|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?[quote=Malus;3055630]Støtteben og forankringsseler er ikke noe problem, så lenge man kjøper ekstra forankringseler så man har i alle bilene. Da slipper man hærket med å få på plass selene hver gang.
|
|
|
|
#22 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Jeg har gjennom tolv år hatt en del seter...fordi jeg aldri blir fornøyd. HTS har jeg kastet langt vekk hver gang jeg kjøper det.... God komfort for barnet, men alt annet... |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?
|
|
|
#24 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Izi Combi går bare til 18kg og er litt vanskelig å montere. Men om du har små barn som ikke er 18kg rundt 2år sånn som min eldste. Og ikke har tenkt å flytte den så mye så er det et godt sete. Er ganske sikker på at det passer i din bil. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Acta Graco BeLogic er fantastisk. Mye bedre enn DuoLogic syns jeg. Han hadde enormt med plass i det, og syns ikke det tok så stor plass i bilen.
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Jeg har izi combi isofix og er veldig godt fornøyd med det. Plutten har god plass, han er 3,5 år.
|
|
|
#27 |
|
Øyboer
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Hvordan er det plassmessig Sonja? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Øyboer
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Jeg får gå å vurdere den. Har ikke vurdert den siden jeg mislikte hvordan delene satt på barnet i DL. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi hadde HTS BeSafe Izi Kid til poden, og likte setet veldig godt. jeg vil anbefale Kid fremfor kombi da Kid er et rent bakovervendt sete. Kombiseter firer noe på sikkerhet for å kunne brukes begge veier. Som flere nevner så går setet kun til 18 kg. Det løste vi med å kjøpe et Brio Zento sete rett før poden ble 4 år (da var han 17,5 kg). Da kunne han fortsette å sitte bakovervendt siden det går opptil 25 kg. Var svært fornøyd med Zento også. Han likte setekomforten bedre i det enn Two Way Elite (han fikk velge selv mellom de to setene).
|
|
|
|
#30 |
|
Øyboer
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Izi Combi og Izi Kid er vel samme sete bare at kid mangler festene for å feste det fremover. Så om man monterer det bakover så firer man ikke på sikkerheten. Men siden det er prisforskjell så kjøper man jo like gjerne Kid. Combi er vel ofte på tilbud, men nå er jo alle setene på tilbud ut morgendagen. Zento til 2000kr fek. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Isole: Da er det nytt ihvertfall. HTS har tidligere uttalt at det er forskjell på Combi og Kid, men det kan jo hende de har endret på de de siste par årene eller så
|
|
|
|
#32 |
|
Øyboer
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Jeg har faktisk ikke peiling, men de ser jo identiske ut, bare at Kid mangler de rundingene på siden til å feste belte når man har de fremover. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?IZI Kid X3 isofix er det setet vi har vært aller mest fornøyde av alle setene vi har hatt til ungene.
|
|
|
#34 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi hadde Besafe Izi Kid til jenta vår veide 18 kg. Veldig fornøyd med det setet fram til da - og jenta var fornøyd også. En kommer ganske høyt opp i det setet, så hun var svært fornøyd med god utsikt ut vinduet.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Knerten sitter i izi combi. Han er snart fire år og 15 kg, så han sitter greit lenge der.
|
|
|
#36 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?(spørsmålet i HI er endret.
|
|
|
#37 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Brio Zento har kun forankringsbelter, ikke støttebein. Det må da vel kunne passe?
|
|
|
#38 |
|
Øyboer
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?brio zento og TWE er uten støttebein. Brio trenger heller ikke lene seg mot sete foran. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Stabilt ustabil...
|
Dette står det faktisk ingenting om i bruksanvisningen på stolene i butikken.
|
|
|
#40 |
|
Stabilt ustabil...
|
Jeg nileste bruksanvisninger i butikken idag, og det var ikke tegnet inn helt inntil noe som helst der, mens når jeg googlet multitech her om dagen så stod det presisert at det max skulle være 1 cm mellomrom, at det kunne ligge inntil, men uten at det skulle presse imot. Og på max way stod det presisert at det skulle IKKE ligge inntiol eller berøre.
|
![]() |
|
|