|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Dig for victory!
|
[Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Vi skal på ferie i den andre enden av landet, og skal leie bil. Vi tar fly dit, med Pjotten (2 år/12 kg) og Småtten (9mnd/8,5 kg), et lite tonn med vogner og baggasje, og helst minst mulig annet.
Jeg antar at det menes BeSafe - kan jeg være rimelig trygg på det? Jeg kjenner ikke til de setene noe særlig, annet enn at jeg veit mange i omgangskretsen har en variant med isofix. Er alle modellene akseptable, eller bør jeg grave litt mer i akkurat hvilke seter det gjelder?
|
|
|
|
#2 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Og jeg innser jo alt nå at jeg lurer ingen - jeg kommer selvsagt til å sende en e-post og spørre og grave litt mer, uansett. :hysterisk søring:
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Det høres ut som de ikke kan montere stoler, det finnes da ingen 0-13-stoler med valgfri retning? Men jeg tror du kan gå ut fra at det er besafe ja. Spørsmålet er hvor gamle de er og hva slags modell. (Det virker jo ikke som det er skrevet av noen med peiling på et vis).
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?
|
|
|
#5 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Nei, de har ikke peiling, det er ganske sikkert, og jeg har som sagt inntrykk av at de synes vi var litt kravstore. ("De" er for så vidt både de på det lokale kontoret, og diverse sentrale kontor, både i Norge og UK, som mannen har snakket med. Vi fikk være fornøyd om de spadde opp noen EU-godkjente seter, liksom.)
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Jeg har sjekket sidene til BeSafe, og det finnes ikke 0-13 kg-seter som kan monteres forovervendt, nei. Og ja, det er nok standarden de refererer til, og den er i prinsippet verdiløs for meg, siden vi har høyere krav enn bare at det skal være godkjent. Det har vi alt presisert for dem. (Derav pdf fra Trygg Trafikk.
|
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Så lenge de går fra 0kg så skal de kunne monteres bakover hvertfall til 13kg. Det er ikke lov å ha babyer fremover noen sted. Men mange "dårlige" kombi stoler går bare til 13kg bakover, og så må de fremover til 18. Men mener at Besafe ikke har noen av disse. Det er typisk Europeiske stoler som bare festes med belte og ikke har støttebein eller forankringseler. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Det mest interessante er hvor gamle setene er synes jeg. Og så bør de jo kunne lese hva som står på dem så du vet hvilken modell det er. Det finnes ikke 0-18-seter som ikke kan stå bakover heller, så den delen er i boks, spørsmålet er om de har 15 år gamle seter.
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Det verste du kan oppleve å få er seter som dette: http://www.zett.no/vis/rubrikk/torgp...localGeo=false |
|
|
|
|
|
#10 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Viss foreldra dine bur i området så kan du jo sende dei innom for å sjekke, si noko om at du vil sjekke at du veit kordan setene monterast eller noko slikt om du vil framstå som mindre masete |
|
|
|
|
|
#11 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Siden det er BeSafe seter så bør dere være trygge på at det er bakovervendt ja, men som flere nevner - hvor gamle?!
|
|
|
|
#12 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Foreldrene mine bor ikke i området, men de har dratt i forveien og er der nå. Jeg har skrevet en e-post nå, der jeg også foreslår at foreldrene mine kan sjekke for dem, så de slipper å gjøre det sjøl. De har heller ikke peiling, men de har telefoner med kamera og jeg har Det Fantastiske Internettet, så vi finner nok ut av det.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 03-07-12 kl 12:41. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?De har ikke sagt at vi er kravstore, men de bruker typisk tre-fire dager på å hoste opp en setning til svar, så jeg føler meg ikke så veldig prioritert.
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Kan du ikke spørre om de kan sende bilde eller MMS av bilstolene? Så vet du iallefall hvordan de ser ut.
|
|
|
|
#15 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Jo, det kan jeg, men poenget var liksom at de ikke er så veldig imøtekommende når det gjelder å gi informasjon. Vi har mast og mast i et par uker, og de svarer med én setning i en e-post, uten å gi den informasjonen vi etterspurte. De har også vist ganske tydelig at de ikke aner hva de skal se etter. Derfor ville jeg først tenke litt høyt med dere, for å finne ut hva jeg skal gjøre videre.
|
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Hvis det er noen trøst, så har jeg også vært håpløs billeier på annen kant av landet en gang. Og da vi kom dit hadde de slett ikke de setene de tilslutt hadde lovet meg. MEN; det hadde utleieselskapet ved siden av. Og heldigvis virket det som de hadde en avtale om å låne stoler av hverandre, så jeg fikk akkurat de setene jeg ønsket meg. Nesten nye var de også.
|
|
|
|
#17 |
|
Etylbarbital
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Har du ringt og snakket med dem, eller har du bare sendt e-post? Hvis du bare har sendt e-pst til nå så kan det lønne seg å ringe, be om at de sender mms av setene. En tlfsamtale kan føles mer forpliktende for mottaker enn en e-post.
|
|
|
#18 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Jeg ringte først, men de ønsket å ta videre kommunikasjon på e-post. Jeg hadde selvsagt ringt og purret på dem i dag likevel, om jeg ikke hadde fått svar på e-posten. Nå har vi som nevnt avtalt at jeg sender noen som kan se på setene og sende bilder av dem til meg, så det løser seg.
|
|
|
|
#19 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Da har jeg sett bilder av setene. Det er en HTS Besafe Royal, og en izi sleep. Det er ikke klistremerker med produksjonsår på setene, såvidt man kunne se. Den siste kunne vært aktuell, der finnes det i det minste monteringsanvisning tilgjengelig på nett, men den vesle Cabriofixen er jo ikke det verste å pakke inn. Vi får ta med en halv rull bobleplast og flyttekasse fra IKEA. Verre å få pakket inn Hi-Way forsvarlig, tror jeg...
|
|
|
|
#20 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: [Bilsikring] Kan noen hjelpe meg å tyde hva dette kan være for slags seter?Flott at du har fått sett bilde nå
|
|
![]() |
|
|