|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I endring
|
FiskegratengFar og sønn var ute å fisket i går og kom hjem med mye sei og torsk som de ville at jeg skulle lage fiskegrateng av, men jeg har jo aldri laget det før, hjelp!
|
|
|
#2 |
|
Prematurmamma
|
Sv: FiskegratengSlik får du av skinnet: (Kilde: youtube.com) Jeg koker en gjeng makaroni, og skyller i kaldt vann for å stoppe kokeprosessen. Så smelter jeg smør, rører inn mel og melk og lager rundt en liter hvit saus. (krydre med salt, pepper og muskat) Settes til side. Pisk tre-fire eggehviter og vend inn i sausen. RØr så inn trekt fisk og makaroni i ønsket mengde, ha i ildfast form (gjerne flere, for det blir ganske masse), dryss over brødkrumm og stek på 200 grader til den er ferdig. :Bruker ikke oppskrift:
|
|
|
|
#4 |
|
Audacious
|
Sv: FiskegratengDu må nok bruke kniv på torsk og sei, er jeg redd. Hold i halen, skjær skrått ned ytterst på halen gjennom kjøttet til du møter skinnet. Så holder du i den lille skinnbiten og trekker i skinnet mens du bare holder i kniven.
|
|
|
#5 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FiskegratengJeg liker også å ha i grønnsaker, gjerne en eller annen frossenblanding. Gir god smak og alt-i-ett-middag
|
|
|
#6 |
|
I endring
|
Sv: FiskegratengJeg har fersk fisk tilgjengelig det er liksom det som er problemet for det er skinn på den og jeg kan ikke se for meg hvordan jeg skal få det av, men men litt banning med kniven så går det kanskje.
|
|
|
#7 |
|
Champagne til alt
Sv: FiskegratengSiden fisken skal i grateng, er det jo sikkert ikke så farlig om den blir litt "i stykker". Kan dessverre ikke hjelpe når det gjelder filetering, der er jeg helt blank..
|
|
|
#8 |
|
Prematurmamma
|
Sv: FiskegratengJeg endte opp med å lage fiskegrateng i dag (av frossenfisk - billig og bra). Oppdagde at jeg var tom for brødrasp, så jeg kjørte noen knekkebrød i foodprosessoren. Fungerte ypperlig.
|
|
|
|
#9 |
|
I endring
|
Sv: FiskegratengMan kan trekke fisken litt for å få av skinnet, etter ett mislykket forsøk med kniv ble jeg lei og la de noen minutter i kokt vann og skinnet var lett som bare det å ta av.
|
|
|
#10 |
|
Champagne til alt
Sv: FiskegratengBle gratengen god
|
![]() |