|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Kvinner og karriereEn ting til som gjør det vanskeligere for menn å prioritere familie; forventningspress fra andre menn.
'08, '12 Sist redigert av Moia : 15-07-12 kl 20:05. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kvinner og karriere
|
|
|
#44 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Kvinner og karriereHelt enig, men som eneste dame (utenom sekretærer) har jeg ikke giddet lage spetakkel om det.
|
|
|
#45 |
|
maler
|
Sv: Kvinner og karriereMannen sin forrige jobb (veldig mannsdominert) endret bonusordningen fra å være resultatorientert til å ta utgangspunkt i hvor lite man var borte. Mao en forutsetning for å få noe særlig bonus var at man ikke tok ut velferdspermisjoner eller sykt barn-dager. Det var en medvirkende årsak til bytte av arbeidsplass.
|
|
|
#46 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kvinner og karriereJeg syns du er helt utrolig naiv i din syn på store deler av arbeidslivet, lille meg. Og tror du virkelig at statsministeren ikke jobber utenom krisetelefoner i løpet av ferien sin??
|
|
|
#47 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Kvinner og karriereTerskelen for å ringe ein sjef som er på ferie, bør vere høgare enn terskelen for å spørre sjefen om hjelp når han/ho er på jobb. Men eg har vore borti kollegaer som ringte butikksjefen på ferie i Mexico (frå jobbtelefonen) for å spørre om dei kunne bytte vakter... |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kvinner og karriereLedere som gjør seg selv uunnværlige og jobber døgnet rundt og sjeldent tar fri er ikke nødvendigvis ledere som lykkes særlig godt. Jeg har ikke dokumentasjonen her, men jeg leste en del om det i fjor. Ledere som lykkes er dem som har et relativt selvgående team under seg som deler visjoner og gjør at leder ikke trenger å selv utføre alt og være tilstede til enhver tid. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Kvinner og karriereJeg signerer Polyanna her. Og som sjef på toppen, og som den med det endelige ansvaret, så _vil_ du vite og være informert om det som skjer. Du vil ikke høre om kontraktsbrudd, HMS-hendelser og økonomiske overstigelser uka etter at det var et faktum. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
En som trener
|
Sv: Kvinner og karriereMen handler dette bare om tid/familie/prioriteringer? Jeg ser egentlig ikke for meg å havne i en lederposisjon med personalansvar. Det virker for meg som en utakknemmelig jobb der du må være i stand til å være ganske tøff og ikke ta ting personlig. Jeg vet ikke om det er noe en del menn kan være flinkere til? |
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
Som leder må man alltid være tilgjengelig på sære tidspunkt, men man er ikke noe særlig til leder om man må støtte sine stedfortredere med filleting. Da er det noe i veien med utrustningen til stedfortreder. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
Man kan fint ha klare linjer i en organisasjon og samtidig delegere bort temmelig mye. Dersom målstyringen er god trenger ikke leder involveres i absolutt alt. Hvis for mye makt og kunnskap er samlet i en person blir organisasjonen ekstremt sårbar. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
Jeg har opplevd at alle "damene" ble kalt opp på julebordet for å få en egen gave fra adm.dir, også viste det seg at "damene" ikke inkluderte meg, siden jeg hadde samme stilling som alle mennene og ikke støttefunksjon slik som de andre damene |
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og karriereMoia og m^2: Vi har tydeligvis en ganske lang vei å gå fremdeles her til lands.. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: Kvinner og karriereMoia, hvor i alle dager er det du jobber?
Dette kunne skjedd hos oss også. Ikke det med gave fra firmaet, men at damene på jobben ekskluderer meg er en fullstendig regel. Jeg er jo ikke dame, jeg er ingeniør. Ingeniører er menn, ergo - do the math. Og det må ingeniører gjøre, for damer gjør ikke matte. |
|
|
|
#58 |
|
Passiv
|
Sv: Kvinner og karriereEh. Kvinner og karriære var det ja. |
|
|
|
#60 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den kommentaren finner jeg upassende, Polyanna. At du har andre erfaringer enn meg betyr ikke at jeg er naiv. Mange av de sjefene jeg har kjennskap til, kvinner som menn, klarer helt fint å ta seg av familie samtidig med at de er sjefer. Man må ikke ha en halvveis hjemmeværende kone for å kunne være leder for et firma.
|
![]() |
|
|