|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Stabilt ustabil...
|
Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Ok. I mengden av tråder om hvilket bilsete-tråder starter jeg en til.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Passer maxway best tar du det. Det er et bra sete. Det går til 25 kg plusstestet. Det tar liten plass. Det er fleksibelt mhp ulike førere foran.
|
|
|
#3 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:
|
|
|
#4 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Kidfix er Britax sin beltestol, og som er lengst i ryggen av de jeg har målt (fra stump til beltefører). Dvs at barnet kan bruke det setet lengre enn de andre på markedet
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Vi har et hiway ii og et hts izi kid isofix. Begge er gode, men flytter man litt fra en bil til en annen tror jeg at jeg hadde foretrukket hiway/maxway, det er rett og slett mindre massivt. Men når det er sagt liker jeg hts best i daglig bruk.
|
|
|
#6 |
|
Stabilt ustabil...
|
Vi har VELDIG god erfaring med Maxi cosi rodi -setene (at "Puta" er både dyp og bred så ikke barnets ben dovner bort under lange turer, og det er bred/god plass i ryggen på de setene til barnet, så derfor har jeg konsekvent sett etter de nye utgavene av ROdi XP.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Multitec synes jeg er kjempevanskelig å montere riktig raskt og effektivt, jeg vil nesten påstå det er uegnet som et sete som må remonteres for hver gang det brukes.
|
|
|
#8 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Men har sett på alle de andre modellene av beltestoler på babyshop; de hadde mange cybex-modeller inne, og så husker jeg ikke helt hva slag s andre merker de hadde, men min 11åring ble brukt som peilepinn for å sjekke rygglengde og putebredde/dybde og ryggbredde på alle de beltestolene de hadde i hylla, for jeg vil gjerne ha en beltestolsom varer minst like lenge som rodi xp-ene vi har hatt... Og det var ingen i babyshop-butikken som ble "godkjent" av jentungen; de var enten for korte i ryggen, smale elelr grunne i puta, eller annet...
|
|
|
#9 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Jeg lurer på om mannen faktisk bør få gjennomslag for sin ide (og drøm) om å kjøpe ny firmabil. Han ønsker seg 4hjulstrekk, og sånn praktisksett bør han ha minst 4 seter; far + 3 barn, og muligheten til å ha setet til minstemann stående permanent. (han får slenge usynlighetskappa over, så ikke skattemyndighetene flår ham.. Eller noe annet kreativt.)
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Mange 11åringer vil ikke sitte godt i noen stoler, jeg har en vi måtte ta ut da han var ni. De er for korte og for smale og for korte i setet. Men jeg kjøper britax neste gang også, har vært fornøyd med de beltestolene.
|
|
|
#11 |
|
Stabilt ustabil...
|
Min store og lange 11åring har såvidt vokst ut (kun i høyden! Puta og ryggen har fortsatt god plass i bredde og dybde) av sitt maxi cosi rodi-sete.
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Maxway way passet greit til min lange 5åring når jeg prøvde seter i går. Han satt ganske godt mente han. Prøvde han i moby, hi way og max way. Mobi og max way var de beste setene for han da. Vi endte opp med å kjøpe zento for den kostet 1700kr og vi har vert ekstremt fornøyd med det oglikte enda bedre denne nye modellen. Men bli moby eller max way som hovedsete. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Jeg hadde valgt Britax Hi Way II eller Max Way dersom det er et bakovervendt sete du er ute etter. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilket av disse setene velger jeg? Elle-melle:Jeg var visst i feil tråd.
|
![]() |
|
|