|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
På (opp?)tur
|
Hvilken ammeputeKlarte meg uten med førstemann og skulle spare penger denne gangen. Men nå orker jeg snart ikke mer, så stiv i nakken og skuldrene at jeg er kvalm. Babyen er tre måneder, hvor lenge kan en ammepute brukes? Og hvilken velger man? Pris teller, er dette noe man kjøper brukt - altså, kan trekket tas av og vaskes på 60 grader?
|
|
|
|
#2 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvilken ammeputeJeg har i alle fall vasket trekket på mine, men muligens på 40? De er bare brukt av meg og ikke blitt sølt på, så det holdt for meg. Bomullstrekk må da kunne vaskes på 60 også. Jeg har ei med isoporkuler og ei dunpute med lintrekk, og har brukt begge samtidig som armstøtte fram til Småtten var ni måneder.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken ammeputeVil anbefale deg cosyfix ammepute. Den får masse skryt og de bruker den på sykehuset her jeg bor, å de anbefaler den også.
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken ammeputeJeg har et par stykker her som du kan få av meg? |
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvilken ammeputeJeg hadde en kjempebillig en som trekket kunne taes av på. Med isoporkuler.
|
|
|
#6 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken ammeputeJeg har endt opp med Dreamgenii denne gangen, men vurderte sterkt Cozyfix. Dog fant jeg ut at babyen kommer til å vokse ut av den på null komme svisj, mens Dreamgenii'en er laaaang. Hadde slik med isoporkuler sist (BabyDan) og ville ikke ha det denne gangen. Trenger mer støtte enn den gir og orker ikke å styre masse for å få den i orden før amming.
|
|
|
|
#7 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken ammeputeDet jeg har erfart er at mye isoporkuler gir best støtte. Slappe ammeputer funker ikke til noe egentlig. Cosyfix er svindyr, men jeg tror den er kjempebra og stødig siden du kan feste den til kroppen med et belte.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken ammeputeJeg syntes ikke Dreamgeenien var god som ammepute (som pute i sengen mens en er gravid og støttepute mens en puster seg gjennom rier, derimot!). Fikk låne en som var ok, men denne gangen blir det nok en som er skikkelig god og hard og gir nok støtte. Kanksje den COZYfix-saken, får se. Om det hjelper på selve ammingen, gjenstår å se.
|
|
|
|
#9 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken ammeputeEg kjøpte ei på Kid til 299 for to år sidan, den har funka greitt. Eg brukte den til Ungen heilt til eg vart litt over middels gravid. Den har isoporkuler inni eit plast-trekk, utanpå er det bomullstrekk med glidelås, tipper det har vore vaska på 60 grader. Ikkje noko problem iallfall. (Det går også an å sy sitt eige trekk viss man er vill og gal og har mykje tid. Eit syprosjekt hakket over firkanta putetrekk, trur eg, men ikkje frykteleg vanskeleg nei.) |
|
|
|
![]() |
|
|