|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() |
Re-impregnering av regntøy - hva er best?P.O.P klærne til barna har etter et års bruk begynt å lekke litt. Jeg har ku prøvd å impregnere en vinterdress før (sånn som ble vasket inn i dressen) Jeg synes ikke det fungerte så bra, så jeg vil gjerne ha tips til hva jeg kan bruke.
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re-impregnering av regntøy- hva er best?Ikke helt hva du spør om men hva har du vasket pop dressen med? Jeg fikk sånn kjeft av hun på pop butikken for å ha vasket den med techwash at jeg begynte å vaske den med omo som hun sa. Den er under 1år gammel og lekker nå som en sil. Vurderer å klage. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Re-impregnering av regntøy- hva er best?Hva er POP regntøyet laget av? Dermizax, gortex, shell-type, naturfibre? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Sv: Re-impregnering av regntøy- hva er best?Det er tecknisk stoff av en eller annen type med det står ikke hva. Så ikke et av de kjente stoffene. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Sv: Re-impregnering av regntøy- hva er best?Jeg fikk ved første dressen beskjed om OMO, og vasket den med TECH WASH. Så kom jeg inn for å spørre om noe annet og hun kjente på dressen og spurte hva jeg hadde vasket den med. Fikk mer eller mindre kjeft og beskjed om at om den begynte å lekke så var det MIN feil. For den skulle vaskes med OMO. Så derfor har jeg vasket den alene og ikke sammen med den andre tekniske klærene. Og NÅ har jeg en dress som lekker. Sendte melding til POP på facebook og fikk beskjed om å ta med dressen til butikken, men ikke hva de kom til å gjøre med den der. Hadde egentlig tenkt å bare imprignere den men kjenner jeg er rimelig sint på hun damen hos POP i Bergen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Curlingkone
|
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Men impregnering da?
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Ja, jeg skjønner ikke det heller. Men så er det denne dressen jeg ikke har vasket med techwash som lekker, ikke de jakkene og dressene vi har hatt før. Så jeg tror rett og slett at hun har totalt feil, og irriterer meg litt på POP facebook som ikke vil svare meg på hvilke vaskemiddel de anbefaler men henviser til butikken. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fullverdig medlem
![]() ![]() |
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Dette er regntøy, ikke vinterdress altså. Jeg fikk med en klut som jeg skulle tørke av klærne med, men noen ganger måtte jeg selvsagt vaske klærne da de ble brukt i barnehage og ble svært møkkete. Jeg har vært kjempefornøyd med kvaliteten, men nå merkes det at impregneringa er forsvunnet.
|
|
|
#10 |
|
Øyboer
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Er ikke vinterdress jeg har heller men skalldress. Nå har jeg vasket min med masse vaskinn imprignering. Får se hvordan den er i morgen. Kanskje den skulle vert sprayet og. Men vinterdresser suger mye til seg i foret så er lettere å vaske inn i skallklær. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
![]() ![]() |
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Takk
|
|
|
#13 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Jeg bruker Nikwax TX.Direct Wash-In til impregnering av teknisk tøy, og det fungerer på samme måte som klesvask: Impregneringsmiddelet i vaskemiddelkammeret og vaskeprogram i henhold til vaskeanvisningen på klærne. Skittent tøy må vaskes på vanlig måte først. TX.Direct finnes også som spray, den bruker jeg til sko og til klattimpregnering på klær.
|
|
|
#15 |
|
Melkeku
![]() ![]() ![]() |
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Javisst, det kan brukes på alt skalltøy/teknisk tøy, uavhengig av merke. Nikwax fås kjøpt i sports- og friluftsbutikker, og er aller billigst på eBay. Jeg mener også å huske at noen postet link til en norsk nettbutikk som hadde ganske rimelige litersflasker, men husker ikke hvilken.
Well-behaved women rarely make history. 2008 2011 2014 Sist redigert av Verdande : 09-09-12 kl 02:30. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Jeg pleier å kjøpe de store 1L flaskene på Obs. Jeg har funnet ut at jeg får best virkning om jeg bruker imprigneringen som skyllemiddel i maskinen og ikke vaskemiddel. Eventuelt begge plasser. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Takk for tips!
|
|
|
#18 |
|
Melkeku
![]() ![]() ![]() |
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Jeg både farger og impregnerer tøy i vaskemaskinen, og har hittil ikke opplevd at det blir igjen rester etterpå. Bruker alltid program med ekstra skylling og passer på at neste vask er noe det ikke er så farlig med, for sikkerhets skyld.
|
|
|
#19 |
|
Melkeku
![]() ![]() ![]() |
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?
Takk for tipset!
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Hvor: Fra nord
![]() |
Sv: Re-impregnering av regntøy - hva er best?Jeg bruker nikwax vaskemiddel til skalltøy og reimpregneringen fra samme. Jeg har god erfaring med dette, særlig etter at jeg fant ut at impregneringen ble mye bedre når jeg brukte den i skyllemiddelbegeret. Men jeg er fortsatt overrasket over hvor store doseringer som trengs.
|
|
![]() |
|
|