|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeKjenner jeg knirker litt sammen med Mave, og er enig i Polyanna sin tankegang om at ungdomsskolen, skolen i seg selv, faktisk, en arbeidsplass.
|
|
|
#42 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdelige
Hos oss står det i reglementet at det er opp til den enkelte faglærer. Vi har diskutert det mye, og kommet fram til at det fungerer bra å gjøre det sånn. I noen av yrkesfagene har de lange økter hvor de sitter med selvstendig arbeid, de har lærere de ser ofte i løpet av uka og litt løsere rammer, og da får de ofte lov, har jeg skjønt. I andre yrkesfag er de på verksteder, og da kan det være direkte farlig å ha oppmerksomheten andre steder. Og så er det oss som har fellesfag på yrkesfag og ellers er mye på ST. I de små fellesfagene har man jo kortere økter og det går mer tid til igangsetting og avslutning, og ellers er det jo generelt mange beskjeder og sånt. Jeg gir beskjed om fra første stund at jeg ikke tillater musikk, med mindre vi har lange skriveøkter, og forklarer hvorfor vi må ha det sånn i mine fag. Det hender noen "glemmer seg" i starten, men så går det seg greit til. Det står jo i reglementet at jeg bestemmer, og det er ikke tilfeldig om de får lov eller ikke. Jeg synes det fungerer bra.
Jepp.
|
|
|
|
#43 |
|
Personlig pessimist
|
Medknirker.
|
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeOg av alle de nye reglene reagerer FAU mest på reaksjoner ved forsentkomming.
|
|
|
#45 |
|
koko
|
Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeJeg tror at det er et mindretall av foreldre og elever som finner reglene urimelige. De som roper frihetsberøvelse og urimelighet kunne nok med fordel stukket fingeren i jorda og virkelighetsorientert seg litt.
|
|
|
#46 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg merker at jeg blir litt forbanna. Rett og slett. Hva er det for en ubrukelig gjeng med foreldre som sitter i FAU på den skolen der? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Fortynnet
|
Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeJeg syns reglene er helt greie. Fint å slippe å se for mye av andres underbukser og bh-er, det har jeg alltid syntes. Musikk på øret i timene visste jeg ikke var lov noe sted. Om det ikke er forstyrrende for den som har det, så kan det fort lekke lyd og forstyrre andre. Pluss at det kan ta tid å oppnå kontakt. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De var vel enige i de andre reglene da, men ønsket ikke å blandes inn selv i så mye utover det. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det stod vel at de var uenig i noen av de andre reglene også, men jeg synes det er ganske spesielt at foreldre reagerer på at skolen reagerer når elevene kommer for sent uansett.
|
|
|
#51 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Elever mener nye skoleregler virker uutholdeligeNår Guttungen somler som verst på morgenen, bruker jeg si "greit, men husk at det er du som må forklare for læreren din at du kom forseint fordi det var du som somla!"
|
![]() |
|
|