Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva gjør jeg med 8 eggehviter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-12, 13:42   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hva gjør jeg med 8 eggehviter?

Jeg har kjøpt ismaskin, og etter å ha brukt en av oppskriftene jeg fant her inne har jeg 8 eggehviter til overs. Noen tips til hva jeg kan gjøre med dem? Jeg har ikke peiling på matlaging, men klarer å følge oppskrifter bare de er detaljert.

Gammel 19-07-12, 13:47   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør jeg med 8 eggehviter?

Du kan lage sorbetis, marengs (pavlova?) eller grateng?

Gammel 19-07-12, 13:50   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sett i lys av gårsdagens innkjøp blir kanskje sorbetis mest populært.

Gammel 19-07-12, 13:50   #4
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kokosboller

Gammel 19-07-12, 13:53   #5
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Trollkrem

Jeg pisker først eggehvitene stive, så blander jeg inn noe av bærene, pisker mer, og blander inn mer bær - sånn at ikke alle blir helt moset...og jeg serverer trollkrem til pannekaker, og ikke med vaniljesaus, men det er sikker godt det og...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 16:31   #6
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Trollkrem

Jeg pisker først eggehvitene stive, så blander jeg inn noe av bærene, pisker mer, og blander inn mer bær - sånn at ikke alle blir helt moset...og jeg serverer trollkrem til pannekaker, og ikke med vaniljesaus, men det er sikker godt det og...

Jeg har alltid vært fascinert av konseptet trollkrem, men jeg liker ikke tyttebær... Tror du/dere at det går an å lage trollkrem med ande typer bær, feks bringebær eller blåbær?

Gammel 21-07-12, 22:38   #7
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har aldri prøvd andre bær selv, men har sett flere oppskrifter hvor andre bær er brukt, evt hvor det henvises til at andre bær kan brukes... Type blåbær feks.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 22:55   #8
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Det sier nesten seg selv. Kransekakestenger. Selv om mandler er fryktelig dyrt for tiden.

Forresten er det ikke så stas med kransekakestenger om du allerede har spist opp isen.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 01:15   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg har alltid vært fascinert av konseptet trollkrem, men jeg liker ikke tyttebær... Tror du/dere at det går an å lage trollkrem med ande typer bær, feks bringebær eller blåbær?

Det går fint med blåbær i alle fall

Gammel 22-07-12, 10:37   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan lage pikekyss.

4 eggehviter
250gr sukker

(noen bruker en knivsegg bakepulver, er ikke nødvendig)

- Stivpisk fire eggehviter. Tilsett 250 gram sukker og pisk videre til marengsmassen er stiv og blank.
- Fyll marengsmassen i sprøytepose eller bruk skje (blir mer gris), og lag små topper på bakepapirkledd stekebrett.
- Stek på nest nederste rille i stekeovnen ved 100 grader i en til to timer.

Avkjøl på rist.

Hvis du vil ha farge på dem kan du bruke konditorfarge, et par dråper.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 13:15   #11
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Både blåbær og rips funker i alle fall.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 13:56   #12
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Både blåbær og rips funker i alle fall.

Kult! Burde egentlig har klart å tenke meg til det selv, men tusen takk for tips om blåbær og rips, alle sammen. Det skal definitivt prøves.

Gammel 22-07-12, 15:00   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Jeg har hatt så vondt i en arm at jeg ikke har fått gjort noe på kjøkkenet de siste dagene. Kan jeg bruke hvitene nå, tro - de har stått i kjøleskapet siden onsdag kveld?

Gammel 22-07-12, 15:53   #14
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 16:14   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Da tester jeg pikekyss - det er det eneste jeg har ingrediensene til, og jeg tipper det blir populært.

Gammel 22-07-12, 16:19   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du kan ikke lage trollkrem med noe annet. Bruker du bkåbær og rips så blir det vel heller bøllekrem. Eventuelt gnom- eller hulderkrem.

Stompa - marsipan.

Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 16:54   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Tatt i betraktning at mamma bruker noen få eggehviter når vi lager 2 kg marsipan til jul, tror jeg det hadde blitt litt vel mye marsipan av dette.

Gammel 22-07-12, 16:59   #18
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Du kan ikke lage trollkrem med noe annet. Bruker du bkåbær og rips så blir det vel heller bøllekrem. Eventuelt gnom- eller hulderkrem.

Godt poeng. Bøllekrem/gnomkrem/hulderkrem it is.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.