|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
i tåkeheimen
|
Syden-ferie aleneJeg har en uke ferie til gode, overført fra i fjor, så jeg får neppe overført den videre til neste år. Denne sommeren har så langt vært svært lite sommerlig. Jeg har proriasis som sårt trenger litt ordentlig sommer. Derfor vurderer jeg altså en uke i Syden-land helt alene utpå tidlighøsten. Jeg tenker en Kanariøy, All Inclusive, kofferten full av pocketbøker, solseng under en parasoll, samt en svømmetur i saltvann om dagen, og har ingen ambisjoner om kulturelle opplevelser eller voldsom interaksjon verken med medreisende skandinaver eller lokalbefolkningen. Målet er sol, ro&fred.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden-ferie aleneJeg var en uke alene på Lopesan Costa Meloneras på Gran Canaria for tre år siden. Det var trygt og godt. Jeg hadde vært der før, så jeg visste at maten var god. Så jeg hadde halvpensjon der. Jeg leste masse bøker, la meg tidlig, stod opp tidlig, unnet meg litt SPA, og hadde det veldig bra. Snakket forøvrig ikke med en sjel på hele uka. Bortsett fra i butikker og sånt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: Syden-ferie aleneJeg Hadde nok styrt unna de mest barnevennlige hotellene. Type Sunwing. Hvis jeg først skulle ha vært uten unger, mener jeg.
|
|
|
#4 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Syden-ferie aleneSkal me reise saman med meg.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Syden-ferie alene
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Syden-ferie aleneJeg ville iallefall reist til noe som fokuserer på voksne, og ikke barn.
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Syden-ferie aleneÅh, så deilig. Skal vi reise "sammen"!??
|
|
|
#9 |
|
Playa del Cura synes jeg er et veldig kjedelig sted på Gran Can, det skjer ikke noe der. Men det er min personlige mening da. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: Syden-ferie aleneHer har jeg vært to ganger, en gang med en baby og en gang alene. Fantastisk deilig sted. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Har ikke vært der jeg altså.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Syden-ferie alenePersonlig ville jeg nok ha reist til Nice. Får jo ok flybilletter dit, og leid hotell gjennom booking.com.
|
|
|
#14 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Syden-ferie aleneSleng dere gjerne med, ikke forvent at jeg er ubersosial, men det hadde vært hyggelig å ha noen å spise middag sammen med.
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Syden-ferie aleneJeg skulle klart en uke på hvem som helst av disse, forresten ikke i Tyrkia uten selskap. http://www.ving.no/sunprime. Min lille psoriasis flekk blir rød og sår i sola. Men det hindrer meg ikke, har SPF 50.
|
|
|
|
#16 |
|
Klar
|
Sv: Syden-ferie aleneJeg har reist til syden to ganger alene. En uke på flott hotell i Egypt. Det gjør jeg ikke igjen. Kunne ikke forlate hotellområdet uten å få veldig mye uønsket oppmerksomhet. Fikk til dels det inne på hotellområdet også |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Syden-ferie aleneHotellet du linker til så fint ut, bare vær klar over at Playa del ingles er selve definisjonen på charterhelvete. Plæstikk, bling, baluba og Special price for you ny friend.
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Syden-ferie aleneNice hadde eg ikkje reist til. Det er like fullt en by og sommer i Nice var litt slitsomt. Koste også ei lita formue å få seg solseng der, type 150 pr dag.
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Når i september skal du?
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Ja, hvis det er veldig strandliv man er ute etter er kanskje ikke Nice optimalt. Men jeg er jo ikke nødvendigvis en strandløve, og kunne tenkt meg litt by, kafè og shopping også kanskje.
|
![]() |
|
|