Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vintersko til 4- og 7-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-12, 00:40   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vintersko til 4- og 7-åring

Begge barna trenger nye vintersko, og jeg er like usikker som vanlig på hva de skal ha.

Yngste har hatt Viking gore tex de to siste årene og ecco før det. Var fornøyde med begge, men ecco var nok kaldere, dog lettere og mindre klumpete.

Eldste har alltid hatt ecco bortsett fra i fjor. Da fikk hun også Viking, den typen som vant best i test i F&B. Jeg syntes de virket tunge og klumpete siden hun måtte ha så stor str. I år kunne jeg derfor ønske meg noe litt nettere til henne. Hvordan er Geox og Superfit? Bør jeg se på vanlige gore tex med borrelås eller er det helt ut i 2. klasse? Ser jo at alle de store merkene har finere gore tex som er litt høye med glidelås eller snøring. Bør jeg heller gå for noe sånt? Hva er mest praktisk?

Begge skal ha slushers, forsøkte det for første gang i fjor vinter og ble overbevist om at vi trenger det i Rogaland. Kommer til å kjøpe den nyeste modellen til Europris, de som var lette (nokså like Viking thermo) siden de likte de så godt.

Gammel 26-08-12, 11:37   #2
Iris
............

Medlem siden: Nov 2010
Iris har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vintersko til 4-og 7-åring

Jeg ender alltid opp med ecco Gore tex sko til jentene. Syns de er varme nok her på Vestlandet. Eldste hadde den typen med borrelås også i fjor da hun gikk i 3. Klasse. Syns det er greit så lenge de går på Sfo. De med ekstra forsterkning på tåa holder hele sesongen. Hun syns det var ok siden de er så lette å ta av og på.

Barnehagejentene får nok også ecco Gore tex, syns de er de letteste og virker mest behagelige og de passer godt på foten.

Og slushers er et must på Vestlandet ja

Gammel 26-08-12, 11:41   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Man kan leve fint på Vestlandet uten Slushers. Vi kjører Ecco goretex i år igjen. Holder hele sesongen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 11:50   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

De her fra Timberland er fine

http://heppo.no/barnesko/stovler/hol...bf73534fd20dab

http://heppo.no/barnesko/stovler/hol...c9d8ca5c23ba7#

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 12:30   #5
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hun hadde timberland mukluk i fjor og likte dem, men de var litt upraktiske med snøring. De er for små i år.

Gammel 26-08-12, 12:42   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Her har jeg tenkt å prøve Superfit på treåringen i år. Ecco ble litt kalde, mens Viking er altfor brede i passformen for henne. Hun er tre år gammel. I tillegg har jeg lyst til å kjøpe noen litt finere vintersko (muligens Kavat Thilda), men vi får se hva som dukker opp.

Gammel 26-08-12, 12:49   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slushers. Mine bruker også det.

Gammel 26-08-12, 12:51   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Mine unger har aldri hatt hverken Slushers eller Cherrox. De har stort sett Goretex i alt av sko, sommer som vinter, og dette funker brillefint. Ecco, Timberland og Viking, alt etter hva som passer best og finnes i butikken. Vi pleier å ende opp med Ecco.

Mine har heller aldri hatt. Du og eg, Sonja. Du og eg.

Gammel 26-08-12, 13:08   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Her går det stort sett i Viking. Veldig nøgd med det. Har hatt Ecco og, men de er for smale for Fjåtten, og erfaringsmessig også kaldere enn Viking. Funker dårlig med kalde, snørike vintere.

Gammel 26-08-12, 13:47   #10
millact

Standard

Vi har aldri hatt slushers før i fjor, men så virkelig behovet for det. De ble søkkvåte i viking gore tex. Reklamerte på det ene paret og fikk nye.

Tenker yngste får Viking play eller edge. Hadde begge i fjor og likte de godt. Eldste får få noe finere eller ecco siden de er nettere enn Viking. De er ikke så mye ute på skolen uansett at hun vil rekke å bli kald.

Gammel 26-08-12, 13:49   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvordan de greier seg uten vinterstøvler. Joda, gtx-skoene holder foten tørr, men de trekker jo litt vann og er ikke akkurat laget for vassing. Jeg har funnet ut at støvler brukes så mye spesielt i barnehagen at jeg kjøper dem best mulig, og såvidt jeg har skjønt er viking thermoene best.

Gammel 26-08-12, 14:04   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Skoleungene skal kun ha Kamik- eller Sorelsko, samt Viking Thermo til sørpevåte dager. De vil ikke ha noe med borrelås, så det orker jeg ikke kjøpe mer. Sorelskoene lar de henge fast i dress eller bukse som de bruker ute, og så hopper de i det. Minstemor har Viking goretex som hun arver, samt har vel både kamik og Viking Thermo liggende også til henne.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 14:18   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner ikke hvordan de greier seg uten vinterstøvler. Joda, gtx-skoene holder foten tørr, men de trekker jo litt vann og er ikke akkurat laget for vassing. Jeg har funnet ut at støvler brukes så mye spesielt i barnehagen at jeg kjøper dem best mulig, og såvidt jeg har skjønt er viking thermoene best.

Både Sonja og jeg har disiplinerte barn som aldri er våte eller skitne. Haha!

Seriøst så har aldri behovet vært der. Vi børster og imprengnerer goretexskoene gjennom hele sesongen. Det hender de blir våte utenpå, men sjelden inni. Til regn har vi støvler med ullsåler. De er forøvrig ofte våte inni ( eller var, tenåringer bader ikke i pytter mer).

Gammel 26-08-12, 14:27   #14
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Min erfaring er at vi trenger både goretex-sko til de fleste dagene, termostøvler til de våte dagene, og noe annet til de aller kaldeste dagene. Og ifølge svigermor trengs visst "finere" støvletter i tillegg, til by- og kaféturer.

Men når man svømmer i sølepyttene er det ingenting som holder tett.

Gammel 26-08-12, 14:47   #15
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Vi ender alltid opp med superfit til minstemann. Prøvde ecco ett år til han men han ble iskald i de. Og vi bor på vestlandet. Så vi kommer til å gå for superfit i år også.

Er litt usikker på 8 åringen, hvilken sko hun skal få i år.

Gammel 26-08-12, 15:21   #16
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår tiåring får nok Viking Chilli, han har hatt slike to vintre på rad og vi har vært veldig fornøyd. Vi kjøper også alltid Viking Thermo så vi har reservesko hvis han skulle bli våt, men de blir nesten aldri brukt.
Her pleier ungene i allefall å bruke goretex vintersko med borrelås til de kommer opp i ungdomsskolen. Noen unntak i 6-7.trinn er det, da er det enten støvletter eller basketskolignende varianter som teller. Er noen som går i vanlige joggesko også...huttetu...

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 16:42   #17
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Vintersko til 4- og 7-åring

Bittelitt off topic: dere som bare bruker gore tex sko året rundt, har dere alltid to par av hver? For hva hvis det ene paret faktisk har blitt vått inni? F eks hvis treåringen finner ut at de kan bade i do? Eller helle regnvann nedi de? Synes det er rimeligere løsning med neoprenstøvler som tåler kulde eller viking thermo eller noe som ekstra sko...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 17:11   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi er heller ikke så glad i cherrox, poden har brukt d han hadde i fjor to ganger, vi klarer oss fint med goretexsko vi.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 19:28   #19
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Snuppa hadde kjempefine goretex i fjor. Men hva brukte hun? Jo duckboots. Hele tiden. Jeg prøvde å presse på henne goretex for jeg synes de var noe dyre til å bare stå. Men nei. I år så tror jeg rett og slett det blir duckboots og noen uggslignende greier for gøy.

Gammel 26-08-12, 19:28   #20
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har funnet ut at støvler brukes så mye spesielt i barnehagen at jeg kjøper dem best mulig, og såvidt jeg har skjønt er viking thermoene best.

De nye slushers er veldig like, like lette og omtrent like dyre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.