Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rimelige vinterjakker fra HM - kvalitet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-12, 22:54   #1
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Rimelige vinterjakker fra HM - kvalitet?

Vi fikk HM-katalogen her om dagen og 12-åringen som elsker grønt forelsket seg i denne jakka:

Den ser jo fin ut og prisen er mer enn bra - 299,-!

HM har vel hatt lignende jakker tidligere også, noen her som har prøvd dem? Hvordan er kvaliteten? Er de varme nok når det er skikkelig vinter?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 22:56   #2
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelige vinterjakker fra HM - kvalitet?

Og mens jeg er i gang - HM har veldig rimelige vinterbukser også. Hvordan er kvaliteten på dem, tro?

When tomorrow comes
Gammel 28-07-12, 22:59   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lest her inne i fjor og året før av mange var veldig fornøyde med H&M sine vinterklær, så jeg kunne tenke meg å prøve selv.

Gammel 28-07-12, 23:00   #4
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke bidra med annet enn "Jeg har ikke fått katalogen enda "

Men altså, nja, hva som er varmt nok vår det blir skikkelig vinter avhenger jo veldig av hvor kaldt skikkelig vinter ER også da. Jeg har hatt jakker som har vært mer enn varme nok gjennom man en vinter, som ikke holdt når det ble sånn pinnkald venstlandsvinter for et par år siden. Vi som er vant til 2-5 kuldegrader, ti når det er kaldt, snes nemlig at 20 minus er.... veldig kaldt, uansett påkledning.

Til den prisen kunne jeg muligens vært tilregnelig til å prøve, og se om det gikk? Supplere med gode lag med ulltøy om nødvendig, eller ha det mulig å måtte ha noe annet om absolutt iiiiisvinter?

Gammel 28-07-12, 23:12   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har hatt dunjakke fra HM som gikk i arv til neste barn like fin. Vinterbuksene deres er kjempefine de også. Og billige.
Jeg pleier kjøpe billige klær og impregnere dem selv jeg. Skolebarn er gjerne ikke like mye ute som barnehagebarn, så de greier seg med HM og impregnering.

Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 23:13   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Vi har hatt dunjakke fra HM som gikk i arv til neste barn like fin. Vinterbuksene deres er kjempefine de også. Og billige.
Jeg pleier kjøpe billige klær og impregnere dem selv jeg. Skolebarn er gjerne ikke like mye ute som barnehagebarn, så de greier seg med HM og impregnering.

Hva slags impregnering bruker du da? Vil det holde til Rogalandsvær?

Gammel 28-07-12, 23:14   #7
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi har hatt vinterjakker, men da av denne typen. De har holdt mer enn bra nok. Yngste sin ble solgt videre uten at det vistes at den var brukt. Eldste sin er tatt vare på til neste år og lillesøster.

Gammel 28-07-12, 23:19   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Buksene er vi veldig fornøyd med i hvertfall og til en pris som er nesten gratis. Vi har vært fornøyd med jakker også, men da av en annen type enn den der, og de har ikke vært veldig tykke. Men nå har vi aldri kjøpt veldig tykke vinterjakker til ungene, vi suplerer med ull under istedenfor. Jeg synes imidlertid noen av de aller billigste HM-jakkene virker litt slaskete, de er ikke så fine som bildene i katalogen skulle tilsi.

Gammel 28-07-12, 23:29   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Kan ikke bidra med annet enn "Jeg har ikke fått katalogen enda "

Du finner den på nettbutikken også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 23:35   #10
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjør jeg nok, men jeg ser frem til å få katalogen, det er noe med det, jeg netthandler gjerne, men å bla i katalogen liker jeg langt bedre enn å lete i nettbutikken.

(Ja, også er jeg slett ikke i markedet for en grønn jakke til skolebarn da. Men derimot fylle opp min egen garderobe litt...Og jeg liker ikke grønne jakker.)

Gammel 28-07-12, 23:38   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva slags impregnering bruker du da? Vil det holde til Rogalandsvær?

:kremt:

Jeg bruker altså rett og slett sprayompregnering fra skobutikken jeg altså. Jeg pleide bruke goreteimpregnering, men jeg har ikke tørketrommel lenger så da bruker jeg spray. Funker fint på østlandet ihvertfall. (Jeg impregnerer som regel bare buksa.)

Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 18:14   #12
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ble visst litt påvirket, så her er det bestilt:

Og to av disse:

Mye for pengene, når jeg i tillegg fikk 25% avslag på den ene jakka.

Gammel 29-07-12, 18:37   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også de har vært overraskende gode. Og så blir de ikke stjålet, og av en eller annen magisk grunn heller ikke gjenglemt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 18:46   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har prøvd ulike jakker og bukser og synes kvaliteten er god.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 18:58   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vurderer en til Pjokken fra HM.
Jeg tror Snuppa har så hun klarer seg. Hun har både skalljakke og så har hun en HH jakke + at hun har vinterdress. Men Pjokken mangler en jakke som han kan bruke litt utenom barnehage også (der har han dress).

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 19:25   #16
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Tusen takk for svar, alle sammen!

Da blir det nok HM-jakker på smågutta mine i vinter.

When tomorrow comes
Gammel 29-07-12, 19:26   #17
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Mye for pengene, når jeg i tillegg fikk 25% avslag på den ene jakka.

Oooh, har du en rabattkode?

When tomorrow comes
Gammel 29-07-12, 20:05   #18
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Dunjakkene til H&M har vi vært veldig fornøyd med, og har gått i arv.

Så kjøpte derfor vinterdress (2-delt) til minstemor der i fjor (ligner på typen Snuppa viser bilde av jakka på). Jakka ble byttet 1 gang grunnet ødelagt glidelås, og glidelåsen i jakke nr 2 takker vel snart for seg den også Buksa sklei ut i sømmen i baken, og måtte byttes. Da hadde de ikke riktig str igjen, så fikk penger igjen istedenfor.
Så jeg kommer ikke til å kjøpe vinterdress på h&m flere ganger

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 21:03   #19
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Oooh, har du en rabattkode?

Jeg fant koden her:
http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...7msUc9_s2pWj8g

9690 brukte jeg.

Gammel 29-07-12, 21:10   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Har erfaring fra det tekniske vintertøyet deres, og det er veldig bra Er vanntett og tåler røff omgang. Kjøper dog ikke duntøy til barna. De er jo vanligvis ikke vanntette, og her i Oslo så må man ha vintertøy som holder fukten ute - mange dager som er relativt våte og greit å vite at de holder seg tørre gjennom dagen

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.