|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du nikkelallergi, og når får/fikk dine barn hull i ørene? | |||
| Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene før de er fem år |
|
4 | 2,06% |
| Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 5–8 år |
|
9 | 4,64% |
| Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 9–12 år |
|
16 | 8,25% |
| Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 12 år eller eldre |
|
27 | 13,92% |
| Jeg har nikkelallergi. Ungene får ikke hull i ørene så lenge jeg bestemmer |
|
35 | 18,04% |
| Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene før de er fem år |
|
3 | 1,55% |
| Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 5–8 år |
|
24 | 12,37% |
| Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 9–12 år |
|
35 | 18,04% |
| Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 12 år eller eldre |
|
28 | 14,43% |
| Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får ikke hull i ørene så lenge jeg bestemmer |
|
18 | 9,28% |
| Dustepoll! |
|
1 | 0,52% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?
|
|
|
#63 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Mikkelallergi er ihvertfall bedre enn nøkkelallergi. Skjønt det blir vel fort realiteten dersom man har nikkelallergi. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har ikke nikkelallergi tror jeg. Jeg tåler ikke å gå for lenge med øredobber som ikke er gull, men har ikke problem med klokker, knapper ol.
|
|
|
#65 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg er en av de sjokkerende, åpenbart.
|
|
|
#66 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Men kjære vene. I 96 og 98 var bag med nett anbefalt. Man skulle jo la babyen ligge. Å la dem sitte i sete de første mnd var fyfy og absolutt ikke anbefalt. Jeg følte meg som den fæle mammaen som hadde bakovervendt sete til 98-modellen. Det var jo ikke plass til både bag og sete til eldste i baksetet. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg fant ikke noe alternativ. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bedreviter
|
Det er slik jeg også tenker. Når hun blir 15-16 år, er hun forhåpentligvis gammel nok til å se selv hva som er fornuftig eller ikke og til å ta valg som er bra. Forhåpentligvis. Jeg ser ikke meg selv prøve å bestemme hvorvidt min 15-åring skal ha hull i ørene eller ikke. Det er så mye annet det vil være viktigere å bestemme/få gjennomslag for på den alderen. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
er her
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 5–8 år
|
|
|
|
#70 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har nikkelallergi (men har ikke hull i ørene), og eldste fikk ta hull i ørene i mars. Da var hun 12 år og snart ferdig på barneskolen.
|
|
|
#71 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har ikke nikkelallergi, jeg har sagt ti år en gang for lenge siden, og nå som eldste er ti skal hun nok få lov. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg gjorde det da jeg var 11, sterkt inspirert av de 14-årige jentene som satte sikkerhetsnål i øret på guttene på idrettstur. Det var ikke så ille å stikke knappenåla gjennom øret, det verste var å sette i øredobben etterpå. Au!
|
|
|
#73 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Vel, jentungen her tok hull i leppa på ei venninne tidligere i år. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har mild nikkelallergi og kommer sannsynligvis ikke eil å tillate hull før 9 år +. Jeg ser ikke poenget med å nekte hull pga allergi så lenge man er helt "nazi" på å ikke ha nikkel gjennom øret. Jeg kjøper selv masse stilig og billig stæsj, men skifter alltid ut gjennomføringen som går inn i øret. Har investert i noen få ulike varianter i gull som jeg lett bytter ut etter ønske med to små gullsmedtenger som ligger i smykkeskrinet.
|
|
|
|
#75 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sant det. Men i dag er det jo helt grusomt å tenke på.
|
|
|
#76 |
|
Leser
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg har nikkelallergi. Eldste har hull i ørene nå (10 år), men ikke yngste. For min del spiller min nikkelallergi ganske liten rolle i det å la ungene ta hull i ørene, det er helt andre regler når for nikkelinnhold i metaller enn det var da jeg var ung (født i 72).
|
|
|
#77 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Ikke nikkelallergi, og Ruska fikk hull i ørene i 1. klasse.
|
|
|
#78 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?Jeg fikk klokke til syvårsdagen, og hadde åpenbart nikkelallergi, fant vi ut den dagen...
|
![]() |
|
|