|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vintersko til 4- og 7-åringBegge barna trenger nye vintersko, og jeg er like usikker som vanlig på hva de skal ha.
|
|
|
#2 |
|
............
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringJeg ender alltid opp med ecco Gore tex sko til jentene. Syns de er varme nok her på Vestlandet. Eldste hadde den typen med borrelås også i fjor da hun gikk i 3. Klasse. Syns det er greit så lenge de går på Sfo. De med ekstra forsterkning på tåa holder hele sesongen. Hun syns det var ok siden de er så lette å ta av og på.
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringMan kan leve fint på Vestlandet uten Slushers. Vi kjører Ecco goretex i år igjen. Holder hele sesongen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringDe her fra Timberland er fine |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sv: Vintersko til 4-og 7-åring
Hun hadde timberland mukluk i fjor og likte dem, men de var litt upraktiske med snøring. De er for små i år.
|
|
|
#6 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringHer har jeg tenkt å prøve Superfit på treåringen i år. Ecco ble litt kalde, mens Viking er altfor brede i passformen for henne. Hun er tre år gammel. I tillegg har jeg lyst til å kjøpe noen litt finere vintersko (muligens Kavat Thilda), men vi får se hva som dukker opp.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringSlushers.
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Mine har heller aldri hatt. Du og eg, Sonja. Du og eg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringHer går det stort sett i Viking. Veldig nøgd med det. Har hatt Ecco og, men de er for smale for Fjåtten, og erfaringsmessig også kaldere enn Viking. Funker dårlig med kalde, snørike vintere.
|
|
|
#10 |
|
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringVi har aldri hatt slushers før i fjor, men så virkelig behovet for det. De ble søkkvåte i viking gore tex. Reklamerte på det ene paret og fikk nye.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringJeg skjønner ikke hvordan de greier seg uten vinterstøvler. Joda, gtx-skoene holder foten tørr, men de trekker jo litt vann og er ikke akkurat laget for vassing. Jeg har funnet ut at støvler brukes så mye spesielt i barnehagen at jeg kjøper dem best mulig, og såvidt jeg har skjønt er viking thermoene best.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringSkoleungene skal kun ha Kamik- eller Sorelsko, samt Viking Thermo til sørpevåte dager. De vil ikke ha noe med borrelås, så det orker jeg ikke kjøpe mer. Sorelskoene lar de henge fast i dress eller bukse som de bruker ute, og så hopper de i det. Minstemor har Viking goretex som hun arver, samt har vel både kamik og Viking Thermo liggende også til henne. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
navnet sjemmer ingen
Både Sonja og jeg har disiplinerte barn som aldri er våte eller skitne. Haha! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringMin erfaring er at vi trenger både goretex-sko til de fleste dagene, termostøvler til de våte dagene, og noe annet til de aller kaldeste dagene. Og ifølge svigermor trengs visst "finere" støvletter i tillegg, til by- og kaféturer.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringVi ender alltid opp med superfit til minstemann. Prøvde ecco ett år til han men han ble iskald i de. Og vi bor på vestlandet. Så vi kommer til å gå for superfit i år også.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vintersko til 4-og 7-åringVår tiåring får nok Viking Chilli, han har hatt slike to vintre på rad og vi har vært veldig fornøyd |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Vintersko til 4- og 7-åringBittelitt off topic: dere som bare bruker gore tex sko året rundt, har dere alltid to par av hver? For hva hvis det ene paret faktisk har blitt vått inni? F eks hvis treåringen finner ut at de kan bade i do? Eller helle regnvann nedi de? Synes det er rimeligere løsning med neoprenstøvler som tåler kulde eller viking thermo eller noe som ekstra sko... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Vintersko til 4- og 7-åringSnuppa hadde kjempefine goretex i fjor. Men hva brukte hun? Jo duckboots. Hele tiden. Jeg prøvde å presse på henne goretex for jeg synes de var noe dyre til å bare stå. Men nei. I år så tror jeg rett og slett det blir duckboots og noen uggslignende greier for gøy.
|
|
|
#20 |
|
De nye slushers er veldig like, like lette og omtrent like dyre.
|
![]() |
|
|