|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettbrett til barnSønnen min blir snart 5 og jeg lurer på å kjøpe et nettbrett til ham i bursdagsgave. Han elsker å låne ipaden eller iphonen min, så han har full kontroll på nettbrett fra før. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nettbrett til barnDe tre største fikk nettbrett til jul. Vi valgte nettbrett fordi de også kan se filmer på det. De fikk brett beregnet på barn fra Lexibook, men jeg tror nok det er like greit med vanlig nettbrett. Det virker ikke som at det er noe særlig tilrettelegging i programvaren, det er bare mindre trykksensitiv skjerm. 7 tommer har vært en grei størrelse for ungene å bruke.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nettbrett til barnKan noen fortelle meg hvordan man ser film på nettbrett? Vi har Samsung Galaxy Tab 10.1
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nettbrett til barnDu må ha en media spiller installert og det du ønsker å se i rett format i forhold til media spilleren liggende på minnekortet.
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Nettbrett til barnEr nettbrett det samme som disse iPadène som så mange har?
|
|
|
|
#6 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nettbrett til barniPad er en type nettbrett ja. Vi har Samsung Galaxy Tab, som er en annen type. Jeg har 10.1 og mannen har 8.7(?) og de to minste ungene bruker de en del til å spille på og høre musikk på. Dog hadde jeg gått for noe billigere til unger, Apple og Samsung er ikke de billigste akkurat. Evt prøv å få tak i brukt.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Nettbrett til barnJeg hadde kjøpt iPad, fordi utvalget av spill til barn er større der enn hos Android, pluss at det er enklere.
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Nettbrett til barnJeg hadde kjøpt en brukt Ipad. De klarer seg svært lenge med en Ipad1. |
|
|
|
#9 |
|
............
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Nettbrett til barnUngene her i huset har Samsung galaxy nettbrett mens jeg har IPad. I følge min mann er ipaden mer stabil og han foretrekker faktisk den selv om han i utgangspunktet er i mot Apple produkter. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Nettbrett til barnVåre tre har iPad 2. De fikk penger av oss + fra besteforeldre, og kjøpte selv. Til deres bruk er brukervennligheten super, det er veldig mange spill til den, og jeg hadde god erfaring med min egen fra før som de hadde brukt. De ser film på youtube, i tillegg til at vi i ferien koblet den opp mot en smarthub i bilen, som ga oss trådløst nettverk. Da valgte de bare filmene fra en meny, og vi slapp å legge over filmene på selve iPad'en. AV prismessige årsaker fikk de ikke de med størst lagringsmuligheter, men det spiller ikke så stor rolle for dem. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nettbrett til barn
Mulig det, men min 5-åring har absolutt ingen problemer med å finne fram hverken spill eller YouTube på Samsungene. Godt utvalg av spill er det også, selv om han har sine favoritter som han spiller så fort han får mulighet.
|
|
|
#12 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Nettbrett til barnMin 10åring bruker telefonen sin til å se YouTube-snutter på.
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg har hørt noen si det, at iPhone og iPad er enklere enn feks. Android. Men det kan i hvert fall ikke gjelde Samsung, for den ser jo omtrent ut som iPad og er minst like enkel. Vi har Samsung 10.1-brettet og ungene synes det er veldig enkelt og greit å manøvrere seg frem.
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Nettbrett til barnDerfor lages det mer til Apple-produkter: Sist redigert av Dronningen : 10-08-12 kl 11:04. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Utvalget av gode spill til barn er i hvert fall større. Om det totalt sett finnes flere spill til Android er ikke så veldig relevant om den skal være til en femåring. Og linkene Dronningen la ut bekrefter jo det jeg sa.
|
|
|
|
#16 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Nettbrett til barnMin 7-åring ønsker seg ipad til jul, men hun får det i alle fall ikke før jeg får det! Kan hende en ipad2 hadde holdt i massevis, helt sikkert. Hvor kjøper man brukte?
|
|
|
#18 |
|
|
Finn dått enno. iPad 2 holder i massevis til de aller fleste. Det er marginale forskjeller på iPad 2 og den nye.
|
|
|
|
#19 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nettbrett til barnVi liker best ipad. Guttungen på 9 kjøpte seg sin egen nå i sommer. Vel anvendte sparepenger. (Kjøpte brukt)
|
|
![]() |
|
|