Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommeren 2013

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 19:34   #41
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommeren 2013

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vi har så smått begynt planleggingen, men skal ikke reise charter. Vi booker selv og tenker Thailand til neste år også. *frelst*

Vi har booket hus nå. I 4 uker! :-)

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:12   #42
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Jeg hadde virkelig tenkt at i år skulle vi ikke bestille så tidlig (har pleid å bestille i august (Star Tour) de siste årene. Men, nå tror jeg jammen at vi kommer til å bestille i dag (på Star Tour kan du bestille innen 1. september, og få avbestille kostnadsfritt til 1. desember). Hvis vi bestiller nå så blir det 2 uker på Blue Village Althea Beach på Kypros med egen villa med eget basseng. Har hatt to helt fantastiske ferier der de siste to årene.

Og der var ferien for neste år bestilt, så har vi muligheten til å angre oss dersom det blir aktuelt. 2 uker fra 21. juni, gleder meg allerede. De siste årene har vi hatt all inclusive, men fant i år ut at det nok ikke lønner seg lenger. Alle ungene er neste år å regne som voksne i denne sammenhengen, og det ville da kommet på over kr 30.000,- bare for maten. Og siden vi har egen villa, så blir det ikke til at vi henter brus, is, øl osv. der i løpet av dagen. Det ligger litt langt ifra. Så denne gangen går vi for halv pensjon, så får vi prøve det også.

Sist redigert av Sissel : 01-09-12 kl 00:21.
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:44   #43
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Åh, jeg vil til Kypros! Var der i juni og det er det absolutt fineste "syden-stedet" jeg har vært.
Vi var på Rhodos i juli og uka før vi kom hadde det vært 49 grader... Det blir litt i meste laget for meg.

Vi skal prøve og reise to uker neste sommer, men vi har ikke helt bestemt hvor. Jeg vil til Kypros, som sagt, men det er ganske dyrt der ifht mange andre steder.

Hvor mange uker reiser dere andre som allerede har bestilt?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:54   #44
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

For mange år siden bodde vi på Nuevas Palmeras. Det er et bygg av flere i Sunving Resort.
Hvilket bygg er det best å bo i? Vi ønsker at det er stille, bra standard osv. Utsikt mot havet. Ser alle byggene er renovert for ikke så lenge siden.

Er det noen som har bodd i Star Tours Los Principes?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:01   #45
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også bestilt neste års ferie. Fant et lite hotell på startour sine sider, så vi skal 14 dager til Kreta. Vi var nordpå i fjor, og hjemme i år, så det skal bli deilig med en ferie der sol og bading står i fokus.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:11   #46
Sissel

Sissel sin avatar

Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Åh, jeg vil til Kypros! Var der i juni og det er det absolutt fineste "syden-stedet" jeg har vært.
Vi var på Rhodos i juli og uka før vi kom hadde det vært 49 grader... Det blir litt i meste laget for meg.

Vi skal prøve og reise to uker neste sommer, men vi har ikke helt bestemt hvor. Jeg vil til Kypros, som sagt, men det er ganske dyrt der ifht mange andre steder.

Kypros er helt supert, det blir 9 året på rad vi reiser dit. Anbefaler virkelig både Blue Village Althea Beach og Blue Village Nausicaa Beach. Har også vært på Sunwing resort Sandy Bay, og det er veldig fint der også, men dyrere.

Gammel 31-08-12, 21:12   #47
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

For mange år siden bodde vi på Nuevas Palmeras. Det er et bygg av flere i Sunving Resort.
Hvilket bygg er det best å bo i? Vi ønsker at det er stille, bra standard osv. Utsikt mot havet. Ser alle byggene er renovert for ikke så lenge siden.

Er det noen som har bodd i Star Tours Los Principes?

Vi budde på Nuevas Palmeras i Royal-leilighet i år. Bra standard, fantastisk utsikt og stille og rolig etter kl 20 om kvelden. Høyrte ingenting til showet som er i Princesa. Men på dagtid er det ikkje akkurat stille! Full action i bassengområdet og barn overalt.
Dersom du virkelig vil ha det stille og rolig og er villig til å gå litt til restaurant og basseng er kanskje Las Palmeras 500 meter unna like greit. Det ligg veldig fint til ved stranda. Victoria har også veldig fine leiligheter heilt på enden mot sjøen, men det ligg rett ved barnebassenget, så stille er det nok ikkje på dagtid. I tillegg er det mulig at du høyrer showet frå Princesa om kvelden.
Dersom du velger Nuevas Palmeras ville eg nøyd meg med vanlig leiligheit med havutsikt og droppa å betale ekstra for Royal. Syns ikkje den lille "luksusen" var verdt pengane!

Det einaste minuset med Sunwing Alcudia var det enormt høge støynivået i restauranten. Det var alltid minst eit barn som skreik heile tida og lyden av glass og fat som gjekk i knas gjentok seg minst to gangar per måltid. Det er mulig det er like ille på alle Sunwing, men eg har ikkje lagt så godt merke til det andre plassar vi har vore. Ein fekk liksom ikkje heilt følelsen av å vere på restaurant sjølv om maten var veldig god!

Gammel 31-08-12, 22:01   #48
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi har booket hus nå. I 4 uker! :-)

Så herlig. Hvor?

Gammel 31-08-12, 22:09   #49
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvilke hoteller på Alcudia er greie?

Vi bestilte hos Star Tour og bodde på Ses Fotges Jeg er superfornøyd med hotellet! Fresht og rent og romslig. Fin lekeplass for barna. Rett på stranda.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 23:16   #50
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fordeler og ulemper med alle byggene, så det blir smak og behag.

Hvis dere ville ha det stille, så ville jeg valgt bort Nuevas Palmeras og Princesa, hvertfall.

Gammel 31-08-12, 23:18   #51
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er fordeler og ulemper med alle byggene, så det blir smak og behag.

Hvis dere ville ha det stille, så ville jeg valgt bort Nuevas Palmeras og Princesa, hvertfall.

Tåler støy på dagtid og kveld altså, men vil helst ha noenlunde rolige netter

Gammel 31-08-12, 23:19   #52
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Vi bestilte hos Star Tour og bodde på Ses Fotges Jeg er superfornøyd med hotellet! Fresht og rent og romslig. Fin lekeplass for barna. Rett på stranda.

Ser bra ut

Gammel 31-08-12, 23:20   #53
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da tror jeg du er ganske "safe" i alle byggene.

Gammel 31-08-12, 23:21   #54
Michelle
X First Lady

Standard

Takk Niobe. Vi kommer nok til å bestille i morgen trur eg

Gammel 31-08-12, 23:24   #55
Sissel

Sissel sin avatar

Standard

Jeg opplevde ikke noe bråk på natta på Nuevas Palmeras.

Gammel 31-08-12, 23:39   #56
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Jeg opplevde ikke noe bråk på natta på Nuevas Palmeras.

Det gjorde ikke vi heller for mange år siden da vi bodde der.
Men vi bodde i 2006 på et et anlegg som Star Tour hadde Viva Blue, og var svært uheldig med de som bodde over oss. Men dette kan jo skje alle steder.

Gammel 31-08-12, 23:44   #57
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nå er minsten to år til sommeren og vi må reise i juli. Fytti så dyrt det blir! Vi betalte 47000 i år for AI på Kypros. Samme rom neste år vil bli ca 62000.

Gammel 01-09-12, 00:18   #58
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Kun kjøpt flybilletter for neste år. 5300 kr for alle oss fem til Venezia, 22.juli til 6. juli. Overnatting bestiller vi senere. Blir noe på stranden utenfor.

Gammel 04-09-12, 15:50   #59
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Nå er minsten to år til sommeren og vi må reise i juli. Fytti så dyrt det blir! Vi betalte 47000 i år for AI på Kypros. Samme rom neste år vil bli ca 62000.

Jeg synes også jeg merker at alt har blitt veldig mye dyrere. Skulle bestille med Nazar for noen uker siden, og bare fra den ene til den andre uka var den samme reisen blitt 7500kr dyrere.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 16:14   #60
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Vi er også der. 2+2 i juli med enkel tre* standard og svømmebasseng, blir minst 35.000,- med charter. Det er ikke aktuelt. Årets 11 dager på Sardinia kostet under 20.000,-. Så jeg venter på Norwegian og Ryan Airs sommerbilletter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.