Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rytme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 20:37   #1
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Rytme

Er det mulig å lære rytme i voksen alder? Effiemannen har ingen rytme whatsoever, og høyrer i tillegg knapt forskjell på lyse og mørke tonar, men han vil gjerne kunne danse.

Eg mistenker at han aldri fikk sitte på fanget og leike klappe klappe søte som liten, men det fungerte ikkje no. :har prøvd:

Gammel 21-08-12, 20:44   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rytme

Det burde jo være mulig. Meld ham på trommekurs eller noe sånt?

Gammel 21-08-12, 20:48   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk til og med på musikkskole i hinde hårde dager uten at det hjalp meg noe særlig
Men jeg innbiller meg jo at jeg vil være i stand til å lære å danse på et dansekurs?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:47   #4
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg gikk til og med på musikkskole i hinde hårde dager uten at det hjalp meg noe særlig
Men jeg innbiller meg jo at jeg vil være i stand til å lære å danse på et dansekurs?

Hvis du går på et hvor de teller, går det nok. Mannen og jeg prøvde oss på et svingkurs for noen år siden, hvor de ikke ville telle høyt, man skulle bare følge rytmen. Mannen min var nesten den eneste av mannfolka som klarte å følge rytmen - og vi skulle bytte partnere hele tiden. Vi hoppet av ganske snart, det er forferdelig slitsomt å skulle danse med folk som er helt i utakt.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:14   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg er så enkel, at jeg tror noen har rytme, andre ikke. Noen er gode til å danse, andre ikke. Noen er lydhøre og musikalske, andre not so much.
Det blir omtrent som å koordinere i aerobic og dets like - for mitt vedkommende kommer jeg ALDRI til å lære det, for jeg har koordineringsevne som en sparegris.
Men danse, det kan jeg, og har god rytme. Jeg er ganske musikalsk også tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:49   #6
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det blir omtrent som å koordinere i aerobic og dets like - for mitt vedkommende kommer jeg ALDRI til å lære det, for jeg har koordineringsevne som en sparegris.

Kanskje me skal prøve oss på høglydt EIN-TO-TRE til musikk på stovegolvet, han er ikkje spesielt interessert i å vise seg fram på dansekurs. Så lenge me har det gøy kan me prøve det meste.

I min tidlige ungdom observerte eg at alle gutane slutta å kunne danse. Altså, fleire muligens med vilje, då dansing muligens var flaut, sjølv om dei hadde rytme før. Av det eg har sett på flakedans i seinare tid er at rytmen på mystisk vis har kome attende, så det er kanskje håp? Effiemannen er dog fryktelig tonedøv, han brummar fram sure halvtonar når han "syng", og det er i grunn kun eit musikkband han likar (Iron Maiden). Polka til Maiden da kanskje? Det går til Metallica.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.