|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dine beste oppskrifter på retter med bønner og linserJeg har et mål om å øke inntaket av bønner if linser og trenger dermed gode oppskrifter. Sist redigert av Pelen : 04-08-12 kl 21:39. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Di.e beste oppskrifter på retter med bønner og linserKanskje ikke så veldig spennende, men jeg pleier å lage en enkel linserøre til laks eller grillmat: kok opp røde linser, hell av vannet og tilsett en halv boks kræsja tomater. Jeg pleier å hakke litt hvitløk og purreløk og ha oppi. En liten dæsj sitronsaft og salt+ pepper etter smak. Noen ganger jevner jeg den med stavmikseren, andre ganger ikke.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Dine beste oppskrifter på retter med bønner og linserBrune linser kan du ha i lapskaus, da blir lapskausen som brun lapskaus og inneholder mer næring (og smaker selvsagt kjempegodt).
|
|
|
#4 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Dine beste oppskrifter på retter med bønner og linserTil middag istedet for potet bruker jeg: en pakke linser, en pakke bønner, de hjerteformede, som stekes med løk og paprika. Gjerne hvitløk også. Salt og pepper. Kan også gratineres til slutt med ost.
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Sv: Dine beste oppskrifter på retter med bønner og linserVi bruker gulrøtter i små terninger pluss vårløk surret i smør til mørhet og så kokt sammen med linser i kraft som tilbehør til både kjøtt og fisk.
|
|
|
#7 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dine beste oppskrifter på retter med bønner og linserHummus har vi som tilbehør til alskens kjøtt og fiskeretter, salat eller på brødskiva.
|
|
|
#8 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Dine beste oppskrifter på retter med bønner og linserSpør Skilpadda hvordan hun tilbereder kikerter. Det er så nært bønner og linser, at det burde med i denne tråden.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
![]() |
|
|