|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Jeg blir provosert av barne-tvÅh, du har et barn som vet å sensurere, du noen!
|
|
|
#103 |
|
lettere utlada
|
Sv: Jeg blir provosert av barne-tv
|
|
|
#104 |
|
Off the map.
|
Sv: Jeg blir provosert av barne-tvJeg må si jeg er glad hver gang det kommer barne-TV som ikke er så kronisk PK. Hisser meg generelt lite opp over barne-TV. Hvis det er noe som fenger ungene så er det OK for meg. Vi ser mest på NRK Super da, synes Disney blir veldig anmasende i lengden. Og overpedagogiske.
|
|
|
#106 |
|
Bondesjakk(matt!?)
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Sv: Jeg blir provosert av barne-tvDenne tråden reddet dagen! |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg blir provosert av barne-tvNå kom jeg på sønnen til ei venninne av mamma (mange herrens år siden, dette her), som ikke fikk lov til å se "Donald i ville vesten" fordi Donald hadde en pistol der. Sønnen var 6 år, tror jeg.
|
|
|
#108 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Jeg blir provosert av barne-tvMin mor banner aldri, men en gang har jeg hørt henne si "sutle!". Da hadde hun fryktelig vondt altså.
|
|
|
#109 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg blir provosert av barne-tvSutle ta! Jo, det fungerer, det. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Tidsklemma
|
Åå.. "Søren sutle!" .. det var et kraftuttrykk hos mormor.
|
|
|
|
#111 |
|
Shake it out!
|
Min mor banner heller ikke. Og blir helt stressa hver gang jeg er i nærheten av noe som likner banning - som "pokker", som i mitt hode ikke er banning. Og jeg er ikke mindre barnslig enn at jeg noen ganger sier det bare på trass, og når hun korrigerer meg og sier "ikke bann! Milfrid", så svarer jeg "jeg er voksen og kan si hva jeg vil."
|
|
|
#112 |
|
Off the map.
|
Nå skal det sies at min 4-åring har forbud mot Karius og Baktus. Han får ikke en gang lov til å snakke om dem. Men det er ikke fordi jeg har noe i mot Karius og Baktus, men fordi han er livredd for dem. Vi har prøvd eksponeringsterapi. Det medførte likbleik, livredd gutt som ikke tørte å gå en meter uten å holde en voksen i handa.
|
|
|
#113 |
|
Whatever, never mind
|
Neimen, uffda! Er det stemmene eller dukkene han ikke liker? |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hahaha! Det var vel lurt av dem å si at det var fader tenker jeg. Kan bli morsomt om hun en dag lurer på om det er lov å synge den torskevisa, hvor hvert vers ender med faderullandei. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Off the map.
|
Litt at han er redd dem, og litt at han er redd tannbørsten og borret. Sammensatt materie. Vi kan i alle fall ikke snakke om dem.
|
|
|
#116 |
|
lettere utlada
|
Vi har det samme med nissen og påskeharen.
|
|
|
#117 |
|
Slumrende Ullteppe
|
He he, nå kom jeg på at jeg, i barnehagen, gikk forbi to kamerater på fem år, som satt i en krok og holdt på med sitt. Den ene gutten forteller noe som tydelig er ganske dramatisk:
|
|
|
#118 |
|
Metallica!!
|
Ja altså jeg tror ikke det er meg hun har lært det av, jeg skal ikke si det helt bombastisk men jeg bruker somregel hekkan, shit, hohoy eller saaaaaaaausenebb (rodd i land ja), hvis jeg har behov for kraftuttrykk når ungene er i nærheten. Men selvsagt kan det slippe, skjønt jeg tror hun lærte det av noen skoleunger som hadde vært på besøk i barnehagen og at hun sa det kun for å teste reaksjonen min, hun har i alle fall ikke sagt det etterpå.
|
|
|
#119 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Jeg blir provosert av barne-tvHar egentlig ikke noe imot moderat og situasjonsriktig bruk av banneord, det er en del av språket og kulturen -- men i "situasjonsriktig" ligger bl.a. implisitt at man må se an sitt publikum, og jeg prøver så godt jeg kan å unngå regelrett bannskap foran barn; bruker da i høyden kvasi-uttrykk av typen "søren" eller "fillern". Eller eventuelt uartikulerte primal-lyder hvis jeg f.eks. tråkker på en hard plastleke med skarpe kanter.
|
|
|
#120 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Sv: Jeg blir provosert av barne-tvEtter denne tråden har jeg lagt merke til hva ungene disponeres for hver gang vi gir etter for "sjå jaktfilm, værssåsniiiill?"... Der florerer gode uttrykk!
|
![]() |
|
|