|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?
Det er det da vel ingen som ikke tror på Hattifnatten??
|
|
|
#42 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?Siden jeg ikke er religiøs, kan det på noen måte være slik at jeg faktisk HAR gått glipp av noe? Det finner jeg vel aldri ut. For meg er religion særdeles uforståelige greier.
|
|
|
#44 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?Mine besteforeldre mente at man kom til helvete av ulike grunner. Som 5-åring tenkte jeg at det var synd på dem. For de dømte og var slemme mot andre, syntes jeg. Og da trodde jeg at de kom til helvete fordi de ikke gjorde som det stod i bibelen at man skulle gjøre. Eller ikke gjøre. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
The Million Dollar Man
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
|
|
|
#46 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?Jeg har akkurat fått beskjed av en 11-års gammel pike at om jeg ikke gifter meg innen 3 uker går det lukt til helvete med meg, sambo og barna... |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Har tro på forbedring
|
Når barn begynner å snakke om Satan synes jeg foreldrene har valgt feil fokus. Jeg har kanskje en "kvasikristendom", for jeg fokuserer på det gode, kjærligheten, omsorgen - altså de samme verdier som folk flest har, bare at jeg legger det i en Gud.
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?Det finnes jo noen som er overbevist om at det finnes bare en sannhet (som regel det de selv tror på). Og da tar rett og slett alle andre tar feil - det finnes ingen andre måter å tro og leve på. I en slik verden er det ikke rom for å akseptere at vi er alle forskjellige og slikt. Og hvis man ser slik på det - så vil nok dine besteforeldre mene at dere nå har sagt neitakk til et evig liv i himmelen, og da er det kanskje litt synd på deg? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?At svigerforeldre kanskje synes det er litt trist at dere ikke deler et av deres grunnsyn på livet, er ikke så rart, og fullstendig forståelig. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Moden mamma
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?Jeg orker ikke å bruke energi på å synes synd på folks tro/manglende tro. Det finnes så mange andre, viktigere grunner til å synes synd på endel medmennesker.
|
|
|
#52 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?Jeg synes ikke synd på noen fordi de har eller ikke har en tro. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?Jeg kan forstå at de synes det er synd, tragisk o.l. siden de tror. De ønsker jo det beste for sine nærmeste og at de skal være sammen i himmelen selvfølgelig. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Ferdig!
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?Synes overhodet ikke synd på deg. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
saftig
|
|
|
|
#57 |
|
Vaffel
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
Hvis noen har trukket i tvil din evne til å tisse på egenhånd, skjønner jeg jo selvfølgelig at du ble provosert. Og at det da var sjempesmart å si at du tilhørte en skummel religion for å slippe unna. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Synd på meg som ikke tror på gud?Jeg hadde en samtale med en prest som gikk i klassen min, hvor han fortalte hvor synd det var i meg fordi mine foreldre hadde frastjålet meg muligheten til å komme nært Gud, siden de ikke hadde døpt meg.
|
![]() |
|
|