|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
saftig
|
Sv: Her kommer dagens spørsmål fra Christian
Hm. Jeg kjenner det stritter ganske godt i meg når barn blir lurt til å tro noe som faktisk strider mot forskning og bevis. Jeg håper du forteller ham hele sannheten slik at han selv kan velge hva han tror på.
|
|
|
#22 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Her kommer dagens spørsmål fra ChristianSelvfølgelig får han velge selv hva han vil tro på. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
saftig
|
Det er ingen selvfølge for dem som har troende foreldre. Ikke når det blir fremstilt som Det Eneste Sanne. Barn er lettpåvirkelige, vet du. Jeg har en niåring som sier hun tror på Gud (to av hennes beste venninder kommer fra veldig kristne familier) og vi har sagt at alle får tro på hva de vil, så lenge de ikke plager andre. Toern tror ikke, sier hun. Det er selvfølgelig også helt greit.
|
|
|
#24 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Her kommer dagens spørsmål fra ChristianMen tror ikke han tror så veldig på Gud med tanke på hva som skjedde med Nicholas. Det er vanskelig å forklare akkurat det der p.g.a. det. Vil jo så gjerne tro at Nicholas f.eks. er i himmelen men har vel igrunn mistet troen på Gud siden vi mistet ham. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
saftig
|
Sv: Her kommer dagens spørsmål fra ChristianNei, det er ikke lett. Jeg tror vi skal være veldig åpne med barna og fortelle at det fins mange måter å tenke på, og mye man kan tro på. Men man skal være forsiktig med å fortelle dem hva de skal tro på, spesielt når det strider mot vitenskapen, slik som skapelsesberetningen gjør.
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sier de at jorda er 5000 år gammel? Er det ikke snakk om menneskene?
|
|
|
#27 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Her kommer dagens spørsmål fra ChristianNei, de mener at jorden ble skapt for 5000 år siden.
|
|
|
#29 |
|
WF: Sausnebbet
|
Peodene har en finger med i spillet over alt!!!
For meg er det merkelig at noen kan tro at det som finnes er tilfeldig når man opplever alt det fantastiske i hvordan verden, universet og liv henger sammen. Jeg forstår ikke en så annerledes måte å oppfatte tilværelsen. Uansett synes jeg det er usympatisk og lite sjarmerende å betegne andres måte å tro og mene som fordummende. |
|
|
|
![]() |
|
|