Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ryan Air

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-12, 12:11   #1
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Ryan Air

Gahhh!

Jeg har forsøkt "ørten" ganger nå, å bestille flybilletter med Ryan Air. Jeg får feilmelding ved betaling hver eneste gang.
Jeg bruker et vanlig Visa kort fra banken min. Det står flere mulige feil, og jeg kan ikke se at noen av de skal være relevante. Hva er det jeg gjør feil?
Andre som har opplevd samme problem?

Gammel 11-07-12, 12:23   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryan Air

Det er et sånn via med opphøyde tall på og ikke et visa electron?
For hvis det er det går det ikke tror jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 12:24   #3
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Dette er feilene som kommer opp, og ingen av de er sannsynlige feil.

1. Du har tastet inn feil kortnummer eller noen av tallene mangler - gå til forrige side (Betaling) for å korrigere og bekreft på nytt.
  2. Korttypen som er valgt (for eksempel Mastercard, Visa, Visa Electron) er feil med hensyn til det kortnummeret som er oppgitt – gå til forrige (Betaling) side og velg på nytt.
  3. Du har ved en feiltakelse tastet inn kortnummeret i feltet for innehaver av kortet eller omvendt – gå til forrige (Betaling) side og tast inn på nytt.
  4. Fakturaadressen er feil – gå til forrige (Betaling) side og tast inn på nytt. Kontroller at fakturaadressen er i samsvar med adressen på kortet ditt.

Gammel 11-07-12, 12:25   #4
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Det er et helt vanlig Visa kort fra DNB. Med opphøyde tall ja.

Gammel 11-07-12, 12:41   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Og du skriver ikke kontonummeret, men kortnummeret på baksiden av der bildet er?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 12:44   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Ja. Skriver kortnummeret ja.

Gammel 11-07-12, 14:15   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått slike feilmeldinger når de har vært utsolgt for billetter i den prisklassen. Jeg har da gått helt tilbake og startet på nytt.

Gammel 11-07-12, 14:59   #8
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Jeg har gått tilbake mange ganger. Prøvd flere ganger ila den siste mnd.
Ikke flere igjen i den prisklassen? Kan ikke se at de opererer med flere prisklasser.
Jeg velger antall reisende, datoer og hvor vi skal. Så kommer prisen opp.

Gammel 11-07-12, 15:25   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg slet med det samme. Tror konklusjonen var at jeg fyllte inn noe feil, men husker ikke hva det var. Gå over hvert eneste felt og se at det du fyller inn faktisk er det de spør etter. Det er ufattelig irriterende at de ikke kan gi en bedre tilbakemelding på hva som er feil

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 15:36   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har gått tilbake mange ganger. Prøvd flere ganger ila den siste mnd.
Ikke flere igjen i den prisklassen? Kan ikke se at de opererer med flere prisklasser.
Jeg velger antall reisende, datoer og hvor vi skal. Så kommer prisen opp.

Det kommer ikke opp flere prisklasser nei, men billettene blir dyrere etterhvert som de selger billetter.

Jeg vet flere har hatt dette problemet, men jeg vet ikke hva du kan gjøre hvis ikke det går å begynne på nytt. Helt sikker på at du har fylt ut alle felt riktig?

Det har blitt mye verre å bestille billetter med RyanAir nå enn det var før.

Gammel 11-07-12, 17:04   #11
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Jeg bestilte for litt siden på Ryanair og fordi oppsettet ikke var logisk gjorde jeg feil de 3-4 første gangene på ZIP-code(postnr) og City. de stod i omvendt rekkefølge av hva jeg så som naturlig. Bare et tips om du tilfeldigvis gjør samme feilen.

Gammel 11-07-12, 17:09   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av merch, her.

Jeg bestilte for litt siden på Ryanair og fordi oppsettet ikke var logisk gjorde jeg feil de 3-4 første gangene på ZIP-code(postnr) og City. de stod i omvendt rekkefølge av hva jeg så som naturlig. Bare et tips om du tilfeldigvis gjør samme feilen.

Når du sier det, så var det det jeg også gjorde. Opp til veldig mange ganger faktisk....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 19:17   #13
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av merch, her.

Takk for tips. Da skal jeg sjekke ut det!

Gammel 11-07-12, 21:13   #14
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Det funka! Jammen har de vært så himla klønete at de har byttet plass på sted og postnummer. Så utrolig klønete.

Nå er Londonturen booket for snuppa og meg. London OL here we come!!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.