|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ditt beste bokbindtriks?Til uka braker det løs. Tre skolebarn og mange bøker som skal ha bokbind på.
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?Vi har kjøpt inn mange stretch bokbind fra USA. Der koster de $1 - $2, man finner de også på Ebay. Varer i flere år. Bruker ca 1 minutt pr bok.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?Hvor lang tid bruker du da? Det tar jo noen minutter kanskje, men det er nå bare sånn det er? Jeg har tross alt gjort dette siden jeg var 8 eller noe sånt. Kanskje ungene bør lære det snart? Hm.
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?
Jeg så på sånne på Nordli, de kostet vel 30 kr eller noe sånt, men de gikk bare opp til A4-størrelse. En god del av barnas bøker er større enn det. Er disse trekkene store nok til de bredeste bøkene?
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?Vi har 3 ulike størrelser. De som heter "Jumbo" går til de store bøkene.
![]() |
#6 |
snur
|
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?Jeg sydde sånne selv veldig enkelt til største i fjor. Satser på at de passer i år også. Målte boken og klippet til en passende stoffbit med innbrett ganske langt inn på permen (nesten til midten) og ca. en cm i toppen og bunnen, la den på vrangen og sydde to sømmer, vrengte og voila. Enkelt penkelt.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?På vår skole vil lærerne helst ikke ha bokbind. De bruker jo nesten ikke bøker som skal leveres inn igjen og brukes av andre elever neste år lenger. Dermed har lærerne funnet ut at det fungerer bedre at bøkene er uten bokbind. Spesielt de yngste elevene finner lettere riktig bok når det ikke er bokbind på. Navn skrive enten på en klistrelapp eller med tusj utenpå boka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?De største passer til bøker opp til 10,5" x 11,5".
![]() |
#9 |
snur
|
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?Hvor lang leveringstid er det på ebay? Sånn ca? Har du en selger å anbefale? Tenkte kanskje å kjøpe til minsten om jeg finner motiv som passer. Han ville ikke ha i fjor for da fant han ikke stoff som passet
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
Det varierer veldig, jeg har opplevd å få varene etter 4 dager og etter 3 uker.
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?Ring en barnløs venninne som elsker å pakke inn, inviter på vin/kaffe/kake/whatever, og vips - alle bøkene er pent innbundet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?Lære ungene å gjera det sjølv. Storesøster har gjort det sjølv dei to siste åra, mens lillesøster er i opplæringsfasen for tida.
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-08-12 kl 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?Tutorial for hvordan sy ett stretchy bokbind:
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-08-12 kl 00:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
heimføing
|
![]() Sv: Ditt beste bokbindtriks?Linker til et tidligere innlegg som viser hvordan legge bokpapir, bilde for bilde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er så glad du drar opp denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert optimist
|
Mitt beste triks er å lære ungene å gjøre det selv. Både storebror og storesøster har satt på alt bokbind selv de siste par dagene, så nå er det bare lillebror som skal ha hjelp et år eller to til før han også må til pers.
![]() |
|
|