Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dine beste oppskrifter på retter med bønner og linser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-12, 21:03   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dine beste oppskrifter på retter med bønner og linser

Jeg har et mål om å øke inntaket av bønner if linser og trenger dermed gode oppskrifter.

Sist redigert av Pelen : 04-08-12 kl 21:39.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 21:32   #2
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Di.e beste oppskrifter på retter med bønner og linser

Kanskje ikke så veldig spennende, men jeg pleier å lage en enkel linserøre til laks eller grillmat: kok opp røde linser, hell av vannet og tilsett en halv boks kræsja tomater. Jeg pleier å hakke litt hvitløk og purreløk og ha oppi. En liten dæsj sitronsaft og salt+ pepper etter smak. Noen ganger jevner jeg den med stavmikseren, andre ganger ikke.
Godt alternativ til poteter eller pasta.:-)

Gammel 04-08-12, 22:04   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste oppskrifter på retter med bønner og linser

Brune linser kan du ha i lapskaus, da blir lapskausen som brun lapskaus og inneholder mer næring (og smaker selvsagt kjempegodt).
Jeg slenger gjerne også noen linser oppi risen når jeg koker den.
Og så lager jeg en god gjeterpai med linser, en av mine favorittmiddager.

Jeg har et eget oppskriftskapittel med bønner og linser på bloggen min, kanskje du finner noe godt?

Gammel 04-08-12, 22:08   #4
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Til middag istedet for potet bruker jeg: en pakke linser, en pakke bønner, de hjerteformede, som stekes med løk og paprika. Gjerne hvitløk også. Salt og pepper. Kan også gratineres til slutt med ost.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 22:21   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Di.e beste oppskrifter på retter med bønner og linser

Takk så langt!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 22:31   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker gulrøtter i små terninger pluss vårløk surret i smør til mørhet og så kokt sammen med linser i kraft som tilbehør til både kjøtt og fisk.

Gammel 07-08-12, 12:39   #7
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Hummus har vi som tilbehør til alskens kjøtt og fiskeretter, salat eller på brødskiva.
Også har jeg nettopp oppdaget at mine skeptiske unger digger falafler.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 12:41   #8
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Spør Skilpadda hvordan hun tilbereder kikerter. Det er så nært bønner og linser, at det burde med i denne tråden.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.