|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligehttp://touch.vg.no/article.php?artid=10060225 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeNei, jeg synes reglene er helt greie. Musikk i timen?
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeNei, det virker helt greit, og ikke mer enn man må kunne forvente på en skole. |
![]() |
![]() |
#4 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeSynlig undertøy hadde jeg ikke orket å bruke tid på å skrive anmerkninger for. Klining er vel heller ikke det største problemet, og blir det det finnes det mange kreative måter å løse det på.
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeAlt som forstyrrer undervisningen syns jeg det er helt greit at det finnes regler for, men litt klining i skolegården syns jeg ikke er så farlig. Og synlig undertøy og overdreven kløft? Come on. Det er ikke viktig.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeDet hadde vel ikke blitt bemerket om det bare foregikk litt bortgjemt i friminutter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige
Det var også min reaksjon, men min ungdomsskolelærermann sier at det er helt vanlig og tillates hos dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeHer på jobben er det veldig mange som sitter med musikk på ørene mens de er dypt konsentrert om programmeringen. Jeg skjønner ikke at de får det til, men de sier det bedrer konsentrasjonen faktisk. Vi snakker da selvsagt om bortimot lydtette høretelefoner og oppgaver som gjøres uten kontakt med andre.
![]() |
#9 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeJeg syns egentlig at reglene var greie nok, noen av de tingene hadde nok ikke jeg hengt meg opp i, men dette er helt innenfor rammen av det jeg, og ungene mine, klarer å innrette oss etter uten å mukke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeDa jeg jobbet på ungdomsskole, hadde vi inndraging av telefon ved førse gangs bruk i timen. 1. gang = få tilbake telefonen etter timen, 2. gang = få tilbake etter siste time, 3. gang = foreldre må hente ut telefonen på kontoret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Borte
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeVar det ikke slik at foreldrene ble ringt opp ved forsentkomming og at det var det FAU-lederen reagerte på?
![]() |
#12 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeDet med at man konsentrerer seg så bra med musikk på øret er en myte spør du meg. Mulig at det fungerer som smurt på selvgående og motiverte elever, for de andre fungerer det som tidsfordriv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeOg jeg svarte selvsagt med det som forutsetning, at det forstyrret undervisningen. |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeEi jeg gikk i klasse med på videregående, gikk et år på skole i USA og ble nesten utvist for å gå med singlet fordi skuldrene viste. Sånne tilstander vil jeg ikke ha her.
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeJeg lurer litt på hvor mye denne skolen har jobbet med holdningsskapende arbeid før de satte opp reglene. Særlig på de punktene som handler om det de kaller "anstendighet". Jeg syns av prinsipp at terskelen for å gripe direkte inn i klesdrakt skal være svært høy, og at hvis det blir en ukultur med press om å vise puppene eller rompa så bør det jobbes med holdninger først og fremst. Jeg er i det hele tatt ingen stor fan av den typen symptombehandling som den typen regler ofte er.
![]() |
#16 |
Borte
|
En myte? Her sitter iallefall minst seks stykker og leverer som pokker. Tror i grunnen det er dager da de har motivasjon på linje med en ungdomsskoleelev, men klart - det er jo forskjell på barn og voksne.
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeJeg har gått på kristen privatskole, de reglene det vises til i HI er peanøtter.
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeDet handler jo om hele læringsmiljøet. Jeg mener at åpenlys klining, tafsing og veldig utfordrende klær ikke bare er en sak for elevene som har hendene i hverandres bukser, eller lærerene, men også de andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Whatever, never mind
|
Vi hadde regler for hvor korte skjørt/shorts vi kunne ha på, jentene fikk ikke ha korte topper og guttene fikk ikke gå med singlet. Brøt man en regel måtte man til rektor og fikk på seg en lang t-skjorte med et stort kryss på og teksten "censored". (Jeg antar det var flere sanksjoner dersom dette skjedde mer enn x antall ganger.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeOm ikke tafsingen var plagsom og åpenlyst hadde det vel heller ikke vært behov for regler? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|