|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
LilleBa bambusklærJeg er litt forelsket! De har så utrolig mange fine trykk på tøyet, og det lokkes med myk bambus. Men prisen er stiv. Noen som har tøy derfra? Verdt pengene? Holdbare?
|
|
|
#3 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LilleBa bambusklærVi har hatt noe. Myke og gode, men det skal vaskes som ull og de er ganske lyse i fargene og flekker vises dermed lett og går ofte ikke bort i vask.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: LilleBa bambusklærJeg har fått noen bodyer til babyen, og de er superfine. Litt små i størrelsen, men den bodyløsningen er bra, med dobbelt sett trykknapper.
|
|
|
#5 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: LilleBa bambusklærVi hadde flere pysjamaser og bodyer fra LilleBa til barna, og konklusjonen min er veldig enkel: det beste babytøyet vi har hatt, helt supert! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LilleBa bambusklærVi har pysj derfra til Lillebror og syns den er helt fantastisk! Jeg ønsker meg selv.
|
|
|
#7 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: LilleBa bambusklærHar hatt body og pysj og likte de veldig godt. Myke, holder godt i vask og smart knepping for babyer. Har bare kjøpt til halv pris siden jeg synes det er for dyrt
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: LilleBa bambusklærJeg elsker LilleBa sine produkter, og spesielt bodyene som har lang brukstid på grunn av knappepatenten |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Melkeku
![]() ![]() ![]() |
Sv: LilleBa bambusklærUngene mine (1 og 4 år) bruker og har brukt LilleBa-pysjer siden de var babyer. Fikk en pysj i barselgave da storebror var nyfødt, og har vært frelst siden. De er så myke og gode, og for oss passer de supert til mellomsesongene. Vasker som ull og lufttørker, og pysjene ser fremdeles like fine ut, men de utsettes jo naturlig nok ikke for like mye slitasje og søl som dagplagg.
Well-behaved women rarely make history. 2008 2011 2014 Sist redigert av Verdande : 02-09-12 kl 16:55. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: LilleBa bambusklærJeg er svært fornøyd med LilleBa. Sommerbabyen hadde bodyer. Men er mest imponert over nattkjole med thigts som har vært vår mest brukte pysj i tre år.
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: LilleBa bambusklærDe er jo kjempefine og myke og gode, men man kan jo spørre seg om noen klær som skal brukes i 3 måneder er verdt den prisen.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: LilleBa bambusklærJeg får vinterbaby og vurderer body fra lilleba istedenfor ullbody under tøyet. Bambus skal jo absorbere fukt godt. Betyr det at den kan fungere som ullerstatning innerst så lenge en har ull over? Ser for meg at bambus er mer behagelig enn ull rett på den lille kroppen.
|
|
|
#13 |
|
<3
Sv: LilleBa bambusklærJeg tror ikke det er like varmt? Har du prøvd Nøstebarn sin ull/silke? Den hadde vi i størrelse bitteliten til Lillebror, og vi var superfornøyde. De er kanskje litt åpne i halsen, men stort sett hadde han noe utenpå eller var pakket inn i et teppe.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: LilleBa bambusklær
Hva tror du om en bruker alpakka over bambusklærne?
|
|
|
#15 |
|
<3
Sv: LilleBa bambusklærDet er lanolin i Nøstebarn-klærne for de er ubehandlet. Men om du trenger ull uten lanolin så et jeg at Troll har tatt vekk lanolin fra sitt tøy.
|
|
|
#16 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: LilleBa bambusklærBambus som innerste lag hadde funket fint på jenta mi om baby. Hun var (og er) varm av seg og kokte nærmest i Nøstebarnpysjen. Så har bare brukt tynne ullplagg og ull/silke til henne.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: LilleBa bambusklærNå har jeg googlet bambus på nett for å finne ut mer om egenskapene. Ble overrasket da jeg leste på flere nettsider at for å få lange nok fibre av bambusen til tekstilproduksjon går den gjennom en prosess hvor det brukes masse kjemikalier, som er veldig forurensende. Bambus-viskose, eller rayon er heller ikke et naturprodukt, men en mellomting mellom syntetisk og naturlig fiber. Hvis dette stemmer er det skuffende hvordan flere produsenter markedsfører bambusklærne som veldig naturvennlige.
|
![]() |
|
|