Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker barnet ditt deodorant?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-12, 17:48   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker barnet ditt deodorant?

Og i så tilfelle, hva slags?

Lillegutt har noen helt vanlige fra butikk eller apotek, husker ikke i farta, av den nøytrale og snille typen uten lukt.
Men han ønsker seg veldig mannelukt da

Han er 9, og noen dager er det nødvendig for han å bruke deo, men flertallet av dagene hadde han nok klart seg uten. Men det er visst et visst aspekt av "være stor" i det også?

Hva med andres barn, bruker de deo? Fordi de må - eller fordi de vil, eller begge deler? Og fra de er hvor gamle?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 17:54   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker barnet ditt deodorant?

Min gutt på 10,5 har null behov for det ennå. Man merker når det trengs. Synes å huske at det var rundt 11-12 år.

Syns ikke det er noen vits i å bruke deodorant om det ikke trengs, men når de begynner å få "voksensvette" så sier jeg at de må,

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 18:00   #3
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Syns ikke det er noen vits i å bruke deodorant om det ikke trengs, men når de begynner å få "voksensvette" så sier jeg at de må,

Jeg tenkte ikke så nøye over det, men fikk tilbakemelding fra skolen om at de syntes det var nødvendig, og da måtte jeg faktisk si meg enig når jeg tenkte meg om. Men det er litt i perioder, og ikke nødvendigvis hver dag, at behovet er der.

Han har i skapet på skolen, og så hjelper de voksne han hvis han trenger deo - han får det ikke på seg fra morgenen av av samme grunn som du nevner, Filifjonka

Gammel 29-08-12, 18:03   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, ikke engang jeg bruker deodorant. Jeg har en i skapet som jeg bruker en gang i skuddåret. Svetter veldig lite.

Gammel 29-08-12, 18:05   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker vanligvis ikke selv heller, jeg lukter vanligvis aldri svette annet enn en sjelden gang hvis jeg er syk.

Men hvis skolen skal ta på hvis det trengs, da er det vel i og for seg allerede for sent? Hvis behovet er derfor eksempel to ganger i uka, så ville jeg bare hatt deo som endel av det daglige morgenstellet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 18:22   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta på på skolen? Er ikke det litt sent?

Min straks-elleveåring bruker ikke ennå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 18:26   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Elvisen her har brukt det lenge, han syns det lukter så godt.

Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 18:42   #8
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

12-åringen bruker deo, og har vel gjort det halvannet år nå. 9-åringen har ikke behov enda.

Gammel 29-08-12, 18:52   #9
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Meningen med deo er vel å forebygge, og da er det vel litt sent å ta på "når det trengs"?

Mine jenter på 13 og 14 har brukt deo noen år, men husker ikke hvor lenge.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 18:57   #10
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg bruker vanligvis ikke selv heller, jeg lukter vanligvis aldri svette annet enn en sjelden gang hvis jeg er syk.

Men hvis skolen skal ta på hvis det trengs, da er det vel i og for seg allerede for sent? Hvis behovet er derfor eksempel to ganger i uka, så ville jeg bare hatt deo som endel av det daglige morgenstellet.

Hm, jeg er liksom litt redd for å begynne med det for tidlig også, og blir det i morgenstellet blir det jo hver dag

Gammel 29-08-12, 19:01   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Yngste styrer det litt selv, så det blir langt fra deo hver dag. Det er ikke nødvendig enda, han lukter ikke svette selv om han har vært på trening og blitt dyvåt.

Eldste er 16 og bruker deo hver dag. Han har gjort det noen år, men jeg kan ikke si jeg husker helt når han startet.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 19:06   #12
Left
Passiv

Standard

Storebror bruker det, for han svetter som en mann. Bruker en vanlig fra dagligvare med "mannelukt" på, og det er visst veldig stas. Han bruker dusjsåpe med lukt også, så han lukter som en riktig kar når han er nydusja.

Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 19:11   #13
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Min 11 åring har ikke behov.
8 åringen til en venninne har stort behov. Tror de bruker Vichy sin, fra apotek.

Gammel 29-08-12, 19:11   #14
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Æsj, kanskje jeg bare skal la han styre på om morgenen også @
Den på skolen har han også pga de dusjer etter svømming og trening 2x per uke, og de vasker og ordner alt på skolen, så han slipper gymsekk/svømmesekk hjemmefra (pluss de bader impulsivt i SFO-tida av og til). Så da må han ha dusjsåpe og deo der uansett.

Gammel 29-08-12, 19:13   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

De bruker det tett i starten, og tidvis litt mye også. Så bruker de det når de husker og skal være fine. Syns det er greit jeg altså, det er jo ikke rottegift.

Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 19:18   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vasker de tingene på skolen? For en luksus! :misunnelig:

Gammel 29-08-12, 19:18   #17
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Når de trenger det av og til så gjør det vel ingenting om man gjør det til en del av morgenstellet. Synes det er bedre nesten å begynne litt tidlig enn at omgivelsene merker at det lukter svette. Finnes jo milde som ikke lukter noe særlig. Så kan man kanskje heller bruke deo med lukt når man skal "pynte" seg. Tror ikke vi begynte før ungdomsskolen jeg altså. Men da var det derimot tonnevis med "Date" for alle penga.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 19:19   #18
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Luksus ja! Det er jo helt herlig!! Noen fordeler skal man jo ha
Da kan badetøyet og treningstøyet og håndkle ligge på skolen så kan de fritt bruke det i SFO-tiden, og det er jo bare en fordel!!

Gammel 29-08-12, 19:42   #19
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tulla fikk det i sommer, fordi hun ville ha det. En stor del av det å bli større, men har hittil ikke hatt behov egentlig. Nå bruker hun det litt sånn inni mellom når hun husker, men det er nok mest stas og ikke behov enda. Hun fikk en sånn Neutral fra matbutikken.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 19:46   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jentungen min brukte forresten litt deo i fjor. Hun luktet litt i perioder. Da brukte hun en sånn krystallsteindeo. Jeg fatter ikke at det kan fungere, men det gjorde det!

Dusjer de hver morgen, forresten? Min jente gjør ikke det. Men hun driver med svømming og dusjer en del kvelder i uka.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.