|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelseJeg kan nok la meg påvirke av ting i nyheter, men det glemmes fort gitt.
|
|
|
|
#22 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse
Når har det skjedd overfallsvoldtekt av barn på skolevei i Oslo? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Off the map.
|
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelseJeg går ikke rundt og er bekymret for kidnappinger. Man kan ikke låse ungene inne heller.
|
|
|
#25 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelseJeg lever litt etter mottoet til min mor som er "ikke la tullingene begrense livet ditt"
|
|
|
#26 |
|
can-jur
|
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelseJeg har vondt i magen når jeg tenker på at om få år har jeg alle fire guttene mine med samme skolebussen, på en farlig veistrekning, hver eneste dag. Jeg har en veldig stor respekt for bussjåførene som orker å sitte med et slikt ansvar.
|
|
|
|
#27 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Jeg tror som Filifjonka at egne erfaringer kan spille en rolle. Jeg har vokst opp med en veldig overbeskyttende mor, som syntes at alt var farlig, og helst ikke ville gi meg lov til noe særlig. Nå gjorde jeg mye likevel da, bak ryggen hennes, for jeg skjønte fra jeg var ganske liten at det at moren min var redd for alt, måtte bety at hun tok feil, for erfaringene mine var jo at ting stort sett gikk bra. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Klart jeg får vite om ting i media som påvirker oss, og jeg vil si at mye av det er fornuftig. Jeg kan være korttenkt, det er ikke alt jeg regner meg frem til selv. Som for eksempel hvor varmt det blir i en bil etter kun kort tid når det ikke er veldig varmt ute. Eller at det finnes typer som lommemannen. Eller at barn blir kidnappet på ferie. Eller at man ikke alltid reagerer logisk i krisesituasjoner, spesielt når man ikke er voksen, og at sånt kan bli veldig ille psykisk siden.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Her en dag fikk jeg kommentar av en kollega som bor i samme borettslag som meg at hun syntes jeg var tøff som lot junior leke såpass mye ute uten at jeg eller pappaen var der. Han er fire år og leker ute i borettslaget med naboungene. Vi sjekker han så klart innimellom, men han kan jo i teorien rekke å sykle utpå veien eller komme seg langt avgårde om han vil. Jeg begynt å tenke litt etter den kommentaren om hun egentlig mente at vi passet for dårlig på. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Jeg har hatt gleden av å høre Ellen Beate Sandseter fortelle om forskningen sin rundt barndom i et stadig mer sikkerhetshysterisk samfunn. Hun har sett på sikkerhetshysteri i flere land, og Norge som følger etter. Undersøkelser i USA, der barn sjelden får leke ute, har beregnet at et barn i USA må leke alene ute i ca 750 000 år før det blir rimelig sjanse for å bli kidnappet. En enkel risikovurdering tilsier dermed at frykt for endel av det vi er redde for er temmelig overdrevet. Anbefaler å se på forskningen hennes, her er et framlegg hun hadde på en konferanse forleden: |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?
Ja, statistisk sett er det mye skumlere at jeg lar barnet mitt ha samvær med pappaen sin enn at han får være ute alene når han blir gammel nok til det. Men jeg blir nok litt påvirket, jeg må innrømme det.
|
|
|
|
#32 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Ikke redd for kidnapping, nei.
|
|
|
#33 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Jeg er i alle år blitt kalt hønemor.
|
|
|
#34 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Jeg bekymrer meg litt mer enn jeg ønsker. Men jeg øver meg og forsøker å ikke la min egen frykt påvirke barna.
|
|
|
#35 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?For meg er kidnapping det absolutt verste som kan skje. Det overgår alt. Så ja, jeg tenker på det av og til. Ikke veldig mye, men kommer det opp noe i media, så er det der igjen. Det påvirker mest hvor påpasselige vi er med minstemor hvis vi er på fremmede steder, og at vi har alle under oppsyn på reise. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bondesjakk(matt!?)
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Jeg er en middels følsom og lettpåvirkelig person. Jeg påvirkes nok litt av alt - nyhetsbildet, familie, naboer og foreldre på foreldreforumet... Men jeg er blitt noe flinkere til å kjenne på magefølelsen samt sannsynlighetsregning/alvorlighetsgrad. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?...
Ungen, 2009 Minste, 2013 Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 20:03. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Jeg er ikke redd for så mye, men jeg har stor respekt for trafikken, vann og ild. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Jeg lar meg sikkert påvirke - men mest i retninger der jeg kanskje er lettpåvirkelig fra før vil jeg tro. Kidnapping er blant de tingene jeg er lite redd for. Når det er snakk om å gå til og fra skolen er det utelukkende trafikken som bekymrer meg. Førsteklassingen min har forøvrig gått hjem sammen med kompisen noen ganger, og vi har planlagt at han stort sett skal gå de fleste dagene til høsten - litt avhengig av min timeplan på jobben. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gjør nyhetsbildet noe med ditt syn på barneoppdragelse?Jeg er nok midt på treet bekymret. Begge våre barn har gått til skolen alene fra dag to på barneskolen, men det gjør jo nesten alle i området her og det er en fin ting synes jeg. De må krysse en litt skummel vei, så de har vel hørt endel ganger at de skal se seg for. Trafikken har alltid skremt meg, men det tror jeg sitter hardt i da min brors beste venn ble påkjørt og drept da jeg var 7 år. Da var det jo mye mindre biler, og de skulle krysse en vei. Dessverre feilberegnet de farten på bilen som kom. Huff, det glemmer jeg aldri. Sist redigert av emm : 23-06-12 kl 01:01. |
|
|
|
![]() |
|
|