|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetAv alle uviktige nyheter i dag kom jeg over denne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetNei, jeg synes ikke våpenleker har noe på et fly å gjøre.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetGutta fikk noen lignende saker fra Gardaland i Italia, men det kunne ikke falt meg inn å la de veive rundt med det på flyplassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetJa så den på TV2s nyhetene nå i kveld. Greit nok at vaktene sikkert kunne vist skjønn, men min første tanke var også at de burde tenkt på at dette ikke ville være lov å få igjennom sikkerhetskontrollen. Og ikke bare tatt det som en selvfølge siden de var av plastikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetJeg husker enda den idiotiske saken der en liten gutt ble fratatt en Donald-leke (tror det var en liten vannpistol) i sikkerhetskontrollen. Rett innenfor solgte de det samme Donaldbladet, så de kunne bare kjøpe bladet på nytt. Det går an å vurdere litt. Men jeg må si foreldrene er svært korttenkte når de lar ungene gå rundt med disse før de skal gjennom kontrollen. Hadde ikke falt meg inn i måneskinn.
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetNå er det jo sånn at kaptein sabeltann er en farlig mann, så det sier seg jo selv.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Stadig innom
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetJepp, var en sak på tv2 nyheter kl 21, med intervju med foreldrene og ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetJeg blir alltid så overrasket over hvor redde barna blir alltid. Hvis foreldrene hadde latt være å lage oppstyr, hadde det jo ikke vært noe å være redd for. Likevel er det vaktenes feil at barna er redde.
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetRegelverk er regelverk, uansett hvor idiotisk regelverket kan synes til tider, så slik sett syns jeg ikke vekterne har gjort noe galt her.
![]() |
#13 |
One of These Days
|
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetHelt enig, Inagh! Noen foreldre innser ikke at det er deres reaksjon som gjør barna redde. Jeg ville aldri latt ungene vifte rundt med plastvåpen på en flyplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetMen dette er jo en fast agurk |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Endelig mamma
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet
Jeg blir litt glad når andre folk (les: andre foreldre) sier slikt når jeg selv har sittet å tenkt det. Føler alltid at jeg ikke helt "har rett" til å si det selv, siden vi ikke har noen barn. Alltid greit å vite at det finnes foreldre der ute som tenker som meg.
![]() |
#17 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetJeg hadde blitt både overrasket og opprørt hvis jeg så unger med lekevåpen på fly, og jeg himlet veldig godt da jeg leste både avisartikkel og så TV2-nyhetene i dag. Makan til idioti! Og hva lærer barna av dette? At klinkende klare regler er til for å forsøke å bryte, og ikke minst kverulere i forhold til.
![]() |
#18 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetSlike lekevåpen ville blitt lagt i bagasjen hos oss, nettopp for å unngå en slik skuffelse for barnet.
For noen år siden så ble guttungens sekk stoppet i kontrollen, og jeg ble tilkalt. Guttungen kom selvfølgelig også bort, og så storøyd på den uniformerte damen som sto med sekken hans i hendene.
![]() |
#19 |
Leser
|
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet(Har ikke sett på TV, eller lest artikkelen). Greit nok at sikkerhetsvaktene tar ting fra ungene som ikke er lov. Vår yngste måtte gi fra seg plastballen (pga trykkabin) og det er selvfølgelig greit.
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyetBegge mine (4 og 8 år gamle) er blitt kroppsvisitert på flyplassen. Alarmen går alltid når eldste går gjennom kontrollen, av en eller annen grunn, så det er hun blitt vant med. Begge har bare syntes det var morsomt, jeg har jo stått på sidelinjen og humret og de har ikke syntes det var skummet i det hele tatt. Enig i at det mest sannsynlig er foreldrene som hauser dem opp. Idiotisk.
![]() |
|
|