|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Klar
|
Bilsete og leiebil i USA - what to do?Vi skal leie bil i USA i rundt 10 dager i høst. Frøkna på 3,5 trenger selvsagt bilstol, men jeg er skeptisk til kvaliteten på det som kan følge bilen. I tillegg vil det koste rundt 750 kroner å leie sete for de dagene. Sist redigert av Timar : 17-08-12 kl 13:43. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Jeg ville leid sete til 750,- hos leiebilfirmaet for en 10 dagers ferie. Jeg hadde ikke orket å drasse med et digert, tungt sete fra Norge.
|
|
|
#3 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Vi leide bilsete i USA, da var Lille Ville nesten 4. Setet virket bra nok, men det var jo forovervendt - det er visst alle seter der til så store barn.
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Vi leide sete da vi var i USA, og syns kvaliteten var helt grei. Som Mariss sier, jeg hadde ikke orket å drasse på et stort sete, man har mer enn nok av bagasje som det er. Og man må jo uansett finne et sted å kjøpe et sete, så man må jo leie en dag eller to slik at man kommer seg fra flyplassen. Og da må man jo eventuelt levere tilbake det man har leid ..
|
|
|
|
#5 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?
Hmm.. tja.. Det sete vi leide var godkjent for bakovervendt til 18kg, og forovervent til 25kg eller noe sånt. Det gikk ihvertfall greit å sette vår 2,5 åring bakovervendt.
|
|
|
|
#6 |
|
Dragedytteren
|
Så bra, da finnes det likevel.
|
|
|
#8 |
|
Klar
|
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Oi, her var det jo mye input! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Jeg er veldig nøye på bilsikring hjemme og kommer f.eks. ikke til å snu barna før de rent fysisk ikke passer bakovervendt stol lenger. På ferie derimot har jeg valgt å fire litt på kravene de få dagene det tross alt varer. Jeg drar ikke med meg dyre bilstoler hjemmefra når jeg ikke kan være trygg på at de behandles pent på flyplassen. Vi leide bil i England i sommer og ungene satt da forovervendt i Britax-stoler fra leiebilfirmaet. Vi levde fint med det selv om vi altså er superstrenge til vanlig.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Jeg har bodd i USA i 2 år og jeg så aldri et barn over et år som satt bakover. Aldri. De som leide fikk forovervendt. Kvaltieten burde være grei. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Vi hadde forøvrig med bakovervendt sete til lillesøster til Frankrike i sommer, men hun er akkurat blitt 2 år. Til en som er 3,5 ville jeg tatt til takke med beltestol hvis hun er 15 kg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Klar
|
Neida, vi skal overnatte ved flyplassen første natta. Så kan bestille sete på forhånd og få det levert på hotellet |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Audacious
|
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Skal setet hun vokser ut av arves av andre? For hvis ikke kan dere jo bare ta det med, og så sette det igjen i USA og kjøpe nytt sete å ha her hjemme.
|
|
|
#15 |
|
Klar
|
Hehe, det er en besafe X2. Tror ikke gubben er spesielt interessert i å bære det med seg i tillegg til all annen bagasje (jeg er bekkenløs). Men hadde det vært mindre, hadde det faktisk vært en veldig god ide! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Audacious
|
Sønnen min begynte med beltestol da han begynte å sitte forovervendt, da var han akkurat fire og ca. 105 cm lang.
|
|
|
#17 |
|
Klar
|
Takk for link! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Jeg hadde leid en beltestol til henne.
|
|
|
#19 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Vi har akkurat vært på ferie og hadde med duologic sete til vår 4 åring. Han er 17 kg og tanken var at det var ikke ett stort problem om sete ble ødelagt på flyet siden han straks har vokst ut av det likevel. Vi valgte det pga at bilutleiefirmaet ikke kunne garantere at de hadde sete tilgjengelig.
|
|
|
#20 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete og leiebil i USA - what to do?Du bør jo også ta i betraktning at amerikanske seter ikke er godkjente for bruk i Europa, så det er jo bortkastet å kjøpe der med tanke på å ta med hit. De er ikke godkjente her, selv om setene f.eks. til Graco er prikk like her og der. Du har dog lov å ta med eget sete herfra og bruke der så lenge du bare skal dit på ferie.
|
![]() |
|
|