Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Flaskepant

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Er det bare meg?
Ja, det er bare deg 59 54,63%
Må man ha det, ja? 40 37,04%
Jeg panter ikke flasker, jeg bruker dem til hjemmelaget saft 2 1,85%
Gud som du maser, Chanett 7 6,48%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-12, 17:12   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Flaskepant

Er jeg den siste i verden som ikke var klar over at flaskene må ha lappen på for å få pant for dem?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 17:12   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flaskepant

Pokker, der glemte jeg å hake av for påll.

Gammel 18-06-12, 17:17   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poll kan ordnes. Hva vil du ha som alternativer?

Gammel 18-06-12, 17:24   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nå pantet flasker både med og uten etikett bestandig, uten problem ...

Gammel 18-06-12, 17:27   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei må ikke ha lapp. En del kjennes igjen på formen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 17:46   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lapp?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 17:50   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

De "gode gamle" halvliterne og halvannenlitersflaskene, kjennes vel fortsatt igjen uten lapp. Flasker med nye og spennende former må ha pantemerket synlig for å bli godkjent i panteautomaten.

Gammel 18-06-12, 18:07   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Poll kan ordnes. Hva vil du ha som alternativer?

1. Ja, det er bare deg.
2. Må man ha det, ja?
3. Jeg panter ikke flasker, jeg bruker dem til hjemmelaget saft.
4. Gud som du maser, Chanett.

Gammel 18-06-12, 18:08   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

De "gode gamle" halvliterne og halvannenlitersflaskene, kjennes vel fortsatt igjen uten lapp. Flasker med nye og spennende former må ha pantemerket synlig for å bli godkjent i panteautomaten.

Tullete. Den ene flaska var Imsdal med preget navn inn i flaska. Hva kan være feil, liksom?

Gammel 18-06-12, 18:33   #10
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Du kan godt ha et alternativ som bare heter "jeg panter ikke flasker" uten å ha med den saft-greia.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 18:36   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Lager du ikke hjemmelaget saft, Retz?

Gammel 18-06-12, 18:44   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Må de ikke ha på strekkoden for å bli registrert i panter`n?

Gammel 18-06-12, 18:45   #13
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

eeh

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 19:47   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det er kanskje pet-flaskene som må ha strekkoden for å gjenkjennes, de andre flaskene trenger man ikke etiketten på.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:25   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er saftflasker og diverse vannflasker som må ha etikett på med pantemerke. På vanlige brusflaster trenger ikke etiketten å sitte på. Det er flasker med annen form som må ha det. De går i plastgjennvinning og ikke i flaskeretur og brukes ikke om igjen på samme måten som brusflaskene som går til bryggeriene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 21:50   #16
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Gjenbruksflasker treng ikkje strekkode. Dette er dei "gamle" brusflaskene i ganske hard plast. Dei blir returnert til bryggeria og brukt på nytt.

Eingongsflasker må ha strekkode. Dette er alle mjuke (PET) flasker, inkludert alle med logoar, spesiell form osv. Dei vert kverna opp til plastspon som vert brukt til nye produkt.

Det er gradert avgift på emballasje, graderinga er avhengig av returprosenten, difor er det pant på flasker som ikkje blir gjenbrukt også - produsenten får lågare avgifter då.

Meir informasjon: http://www.resirk.no/norsk/for-forbruker/sp%C3%B8rsm%C3%A5l-og-svar.aspx

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 21:56   #17
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg en panteautomat som kommer hjem og henter flaskene.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 22:27   #18
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg ønsker meg en panteautomat som kommer hjem og henter flaskene.

Jeg har det, den kalles svigerfar.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 22:27   #19
Trude1970
Nybegynner

Trude1970 sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Ottestad
Trude1970 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Utrolig hva dere vet da damer! hehe

Trude1970 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 22:38   #20
Nienna
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
Nienna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei du er Ikke den siste i verden

Nienna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.