|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2012
![]() |
![]() Bryllup og skilte foreldreHei ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: bryllup og skilte foreldreDet finnes ulike måter å gjøre det på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: bryllup og skilte foreldre
Jeg ville satt din far ved siden av deg, hans kone ved siden av der, din stefar så, og din mor ved siden av ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: bryllup og skilte foreldredet var jo ikke så dumt da. men kan det da bli rikti å sette deres kjære litt lenger "ut" om du skjønner hva jeg mener? for først kommer jo foreldre, besteforeldre og søsken ? er det ikke slik? så kommer de etterpå? jeg ser bare etter tips, for jeg har virkeli ingen ide om hvordan jeg skal gjøre dette for å få begge foreldrene mine fornøyd...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: bryllup og skilte foreldredronningen: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: bryllup og skilte foreldreJeg tenker man gjør som man føler for. Vi hadde pappa, konen hans, Samboer til mamma og så mamma. Dette var noe mamma var veldig med på og følte seg ikke skyvet vekk selv om hun kom som nr4. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bryllup og skilte foreldreAkkurat dette med hva som er vanlig, brydde jeg meg fint lite om da jeg giftet meg. Jeg har ingen foreldre i live, og derfor hadde vi forloverne våre oppe ved siden av oss, og resten av gjestene på langs nedover. Sånn hadde jeg/vi sikkert gjort det om det var skillsmisser å ta hensyn til også.
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Ingen kan vel bli helt fornøyde, men du kjenner jo dem best. Har de et så ok forhold at de kan sitte sammen ved siden av deg, og de to nye partnerne et annet sted? Kan de få svigerfamilien til bords? Vi valgte egentlig glatt å gå bort fra standard kotyme, da svigermor er enslig, svigerfar i et nytt forhold og mine foreldre er gift. Jeg hadde da pappa ved siden av meg, og mamma bortenfor der, og mannen hadde sin mor, sin far, og mannens nye kone bortenfor der. Tror jeg. Uansett så vil vel folk normalt sett på en sånn dag jenke seg litt i forhold til situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Bryllup og skilte foreldreJeg kjenner jeg blir litt amper når temaet bordplassering ved bryllup kommer opp. Av og til er det veldig tydelig at brudeparet har gjort flid i å "rangere" gjestene etter viktighet. Ikke kult når en steforelder som har vært til stede som en daglig oppdrager blir skviset ut i periferien til fordel for et biologisk opphav bare fordi det står sånn i skikk-og-brukboka. Så slem kunne jeg aldri vært mot min stefar, for eksempel.
![]() |
![]() |
#10 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Bryllup og skilte foreldre
But of course. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
![]() Sv: Bryllup og skilte foreldreDa blir det passe nært og passe koselig for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Bryllup og skilte foreldreGår det an å fortelle dem at du syns det er litt vanskelig i forhold til plasseringen ved bordet, og høre om de har noen synspunkter?
![]() |
#14 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ser den, men, for min del hvertfall, blir det jo også helt feil hvis jeg skulle "prioritert" min stefar foran pappa bare for å unngå å tråkke på noen tær.
![]() |
#15 |
heimføing
|
![]() Sv: Bryllup og skilte foreldreUgh, det går langsomt opp for meg at jeg kan være i en slik situasjon i løpet av de nærmeste årene. Hos "oss" er tre av fire foreldre/svigerforeldre singel, den fjerde har forholdsvis fersk ny partner. Kjenner for min del at jeg hadde vært mer komfortabel med å sitte sammen med den "andre faren" enn ved siden av min eksmann en hel middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Du mener slik? Sist redigert av Pelen : 04-09-12 kl 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bryllup og skilte foreldreEg synest det er viktigare at folk trivst og har ein fin fest, enn at folk sitt riktig plassert. Vi hadde litt av same problemstillinga i vårt bryllup, med svigermor og ny mann, svigerfar, mine gifte foreldre, som skulle plasserast. Svigerfar og ny mann er høflige og kjølige, men litt klein stemning saman. Så vi endte opp med å snakke med dei om kva dei tenkte og plassere mi mor mellom far og svigerfar. Det blei hyggeleg for alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Bryllup og skilte foreldreJeg hadde gjort det enkelt og plassert mor og far som bordkavalerer, og stemor og stefar som bordkavalerer etter dem. I et bryllup hadde jeg tenkt at det var slektskapet som "dikterte" hvor de skulle sitte, ikke hvem som var gift med hvem. Jeg ville hatt min mor og far ved siden av meg, så fikk heller steforeldre furte i stillhet over det.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Bryllup og skilte foreldreMen enn om det var foreldrene som furtet? Jeg synes at det at alle har det koselig må være viktigere enn noe annet, og jeg hadde ikke hatt det særlig koselig i mitt eget bryllup om jeg visste at noen andre hadde det vanskelig.
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Bryllup og skilte foreldreJeg synes det er veldig rart når gifte par sitter sammen. Svigerforeldrene/ foreldrene har hverandre til bords. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|