Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

FB: Harry med profilbilde med glass i hånden?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: FB: Harry med profilbilde med glass i hånden?
Ja 43 31,16%
Nei 24 17,39%
Jeg bryr meg fremdeles ikke om hva andre har som bilde 35 25,36%
Bare hvis det er alkohol i glasset, melk og cola er greit. 8 5,80%
Nei, men jeg ville ikke hatt det selv 21 15,22%
Agurksalat 21 15,22%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-12, 21:21   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB: Harry med profilbilde med glass i hånden

Er dette en spin off fra noe?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:26   #22
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bryr meg fremdeles ikke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:54   #23
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mnjæ... Det kommer an på.
Jeg hadde det i fjor sommer, bare jeg og Coronaen i hammocken (ikke i nettoen) i solnedgang. Det var et ganske bra bilde så det gjorde ingenting at det var alkohol inne i bildet.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 22:16   #24
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Been there, done that. Da har jeg større motvilje mot (egne) barn i profilbildene, kjenner jeg.

Gammel 23-06-12, 22:19   #25
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg trodde dette handlet om prins Harry.

Det gjorde jammen jeg også!

Jeg syns det kommer an på bildet. Er det et vanlig bilde med et glass alkohol, ser jeg ikke problemet. Er det er 'ravende, sørpe full'-bilde med skvulpende glass, syns jeg nok det er harry ja.

Gammel 24-06-12, 08:44   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg velger profilbilde utelukkende etter hvordan jeg syns jeg selv ser ut på bildet, og er troende til å overse både glass og bar, dersom bildet av meg er bra.

Gammel 24-06-12, 08:54   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vedkommende har 200 fylla-trutmunn-bilder i arkivet sitt og slenger ut nok et bilde med glasset høyt hevet, er svaret ja.

Gammel 24-06-12, 08:55   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Been there, done that. Da har jeg større motvilje mot (egne) barn i profilbildene, kjenner jeg.

Jeg har pluggen i mitt. Ikke bare han, jeg er selvsagt med også.

Gammel 24-06-12, 09:00   #29
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er dette en spin off fra noe?

Mja, det er jo en tråd om sigarett og glass også. Og så lurte jeg på om det var sigaretten som var grunnen til at så mange stemte på "harry."

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Tenker du på bilde sammen med barna, eller bare barna som profilbilde? Og tenker du at det er harry, eller bare dumt?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 09:35   #30
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glass er Harry, men ølboks går fint.

Jeg har garantert hatt profilbilde med alkohol på. Jeg bryr meg ikke om det er Harry kjenner jeg.

Gammel 24-06-12, 13:10   #31
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Næ. Jeg har hatt 8 profilbilder på FB, der to av dem har vært med en øl. Ikke partyparty, men sommer og en utepils. Jeg synes ikke det er harry, men det er det tydeligvis for en del Jeje, dem om det.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 13:55   #32
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg henger kun i tråden for å se hva mine Fb-venner mener. Mvh hvitvinsglassdama

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 17:52   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tenker du på bilde sammen med barna, eller bare barna som profilbilde? Og tenker du at det er harry, eller bare dumt?

Ikke harry, men litt klamt på et vis. (Sammen med barna, ja.) jeg er sikkert sær.

Gammel 24-06-12, 18:20   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er veldig rart å ha bilde av barn som profilbilde. Det er jo som om barnet skal være en selv, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 18:47   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg skjønner godt hva du mener, Bluen. Jeg har dog selv et profilbilde av meg sammen med Poden, men det er mest fordi jeg synes det er et fint og morsomt bilde som jeg blir glad over å se. Det plager meg heller ikke nevneverdig å tenke på at noen andre kanskje kan synes det er teit å ha med barnet sitt på FB-profilen.

Jeg kikket gjennom profilbildene til hele vennelisten min etter at disse trådene dukket opp, og synes tendensen har endret seg fra "artige" bilder til "proffe" bilder. Veldig mange har pene portretter av seg selv av den typen man ville hatt på LinkedIn eller lagt med CV-en sin (dersom man er av typen som legger bilde ved CV-en sin). For meg er FB veldig en fritids-ting, og derfor tror jeg ikke jeg ville brukt et sånt bilde (men det betyr ikke at jeg synes det er noe galt eller teit i at andre gjør det).

Gammel 24-06-12, 23:49   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at andre trodde dette dreide seg om Harry Potter. Jeg leste det som om det var Harry å ha profilbildet sitt på FB i glass (og ramme). :alderslangsynt:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 00:09   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes fortsatt Harry skal spise mer agurk.

Ellers kommer det an på. Glass er greit, men typiske fylle/festbilder der man ser påvirket ut synes jeg ikke er spesielt kledelig.

Gammel 25-06-12, 00:09   #38
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er på noen jeg ikke kjenner, og det ikke åpenbart er for tøys/tull, er jeg redd jeg TenkerMittTM, ja.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 09:04   #39
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei, og jeg bryr meg fremdeles fint lite om andres profilbilder.

Gammel 25-06-12, 09:06   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker automatisk at de som bruker festbilder med alkohol i glasset på facebook bruker facebookbildet til å signalisere noe om identiteten sin. Kanskje tenker jeg særlig det om de jeg vet har små barn og familieliv som sin hverdagssyssel. "Jeg-er-fortsatt-vill-og-gal-og-morsom-og-drikker-mojitos-selv-om-jeg-har-barn-og-greier"

Men, hvis jeg reflekterer utover første øyekast så vil jeg tro det bare er valgt av samme årsak som mitt facebook-bilde. Etter kriteriet "Jeg så iallefall ikke ut som meg på det verste".

Jeg drikker te på mitt bilde, jeg. :sitt på det tørre:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.