg reagerer ikke på mygga hos svigers lenger, de første årene var fæle, da fikk jeg digre kløende kuler. Derfor unngår jeg fremmede mygghull så godt jeg kan. Har sett ei mygg i vår bydel så langt i år. Deilig myggfritt
|
|
|
|
#12 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Campingferie i Nord-Sverige eller Nord-FinlandJeg liker Byske og skellefteå best i sverige.
|
|
|
|
#13 |
|
Weeeee
|
Sv: Campingferie i Nord-Sverige eller Nord-FinlandMyggnett, hatt med myggnett over fjeset, heldekkende drakt og myggmiddel.
|
![]() |
|
|