Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vaske lammeskinnet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-12, 13:20   #1
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Vaske lammeskinnet?

To ganger har jeg funnet katten til naboen i vogna, altså før jeg har lagt jenta til å sove der. Katten har altså klart å sneket seg inn i garasjen på morgenen,og inn i vogna de to gangene nettet ikke har vært helt på plass over.
Men katten lå på lammeskinnet.

Burde jeg vaske lammeskinnet? Eller er det nok å riste lammeskinnet?
Og hvordan skal jeg vaske lammeskinnet?
Det er lammeskinnet som hører til Easygrow.

Gammel 17-07-12, 13:34   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske lammeskinnet?

Jeg aner ikke om det bør vaskes.

Det jeg vet at jeg har vasket lammeskinn med milo i vaskemaskiner flere ganger og det har gått helt fint.

Gammel 17-07-12, 13:44   #3
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Tror kanskje jeg hadde vasket det.. Vet aldri hvor disse kattene har vært og trakket i.

Du kan vaske det i maskinen på ullvask, med shampo for lammeskinn.

Gammel 17-07-12, 17:32   #4
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Vasket nettopp et lammeskinn på ullprogram i maskinen med Milo. Ser ut som det har overlevd

Men syns det er unødvendig å vaske det pga kattebesøk. Med mindre katten lå akkurat der babyhodet ligger, kanskje. En vanlig baby tåler ihvertfall å være bortpå en katt, og her er det vel bare snakk om å ligge på skinnet med klær på også?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 17:34   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vasket lammeskinn på ullprogram og børstet med hundebørste (ubrukt selvsagt) etterpå. Funket finfint.

Gammel 17-07-12, 17:58   #6
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok vasket det. Har vasket våre med Milo på ullprogram, og så børstet litt innimellom mens det tørker.

Gammel 17-07-12, 19:11   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to lammeskinn fra Nøstebarn som jeg har vasket "hundre" ganger på ullprogram. Jeg kjører dem i trommelen også. De er nesten like gode som nye, og brukes ennå etter tre år.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 19:17   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vasket flere lammeskinn, både fra Nøstebarn, Oth og skinn som ble kjøpt på Babyshop for over 14 år siden (Simo sitt tror jeg).

Vasket med milo. Noen runder i tørketrommel for å få selve skinnet (bak) mykt og pelsen fluffy igjen. Etterpå har jeg hengt det over et tørkestativ og børstet igjennom med hånden noen ganger.

Skinnene er akkurat like fine og gode som de var da de var nye.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 00:50   #9
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Tusen takk for svar! Da blir det nok til jeg vasker det. Virker som katten klør seg mye også, kanskje hun har lopper eller lus...
Trodde kanskje jeg trengte lanolinsåpe? Men da prøver jeg med med milo.

Gammel 18-07-12, 01:41   #10
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Det beste er lanolin, da blir ikke det bak så stivt.

Gammel 18-07-12, 20:56   #11
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Ok, men har de det på apotek?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.