|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Hunder i skolegården?Lov om hundehold:
|
|
|
|
#22 |
|
|
Sv: Hunder i skolegården?
Ah. Goodie. :liker å ha loven i hånd: |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i skolegården?Neste gang leser man alle svar, før man taster i vei... :Plystre:
|
|
|
|
#24 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#25 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hunder i skolegården?Jeg hadde nok gitt beskjed til skolen. Sånn skal det ikke gjøres, alle unger skal få være trygge på skolen sin. Jeg liker ikke store hunder jeg ikke kjenner noe særlig sjøl, jeg. Selvsagt hadde det vært fint om alle unger lærte seg å la fremmede hunder være, men jeg synes det er litt galskap å gå ut fra at unger veit sånt. Jeg synes det er veldig uansvarlig å gå fra en hund ved en skole, samme hvor snill hunden er. Akkurat det er irrelevant.
|
|
|
|
#26 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Hunder i skolegården?Lese alle svar, ja...
|
|
|
|
#28 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hunder i skolegården?Jeg er så absolutt enig med deg.
|
|
|
#29 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hunder i skolegården?Jeg klaget på en lignende sak hos oss, gikk bare innom kontoret og sa fra til den første jeg så, og det ble tatt hånd om, siden har ingen sett hunden der i alle fall.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hunder i skolegården?En bundet hund har ingenting i en skolegård å gjøre uansett størrelse. Jeg kunne aldri funnet på å binde min rolige og veldresserte Rottweiler i skolegården selv om mine barn går på en bitteliten skole med bare 50 elever og der de fleste elvene kjenner hunden godt. Jeg binder den heller aldri utenfor butikker, ikke engang uten for der jeg selv jobber. Han er i grunnen aldri bundet noe sted. Har jeg ikke anledning til å være ute sammen med ham og ha full kontroll over ham, så er han hjemme eller i bur i bilen. Ta kontakt med skolen og be de få stoppet dette. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hunder i skolegården?Skjønner jeg godt. Det er synd det ikke er noen lov mot å være dum.
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i skolegården?Folk kan være utrolig trangsynte og egoistiske.. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg kommer an på forumet. Jeg leste en lang tråd på et hundeforum etter den episoden der en toåring og moren hadde blitt angrepet i sommer, og det var faktisk ganske mange som mente at de hadde seg selv å skylde.
|
|
|
#37 |
|
Bedreviter
|
Det er ikke utenkelig. Min erfaring er at det gjerne er de mest ihuga hundeentusiastene som er de mest ansvarsbevisste når det gjelder slikt. Det er sjelden jeg møter folk som virkelig kan hund, som brenner for hund og som går seriøst inn for hundehold, som forfekter et syn om at det er greit å binde hunden over alt og at ansvaret ligger på andre folk. De fleste seriøse hundefolk jeg har møtt synes det er forkastelig med kommentarer av typen "Ikke vær redd. Den biter ikke. Og den er så snill så" (i tilfeller der hunden går løs og man ber eieren om å fjerne den) og ville ikke drømme om å binde en hun utenfor døren til en barneskole. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hunder i skolegården?Jeg er enig med deg. Mine barn er redd hunder, så min skolesønn hadde jo faktisk ikke kunnet forlate skolen så lenge det sto en hund utenfor.
|
|
|
|
#39 |
|
Bedreviter
|
OK. Ikke bare ansvarlige hundeeiere på hundeforum altså. Yaiks! |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Hunder i skolegården?I tillegg til å varsle skoleledelse, så synes jeg dette kan være en aktuell FAU-sak også. Om ikke bare for den aktuelle sakens skyld, men for å ta opp hund i skolegården-problematikken generelt.
|
![]() |
|
|