Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Postoppkrav

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-07, 17:36   #1
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Postoppkrav

Jeg skal selge noe på finn.no. Hun som kjøpte det spurte om jeg kunne sende det som postoppkrav. Har aldri gjort det før, så jeg må spørre dere hvordan man gjør det. Og har det noen negative sider for meg, i tilfelle hun ikke henter den, f.eks? Eller skal jeg kreve at hun betaler meg først? Det er ikke snakk om en stor sum, ca. 300 kroner.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 17:40   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Postoppkrav

Det koster ekstra og sende som postoppkrav. Altså porto pluss oppkravsgebyr. Tror det er en femtilapp eller noe.
Da betaler dama ved henting.

Det du risikerer er at hun ikke henter det og du blir belastet porto og oppkravsgebyr.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 17:42   #3
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg mener jeg betalte nærmere 75 da jeg sendte noen billetter med postoppkrav her for litt siden.
Hvis dama går med på å betale først så er jo det det beste for deg.

Gammel 06-04-07, 17:44   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg solgte noe via oppkrav en gang, og satt med sjegget i postkassen. Kjøper hentet aldri pakken, og jeg måtte betale oppkarav + porto tur/retur for å få tilbake min egen vare.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 17:51   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den tryggeste avtalen for begge er vel at kjøper betaler inn porto og gebyr til deg på forhånd, så risikerer ikke du noe tap, samtidig som kjøper slipper å betale hele kjøpesummen på forhånd.

Gammel 06-04-07, 17:59   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar! Så vanskelig det skulle være. Litt slemt, men kanskje jeg skal bare gi den til interessent nr. 2, som kan komme og hente her hjemme. Selv om jeg har en liksom-avtale med kjøper 1 allerede.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 19:11   #7
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den tryggeste avtalen for begge er vel at kjøper betaler inn porto og gebyr til deg på forhånd, så risikerer ikke du noe tap, samtidig som kjøper slipper å betale hele kjøpesummen på forhånd.

Ahh.. du er lur du

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 19:46   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da hadde jeg sagt til kjøper 1 at du har en som kan hente og betale kontant så hvis hun vil ha varen så må hun betale på forskudd. Enkelt og greit.

Gammel 06-04-07, 19:53   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du har valget mellom en kjøper du skal sende i postoppkrav til, og en som kommer og henter, hadde jeg helt klart valgt den som henter. Bare si til henne andre at du ikke sender i postoppkrav, i alle fall ikke uten minimumsforskudd for porto+oppkrav+returfrakt. Side det er så lite beløp kan hun like gjerne betale alt på forskudd og slippe postoppkravgebyret.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.