Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hekleteppe - vis meg!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-12, 19:40   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hekleteppe - vis meg!

Jeg hekler oldemorsruter av restegarn. Begynte i fjor

Men, nå sal jeg gjøre en innsats i ferien for å få det til å bli et teppe..
Jeg hekler fem omganger per rute..

Noen sa jeg trengte 200 lapper, men det kommer ikke til å skje ¨

Men, hvor mange lapper har dere? Jeg vil gjerne se!

Har også planer om å hekle et med tykkere garn og store ruter i julegave til noen, så vil se alt

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 19:47   #2
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hekleteppe - vis meg!

Jeg holder også på med dette. Hekler av altfortynt garn (pt2-tykkelse) og fem omganger som deg. Får følge med her for motivasjon til videre arbeid.

Gammel 16-07-12, 18:37   #3
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Holder på med dette solstrikk teppet. Men jeg har nå hatt en lang pause.. Kan ta bilde av det jeg selv har laget også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg teppe1.jpg (201,9 KB, 55 visninger)
iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 18:59   #4
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det jeg har laget selv. Monterer rutene underveis og har nå 42 stk. Hvis man ser godt etter så har jeg visst brukt 2 forskjellige hvitfarger..

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 119.jpg (201,9 KB, 54 visninger)
Gammel 16-07-12, 19:06   #5
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Det var veldig fint, iben! Hekler du rutene sammen eller syr du?

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 19:14   #6
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Her er det jeg har heklet så langt:

Gammel 16-07-12, 19:34   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg heklet nylig dette:

Gikk med 88 ruter, de måler ca 12x12 cm pr. rute.

Gammel 16-07-12, 19:39   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Veldig pent, Bomull. Og 88 ruter, ja, da har jeg bare 53 igjen.

Gammel 16-07-12, 20:51   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lang tid tar det å hekle en rute?

Hvor finner man oppskrifter?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 20:55   #10
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor lang tid tar det å hekle en rute?

Hvor finner man oppskrifter?

De rutene jeg hekler finner du oppskrift på bl.a. her: http://jippijei.blogg.no/1252873042_...emorruter.html

Jeg hekler ikke spesielt fort og bruker kanskje 1 time på en rute.

Gammel 16-07-12, 20:58   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Jeg er elendig på oppskrifter og kan bare noen få typer masker, så jeg må få noen til å vise meg.

Gammel 16-07-12, 21:01   #12
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fine tepper!

Jeg har nok over 120 ruter nå, og en del som kun mangler den svarte siste omgangen. Armene mine har ikek godt av hekling lenger, men jeg skal prøve å gjøre ferdig dem jeg har, og begynne å sy sammen, så får jeg se hvor stort det blir..

Har også noen ruter i bruntoner, som jeg begynte på først, men ikke er helt fornøyd med. Men tror jeg skal prøve å hekle sammen dem på en måte jeg så beskrevet et sted, med luftmasker sikksakk mellom, så blir det et vognteppe. For det har jeg liksom bruk for

Gammel 16-07-12, 21:04   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk!

Jeg er elendig på oppskrifter og kan bare noen få typer masker, så jeg må få noen til å vise meg.

Jeg lærte det ved å se video på youtube - søk på tutorial granny squares, så får du mange treff

Gammel 16-07-12, 21:05   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk!

Gammel 16-07-12, 22:01   #15
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg brukte garnstudio sine heklevideoer, veldig god å lære fra.

Hvordan hekler dere sammen rutene? Jeg har ikke funnet noen god måte å gjøre det på.

Gammel 16-07-12, 22:11   #16
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget samme teppe som Bomull og sammenheklingen der er bra. http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=1&lang=no

Ellers har jeg laget et annet teppe, der sydde jeg lappene sammen.

Gammel 17-07-12, 08:45   #17
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Standard

Jeg bruker oppskriften fra denne bloggen: http://solgrim.blogspot.no/2009/06/s...i-kvadrat.html

Hekler rutene sammen med løsmasker og fastmasker.

Gammel 17-07-12, 09:19   #18
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Jeg hekler fortsatt på disse:

http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=126

Per igår hadde jeg 142 lapper og holder på med det siste nøstet (som jeg hadde bestemt meg for å bruke opp ). Har heklet med mindre pinne enn oppskriften tilsier og ender opp med 144 lapper og 12x12 ruter. Skal ha en beige/brun farge som mellomverk hadde jeg tenkt.

Oppskriften er garnstudio: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=1&lang=no

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 09:34   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har laget samme teppe som Bomull og sammenheklingen der er bra. http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=1&lang=no

Ellers har jeg laget et annet teppe, der sydde jeg lappene sammen.

Jeg kan også anbefale den metoden - det gikk veldig greit unna synes jeg, og det som ser ujevnt ut mens man holder på, blir veldig jevnt og fint når man får dampet opp teppet til slutt.

Gammel 22-07-12, 22:00   #20
Trallala
Nybegynner

Trallala sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Trallala har et hav av muligheter foran seg
Standard

Heklet dette sengeteppet til datteren min i fjor. Mitt aller første hekleprosjekt. Lærte meg å hekle ved å se heklevideoer på youtube og ved å lese blogger. Kjempegøy!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg S-teppe.jpg (218,4 KB, 42 visninger)

Sist redigert av Trallala : 22-07-12 kl 22:07.
Trallala er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.