|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
heimføing
|
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Jeg bor et par dagsreiser fra Ikea, så jeg var redd for å få for lite foringer og dekksider og bestilte rikelig av dette. Husker ikke hvor mange mailer det ble mellom meg og kjøkkenkonsulentene, men det var ikke få. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?
Joda. De gjorde det da vi bestilte, vi spesifiserte ikke at vi skulle ha hengsler. Det kommer opp automatisk i bestillingslista, i alle fall når det er en IKEA-ansatt som går over tegningene. De åpner i et litt mer avansert program, så mulig det er det som må til. Det samme gjelder for skuffedempere. Jeg presiserte at vi ville ha det, men det var alt lagt inn automatisk i bestillingen. Jeg kjøpte mitt kjøkken høsten 2010.
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men som noen andre lengre opp her påpekte - de ligger jo i en hel annen hylle på lageret (28 et-eller-annet tro? Eller var det der glasshyllene til kjøkkenoverskap ligger :IKEA-lei |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Jada, det er greit nok. Det er ikke pakket med det andre, skrog, front, bein, skuffedempere og så videre plukkes for seg. Men om du går i skranken der og sier du vil ha et 60-cm skap med sånn og sånn front, så kommer jo alt med på lista.
|
|
|
|
#45 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Vi skal ikke plukke selv. Vi skal ned for å bestille og få det tilsendt.
|
|
|
#46 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Vi har også bestilt og fått alt hjemkjørt. Vel anvendte penger.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#48 |
|
stoffavhengig
Det er det vi tenker også.
Nemlig. Hengsler står på huskelista mi her over, så den skal jeg ha med for å dobbeltsjekke at alt blir med.
|
|
|
#49 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Hvis du tegner kjøkken i tegneprogrammet, så kommer hvert skap med dører, hengsler, hyller, fronter og hvahardu med på listen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#50 |
|
stoffavhengig
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Men jeg må legge inn lister og alt hver for seg og velge på alle deler. Hadde jeg valgt fronter og sånn på første benken jeg valgte så hadde det kommet automatisk på alt det andre etterpå...
|
|
|
#51 |
|
stoffavhengig
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Nå er planen at vi skal ned på torsdag for å bestille. Om noen har noen siste lure ting vi må tenke på så blir jeg veldig glad.
|
|
|
#52 |
|
Klar
|
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Basert på erfaring med IKEA-kjøkken: Hvis dere bestiller laminat-benkeplate, sørg for at laminatet dekker godt under benkeplata. På vår benkeplate går den bare akkurat ned på kanten, og så fort det renner vann der, så trutner benkenplata opp og det blir stygge gliper mellom benkeplate og laminat. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
stoffavhengig
Notert.
|
|
|
#54 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Jeg får mitt kjøkken montert nå - as we speak.
|
|
|
|
|
#55 |
|
stoffavhengig
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Ja, de elektrikerne vet å ta seg betalt. Samme med rørleggere.
|
|
|
#56 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Hvilke fronter skal dere ha, forresten? Vi har valgt Ädel - jeg tror det blir bra.
|
|
|
|
|
#57 |
|
stoffavhengig
Sv: Ikea-kjøkken - hva må vi tenke på?Vi har valgt Ramsjö brunsvart. Rommet blir hvitt, og det er semiåpen løsning med stua som også er hvit, så da blir det tøft med mørk innredning, tror jeg.
|
|
|
#59 |
|
Panzerekstremfeminist
|
|
|
|
![]() |
|
|