Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tips til barnevennlige hobbyer?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-12, 23:24   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til barnevennlige hobbyer?

Etter denne tråden, innså jeg hvor mye jeg savner hobbyer som decoupage og lignende som jeg holdt på med før. Åtteåringen liker jo også slikt og jeg har vært så sabla sløv de siste årene. Har ingen fantasi lenger og klarer ikke å komme igang.

Jeg skulle gjerne hatt tips til noen gode bøker som tar for seg enkle hobbyer som decoupage, forming, julepynt og lignende, ting jeg kan gjøre sammen med barna.
Legg gjerne inn bilder/historier om ting dere selv har gjort.

Gammel 13-08-12, 23:26   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til barnevennlige hobbyer?

Jeg har oppdaget Pinterest, der finner jeg masse linker til ting man kan gjøre med barna.

Gammel 13-08-12, 23:31   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg såvidt hørt om, aldri vært borti.

Gammel 13-08-12, 23:49   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Kan sende deg invite om du sender meg mailadresse.

Gammel 13-08-12, 23:51   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Tusen takk. Prikket deg nå.

Gammel 13-08-12, 23:56   #6
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Invite sendt.

Gammel 14-08-12, 01:49   #7
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lage smykker!
Snart 7-åringen min storkoser seg med dette, og blir veldig kry når hun har venninner på besøk, og de får bruke "mamma-perler" (dvs: ikke plast )

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:30   #8
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg finner masse rart på Panduro. Det går helt sikkert an å gjøre det langt mindre kit-preget enn oss.

Var det ikke dere som drev med litt sånn avansert perling, da?

Gammel 14-08-12, 09:05   #9
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Gutta og jeg har perlet litt.

Ellers har vi prøvd oss med tørr-toving for noen år siden, det er sikkert lettere nå som barna er litt større han var vel ca 4 eller 5 år den gangen.

Panduro har mange artige sett som er alderstilpasset. Det går jo an se hva som slår an - før dere eventuelt investerer i masse utstyr.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:50   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg og mannen perler ja, perler sjelden sammen med barna. Men vi kan finne på det også, altså.
Takk for tips, skal sjekke litt på Panduro, og så sjekke ut det der Pinterest, se om noldusen meg finner utav det.

Gammel 14-08-12, 10:01   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Det finnes jo en million hobbybøker på biblioteket, med ting man kan prøve ut sammen med barna.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.